Wie wordt de nieuwe premier?

merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door merel »

Mij niet. Ik vind haar erg ongeschikt
Profesto
Berichten: 849
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Profesto »

GerefGemeente-lid schreef: 21 mei 2024, 17:49
Profesto schreef: 21 mei 2024, 13:26
Bourdon16 schreef: 21 mei 2024, 13:22 Wie vindt jij wel geschikt?
Christianne van der Wal lijkt me geschikt, maar ik denk dat zij, net als vele andere verstandige mensen, er niet aan zal beginnen om dit kabinet te leiden.
Wat een ongelooflijk vreemd idee.

Je hebt niet echt een beeld van de politieke werkelijkheid op dit moment, heb ik het idee.

Het lijkt meer op struisvogelpolitiek. Ik ben blij dat de linkse politiek voorlopig het niet voor het zeggen heeft.
Wat een ongelooflijk vreemde reactie.
Zoals ik al zei, werd aan mij gevraagd wie ik geschikt vind als premier. Dat zegt niets over wie het moet worden op dit moment.

-knip-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Herman »

We kunnen hier weer verder. Succes met het voorspellen van de nieuwe premier.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Herman »

Vond de manier waarop Geert Wilders zich opstelde achter Israël toch wel premier waardig.
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Bertiel »

premierwaardig weet ik nog niet, maar was er toch ook wel van onder de indruk! Hoop dat de nieuwe premier het zo blijft verwoorden.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 24 mei 2024, 11:02 Vond de manier waarop Geert Wilders zich opstelde achter Israël toch wel premier waardig.
Omdat hij dezelfde mening deelt?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1631
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Bourdon16 »

Eens. Ik ben heel blij met de opstelling van de PVV in deze.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 24 mei 2024, 11:06
Herman schreef: 24 mei 2024, 11:02 Vond de manier waarop Geert Wilders zich opstelde achter Israël toch wel premier waardig.
Omdat hij dezelfde mening deelt?
Nee, omdat hij met heel veel stelligheid tegen het onrecht van het terrorisme kiest. En in het voorbijgaan goed onderscheidde tussen moslims en radicale moslims. En de democratische waarden van Israël verdedigde.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door parsifal »

Ondertussen is dit in het nieuws. Ik mag toch hopen dat niets met deze aangifte gedaan wordt. Was Jodenhaat deel van de Europese cultuur in Middeleeuwen en tijd van reformatie? Ik denk het wel (maar er wat toch Polen, waar Joden in lange perioden veel rechten hadden?)

Ik heb sterk het idee dat deze aanklacht bedoeld is om Keijzer te diskwalificeren als premierskandidaat. Ik zie ook liever een andere premier, maar dit is wel wat goedkoop.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Herman »

parsifal schreef: 24 mei 2024, 11:36 Ondertussen is dit in het nieuws. Ik mag toch hopen dat niets met deze aangifte gedaan wordt. Was Jodenhaat deel van de Europese cultuur in Middeleeuwen en tijd van reformatie? Ik denk het wel (maar er wat toch Polen, waar Joden in lange perioden veel rechten hadden?)

Ik heb sterk het idee dat deze aanklacht bedoeld is om Keijzer te diskwalificeren als premierskandidaat. Ik zie ook liever een andere premier, maar dit is wel wat goedkoop.
Als de vervolging van Netanyahu door advocaat Koops al als weinig succesvol wordt ingeschat, dan dit zeker. Maar het is behoorlijk populair om een aanklacht van groepsbelediging in te dienen. Mevrouw Blommestein is deze week ook aangeklaagd, maar die was zo onverstandig om bepaalde mensen met primaten te vergelijken. Dus die zal makkelijker voor het hekje komen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1216
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Anselmus »

Herman schreef: 24 mei 2024, 11:45
parsifal schreef: 24 mei 2024, 11:36 Ondertussen is dit in het nieuws. Ik mag toch hopen dat niets met deze aangifte gedaan wordt. Was Jodenhaat deel van de Europese cultuur in Middeleeuwen en tijd van reformatie? Ik denk het wel (maar er wat toch Polen, waar Joden in lange perioden veel rechten hadden?)

Ik heb sterk het idee dat deze aanklacht bedoeld is om Keijzer te diskwalificeren als premierskandidaat. Ik zie ook liever een andere premier, maar dit is wel wat goedkoop.
Als de vervolging van Netanyahu door advocaat Koops al als weinig succesvol wordt ingeschat, dan dit zeker. Maar het is behoorlijk populair om een aanklacht van groepsbelediging in te dienen. Mevrouw Blommestein is deze week ook aangeklaagd, maar die was zo onverstandig om bepaalde mensen met primaten te vergelijken. Dus die zal makkelijker voor het hekje komen.
Als je kijkt wie de aanklacht hebben ingediend zijn ze er denk ik redelijk van overtuigd dat de aanklacht zin heeft: tien advocaten, juristen en een historicus.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door parsifal »

Herman schreef: 24 mei 2024, 11:45
parsifal schreef: 24 mei 2024, 11:36 Ondertussen is dit in het nieuws. Ik mag toch hopen dat niets met deze aangifte gedaan wordt. Was Jodenhaat deel van de Europese cultuur in Middeleeuwen en tijd van reformatie? Ik denk het wel (maar er wat toch Polen, waar Joden in lange perioden veel rechten hadden?)

Ik heb sterk het idee dat deze aanklacht bedoeld is om Keijzer te diskwalificeren als premierskandidaat. Ik zie ook liever een andere premier, maar dit is wel wat goedkoop.
Als de vervolging van Netanyahu door advocaat Koops al als weinig succesvol wordt ingeschat, dan dit zeker. Maar het is behoorlijk populair om een aanklacht van groepsbelediging in te dienen. Mevrouw Blommestein is deze week ook aangeklaagd, maar die was zo onverstandig om bepaalde mensen met primaten te vergelijken. Dus die zal makkelijker voor het hekje komen.
Wat Blommestein schreef was ook echt wel heel erg verwerpelijk (maar ik vind het niet echt wenselijk dat je er voor aangeklaagd kan worden). Maar hier bij Keijzer is het wel een ander verhaal.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1631
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Bourdon16 »

Mijn indruk is dat het klopt wat Mona Keijzer heeft gezegd.
Inwoner
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Inwoner »

Bourdon16 schreef: 24 mei 2024, 12:20 Mijn indruk is dat het klopt wat Mona Keijzer heeft gezegd.
Ongetwijfeld heeft ze een punt. Alleen is mevrouw Keijzer zich niet bewust van haar positie. Als bewindvoerder, en zeker als beoogd premier, kun je zulke uitspraken niet doen, omdat je 'boven de partijen' staat, of althans behoort te staan. Mevrouw Keijzer heeft al meerdere malen onzorgvuldige uitspraken gedaan. Als premier acht ik haar zeker niet geschikt.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 365
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door Edelweiss »

Ik vind de formulering van mevrouw Keijzer niet handig, maar men zou eveneens bijna denken dat de daar op volgende uitspraak van Kasim Tekin (de historicus) ironisch bedoeld is.

(...) Ze schuift ons in de schoenen dat wij antisemitisch zijn, terwijl het in de historie, waaronder de Holocaust, nooit de moslims zijn geweest waar de Joden bang voor hoefden te zijn. Wat geeft je dan het recht om ons zo af te schilderen?

Het gebrek aan kennis en zelfreflectie is wellicht niet verrassend, maar wel stuitend; de slachtofferrol wordt wederom met verve gespeeld. Onbegrijpelijk.
Plaats reactie