Kleine ergernissen

Hendrien
Berichten: 1342
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Hendrien »

Lilian1975 schreef: 08 mei 2024, 14:07
merel schreef: 08 mei 2024, 10:54 Herkenbaar. Als ik het over had kunnen doen, had ik het ook zo gedaan. Ik liet mij indertijd nog leiden door sociale druk om toch nog bepaalde mensen uit te nodigen waar ik eigenlijk niets mee had en heb.
Tja we hadden een traditionele bruiloft. En ik kijk er nog steeds met genoegen op terug. Trouwjurk en al. . Die heb ik nog steeds. Dacht indertijd uit mijn trouwjurk hemeltje voor wieg of doopjurk.te maken... het liep anders. De jurk hangt nog steeds in de kast. Pak van mijn man was zijn zondagse pak Gemeentehuis gewoon waar we woonden. Gouda had gekund. Maar vonden we te duur😅Kerk gewoon waar we woonden. En foto's, gewoon de traditionele fotograaf die niks bewerkte. Heerlijk moment samen op deze dag. Receptie en diner. In een restaurant wat er heerlijk.oudbollig uitzag. Een een trouwauto gehuurd... . O ja er was nog een kindrreceptie. Ivm mijn werk. Glaasje limonade en een taartje. Familie dat heel de dag meeging. Dat waren de opa's en oma's, ouders broers en zussen met nichtjes en neefjes. En van ieder twee goede vrienden/vriendinnen. Ooms en tantes en nichten en neven.... die bleven langer op de receptie.
Familie, collega's die een stukje deden.Een bruiloft van dertien in een dozijn. Toendertijd waarschijnlijk. Maar genoten! Ik vond het toen luxe. Maar voor nu zou het eenvoudig zijn geweest. Ach origineel... voor ons was het een unieke eenmalige dag. En hoefden we niet zo nodig iets afwijkende of bijzonders.
Wij hadden ook zo’n eenvoudige, traditionele bruiloft inclusief oudbollig restaurant. Maar wat was het een fantastische dag!
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1206
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Anselmus »

Marco schreef: 14 mei 2024, 10:43 Voor mijn idee is de vader eigenlijk te laat als hij pas in de kerk zijn dochter binnenbrengt. Dat had hij in het gemeentehuis (of andere trouwlocatie) al moeten doen.

Voor wat betreft de locatie van de kerkdienst: kijk dan óók naar het tijdstip. Wat mij betreft liever in een mooi kerkgebouw - maar op een geschikte tijd, dan 's middags in het eigen kerkgebouw, waar meer dan de helft van de gemeente (werkenden, scholieren, studenten) met goed fatsoen niet bij kan zijn.
Eens en eens. In hoeverre respecteer je de burgerlijke overheid en het huwelijk dat gesloten is wanneer je in de kerk net doet of dat zojuist niet is gesloten. Er zijn predikanten die principieel moeite hebben met weggeven in de kerk en dit niet toestaan. Je moet niet voor niets je trouwboekje meenemen naar de kerk. Tegelijk vind ik dat een predikant de vrouw moet aanspreken bij de (nieuw gekozen) trouwnaam, iets wat ook met enige regelmaat niet gebeurt.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1606
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Vandaag nog getuige geweest van een bruiloft.
Anderen dachten dat het een begrafenis was. Die zien waarschijnlijk niet elke dag een man in een zwart pak met zwarte hoed.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1956
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef: 16 mei 2024, 21:59 Vandaag nog getuige geweest van een bruiloft.
Anderen dachten dat het een begrafenis was. Die zien waarschijnlijk niet elke dag een man in een zwart pak met zwarte hoed.
En waar zit je ergernis?
Mijn laatste herinnering aan een man met die outfit is -nu je het zegt- inderdaad van een begrafenis.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1606
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Ararat schreef: 17 mei 2024, 07:14
Bourdon16 schreef: 16 mei 2024, 21:59 Vandaag nog getuige geweest van een bruiloft.
Anderen dachten dat het een begrafenis was. Die zien waarschijnlijk niet elke dag een man in een zwart pak met zwarte hoed.
En waar zit je ergernis?
Mijn laatste herinnering aan een man met die outfit is -nu je het zegt- inderdaad van een begrafenis.
O sorry, het was voor mij helemaal geen ergernis. Maar toen ik de bruiloft zag moest ik aan dit topic denken waar het over (refo) bruiloften ging. En ook hoe buitenstaanders tegen 'ons' aankijken.
CvD
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door CvD »

Nieuwe binnenband inleggen bij het achterwiel.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23937
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

CvD schreef: 17 mei 2024, 07:43 Nieuwe binnenband inleggen bij het achterwiel.
Nooit aan beginnen. Veel te complex voor een niet-vakman.
En als je het doet, doe meteen de buitenband.
CvD
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door CvD »

refo schreef: 17 mei 2024, 08:21
CvD schreef: 17 mei 2024, 07:43 Nieuwe binnenband inleggen bij het achterwiel.
Nooit aan beginnen. Veel te complex voor een niet-vakman.
En als je het doet, doe meteen de buitenband.
Nou ik heb een poging moeten wagen omdat ze de fiets nodig. Normaal ga ik ook na de fietsenmaker. Maar het was na 18:00 dus helaas zelf moeten ploeteren. Is wel gelukt dat dan weer wel.
Zeeuw
Berichten: 11816
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

CvD schreef: 17 mei 2024, 08:40
refo schreef: 17 mei 2024, 08:21
CvD schreef: 17 mei 2024, 07:43 Nieuwe binnenband inleggen bij het achterwiel.
Nooit aan beginnen. Veel te complex voor een niet-vakman.
En als je het doet, doe meteen de buitenband.
Nou ik heb een poging moeten wagen omdat ze de fiets nodig. Normaal ga ik ook na de fietsenmaker. Maar het was na 18:00 dus helaas zelf moeten ploeteren. Is wel gelukt dat dan weer wel.
Dus nu mag het eigenlijk naar het topic 'grote vreugden'? :-). Mijn zoons hebben allebei gelukkig een mountainbike. Dat maakt het vervangen van banden wat eenvoudiger, maar toch, als er reparaties zijn, er zit hier onder het station een werkplaatsje met uitermate vriendelijke tariefjes. Ik ben een voorstander van de juiste persoon op de juiste plaats :)
Henk J
Berichten: 2666
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Henk J »

CvD schreef: 17 mei 2024, 07:43 Nieuwe binnenband inleggen bij het achterwiel.
Soms inderdaad een hele kunst maar wat helpt is als de binnenband er bijna in zit even het gedeelte wat er al inzit wat te stretchen. Zie ook dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=qm5558e5EYQ
Heb eens een kwartier zitten tobben, toen dit filmpje bekeken en dat geprobeerd en hij zat er zo op.
CvD
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door CvD »

Henk J schreef: 17 mei 2024, 08:50
CvD schreef: 17 mei 2024, 07:43 Nieuwe binnenband inleggen bij het achterwiel.
Soms inderdaad een hele kunst maar wat helpt is als de binnenband er bijna in zit even het gedeelte wat er al inzit wat te stretchen. Zie ook dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=qm5558e5EYQ
Heb eens een kwartier zitten tobben, toen dit filmpje bekeken en dat geprobeerd en hij zat er zo op.
Kijk handig voor nood gevallen als de fietsenmaker dicht is. Ik heb er echt een hekel aan.
Henk J
Berichten: 2666
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Henk J »

CvD schreef: 17 mei 2024, 08:55 Kijk handig voor nood gevallen als de fietsenmaker dicht is. Ik heb er echt een hekel aan.
Vind het altijd wel leuk maar dan moet het wel willen. Toen ik nog veel fietste op een gewone fiets was ik er op een gegeven moment wel handig mee, in een kwartiertje de band eraf, geplakt en er weer op. Maar pas deed ik het weer een keer met mijn huidige fiets die relatief smalle banden heeft en dan is het nog meer prutsen. En hoe langer je aan het prutsen bent, hoe groter de ergernis.
CvD
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door CvD »

Henk J schreef: 17 mei 2024, 10:17
CvD schreef: 17 mei 2024, 08:55 Kijk handig voor nood gevallen als de fietsenmaker dicht is. Ik heb er echt een hekel aan.
Vind het altijd wel leuk maar dan moet het wel willen. Toen ik nog veel fietste op een gewone fiets was ik er op een gegeven moment wel handig mee, in een kwartiertje de band eraf, geplakt en er weer op. Maar pas deed ik het weer een keer met mijn huidige fiets die relatief smalle banden heeft en dan is het nog meer prutsen. En hoe langer je aan het prutsen bent, hoe groter de ergernis.
Helemaal mee eens beter gewoon houten banden.
Henk J
Berichten: 2666
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Henk J »

CvD schreef: 17 mei 2024, 11:34 Helemaal mee eens beter gewoon houten banden.
Houten banden? Dan wordt fietsen een grote ergernis.
Zeeuw
Berichten: 11816
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef: 17 mei 2024, 11:44
CvD schreef: 17 mei 2024, 11:34 Helemaal mee eens beter gewoon houten banden.
Houten banden? Dan wordt fietsen een grote ergernis.
Beter maar gewoon met de auto dan. 130 per uur.
Plaats reactie