Kleine ergernissen

Wim Anker
Berichten: 3954
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 03 mei 2024, 12:17 Dat is natuurlijk ook deels een keuze. Ik was heel tevreden met de oude softwar8e.
Want denk je dat de Samsung afdeling sales nu zegt? "Hij praat veel maar betaalt wel gewoon 900! Euro". (En die 7 jaar hoeven ze naar verwachting, denk ik, niets extra voor te doen, dat heeft idd te maken met hardware en software ontwikkelingen waardoor compabiliteit langer mogelijk is).
Dolblij zijn ze met de hypocrieten in NL.
Ambtenaar
Berichten: 9325
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 03 mei 2024, 12:17 Dat is natuurlijk ook deels een keuze. Ik was heel tevreden met de oude software.
Behalve als onbevoegden zich toegang tot jouw telefoon verschaffen vanwege gaten in de beveiliging.
TSD
Berichten: 2137
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

Wim Anker schreef: 03 mei 2024, 12:24
DDD schreef: 03 mei 2024, 12:17 Dat is natuurlijk ook deels een keuze. Ik was heel tevreden met de oude softwar8e.
Want denk je dat de Samsung afdeling sales nu zegt? "Hij praat veel maar betaalt wel gewoon 900! Euro". (En die 7 jaar hoeven ze naar verwachting, denk ik, niets extra voor te doen, dat heeft idd te maken met hardware en software ontwikkelingen waardoor compabiliteit langer mogelijk is).
Dolblij zijn ze met de hypocrieten in NL.
Kan je ook gewoon eens een keer posten zonder verwijten? Pffft zeg.

Ik begrijp dat je jezelf heel goed vindt, veel beter dan die “hypocriete deugers”, maar dat hoef je ook hier niet steeds te ventileren hoor.
Iemand
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 okt 2023, 17:56

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Iemand »

Ambtenaar schreef: 03 mei 2024, 11:57
DDD schreef: 03 mei 2024, 10:32 De tekortkoming ligt geheel bij Samsung, die weigert om een technisch goed werkende telefoon van actuele software te voorzien. :)

Maar inmiddels heb ik er al bijna langer over gepraat dan dat het werk kostte, dus nu is mijn ergernis wel voldoende gezakt. :lock
Het is waarschijnlijk meer dat de hardware onvoldoende is om de nieuwste software goed te kunnen laten draaien.
Dat zal ook meespelen, en ook qua software is het veel extra werk om alle versies te blijven ondersteunen. De kans is best aanwezig dat de update an sich wel werkt, maar in bepaalde scenarios niet. Maar Samsung kan hem dan moeilijk vrijgeven, want dan moeten ze er ook voor zorgen dat hij werkt, en dus een behoorlijke extra investering doen qua tijd voor een beperkt aantal gebruikers.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9014
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J.C. Philpot »

Er zal ook wel zoiets als een business model meespelen is mijn inschatting.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28901
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: 03 mei 2024, 12:24
DDD schreef: 03 mei 2024, 12:17 Dat is natuurlijk ook deels een keuze. Ik was heel tevreden met de oude softwar8e.
Want denk je dat de Samsung afdeling sales nu zegt? "Hij praat veel maar betaalt wel gewoon 900! Euro". (En die 7 jaar hoeven ze naar verwachting, denk ik, niets extra voor te doen, dat heeft idd te maken met hardware en software ontwikkelingen waardoor compabiliteit langer mogelijk is).
Dolblij zijn ze met de hypocrieten in NL.
Ik vind dit op de persoon.

Ik heb allerlei kwalijke eigenschappen, maar hypocriet is daar niet één van.

Dat tweede kan ik niet beoordelen, maar is verder niet onderbouwd. Ik denk het het gewoon een businessmodel is. Er zijn steeds meer mensen die kritische zijn op de levensduur van telefoons, en daarom komen ze met dit aanbod. Dit gesprek heeft ook weer een bijdrage geleverd aan de bewustwording daarover. Helaas geldt ook hier het mattheus-effect.
Wim Anker
Berichten: 3954
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 03 mei 2024, 13:47
Wim Anker schreef: 03 mei 2024, 12:24
DDD schreef: 03 mei 2024, 12:17 Dat is natuurlijk ook deels een keuze. Ik was heel tevreden met de oude softwar8e.
Want denk je dat de Samsung afdeling sales nu zegt? "Hij praat veel maar betaalt wel gewoon 900! Euro". (En die 7 jaar hoeven ze naar verwachting, denk ik, niets extra voor te doen, dat heeft idd te maken met hardware en software ontwikkelingen waardoor compabiliteit langer mogelijk is).
Dolblij zijn ze met de hypocrieten in NL.
Ik vind dit op de persoon.

Ik heb allerlei kwalijke eigenschappen, maar hypocriet is daar niet één van.

Dat tweede kan ik niet beoordelen, maar is verder niet onderbouwd. Ik denk het het gewoon een businessmodel is. Er zijn steeds meer mensen die kritische zijn op de levensduur van telefoons, en daarom komen ze met dit aanbod. Dit gesprek heeft ook weer een bijdrage geleverd aan de bewustwording daarover. Helaas geldt ook hier het mattheus-effect.
Onbewust hypocriet komt ook vaak voor, denk dat dat dan hier het geval is.
merel
Berichten: 9988
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

TSD schreef: 03 mei 2024, 09:24 Juist producten kiezen die lang meegaan (en repareren ipv vervangen) is met afstand het beste wat je nu kan doen om consumptie te verminderen.

Ik snap niet hoe het voorbeeld van DDD nu zo door @huisman de discussie over consumptiegedrag ingeframed wordt. Dat is in mijn ogen ook echt onterecht.

Het maken van een bewuste keuze daarin zou hier niet zo afgekraakt moeten worden als zou het allemaal niet uitmaken. Het maakt zeker wel uit, consumptievermindering is denk ik zelfs de best haalbare weg naar een minder vervuilende samenleving.
Mee eens. Het is ook mij volkomen onduidelijk waarom @DDD weggezet wordt als hypocriet en hedonistisch. Hij probeert juist op allerlei manieren zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren.
TSD
Berichten: 2137
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

merel schreef: 03 mei 2024, 16:22
TSD schreef: 03 mei 2024, 09:24 Juist producten kiezen die lang meegaan (en repareren ipv vervangen) is met afstand het beste wat je nu kan doen om consumptie te verminderen.

Ik snap niet hoe het voorbeeld van DDD nu zo door @huisman de discussie over consumptiegedrag ingeframed wordt. Dat is in mijn ogen ook echt onterecht.

Het maken van een bewuste keuze daarin zou hier niet zo afgekraakt moeten worden als zou het allemaal niet uitmaken. Het maakt zeker wel uit, consumptievermindering is denk ik zelfs de best haalbare weg naar een minder vervuilende samenleving.
Mee eens. Het is ook mij volkomen onduidelijk waarom @DDD weggezet wordt als hypocriet en hedonistisch. Hij probeert juist op allerlei manieren zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren.
Ik denk inmiddels dat die woorden vooral gebruikt worden om het eigen schaamtegevoel te maskeren en op de oude voet door te kunnen gaan.

Vandaar dat er een aantal hier zo bovenop springen en zulke grote woorden gebruiken. Als je bepaald gedrag hypocriet noemt hoef je het namelijk zelf niet over te nemen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17489
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

merel schreef: 03 mei 2024, 16:22
TSD schreef: 03 mei 2024, 09:24 Juist producten kiezen die lang meegaan (en repareren ipv vervangen) is met afstand het beste wat je nu kan doen om consumptie te verminderen.

Ik snap niet hoe het voorbeeld van DDD nu zo door @huisman de discussie over consumptiegedrag ingeframed wordt. Dat is in mijn ogen ook echt onterecht.

Het maken van een bewuste keuze daarin zou hier niet zo afgekraakt moeten worden als zou het allemaal niet uitmaken. Het maakt zeker wel uit, consumptievermindering is denk ik zelfs de best haalbare weg naar een minder vervuilende samenleving.
Mee eens. Het is ook mij volkomen onduidelijk waarom @DDD weggezet wordt als hypocriet en hedonistisch. Hij probeert juist op allerlei manieren zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren.
Ik heb @DDD niet weggezet. Ik spreek steeds over ‘wij’ . Als je al gelooft in het bestaan van een ecologische voetafdruk dan is die van ons gigantisch in vergelijk met heel veel wereldburgers. Daar valt weinig aan te doen. Als dan iemand een promieltje afsnoept van zijn gigantisch grote voetafdruk krijgt hij of zij van mij geen applaus. Meestal applaudisseren deze mensen toch al voor zichzelf.

Wees nuchter. Je woont in een schatrijk land, je consumeert, bent mobiel, gebruikt alle moderne middelen die stuk voor stuk vervuilend zijn. Dataopslag in de cloud is zo’n stiekeme grote vervuiler waar niet veel mensen aan denken. Datacentra koelen zich suf om jouw en mijn mailtjes te bewaren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12150
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Herman »

De mods vinden hier ook iets van. Graag respectvol blijven en niet op de persoon aub.
HannekeL
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HannekeL »

Vandaag eerste rondje gelopen met nieuwe sporthorloge, Garmin Forerunner. Ik vond de kilometers wel heel traag gaan vandaag, pas na kwartier besefte ik dat deze stond ingesteld in miles ipv kilometers. Vond het achteraf wel grappig...
Wim Anker
Berichten: 3954
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef: 03 mei 2024, 17:24 De mods vinden hier ook iets van. Graag respectvol blijven en niet op de persoon aub.
Ik zal vanavond een poging wagen e.e.a. toe te lichten. Maar dit modgezanik zint me niet. Als mijn geachte medeforummers discussies zouden abstraheren (i.p.v. allerlei persoonlijke keuzen te etaleren met redenen) dan word de discussie ook veel meer gevoerd op argumenten. Als je eigen casussen in wilt brengen dan komt er ook commentaar op de eigen casus.
Profesto
Berichten: 820
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Profesto »

huisman schreef: 03 mei 2024, 17:09
merel schreef: 03 mei 2024, 16:22
TSD schreef: 03 mei 2024, 09:24 Juist producten kiezen die lang meegaan (en repareren ipv vervangen) is met afstand het beste wat je nu kan doen om consumptie te verminderen.

Ik snap niet hoe het voorbeeld van DDD nu zo door @huisman de discussie over consumptiegedrag ingeframed wordt. Dat is in mijn ogen ook echt onterecht.

Het maken van een bewuste keuze daarin zou hier niet zo afgekraakt moeten worden als zou het allemaal niet uitmaken. Het maakt zeker wel uit, consumptievermindering is denk ik zelfs de best haalbare weg naar een minder vervuilende samenleving.
Mee eens. Het is ook mij volkomen onduidelijk waarom @DDD weggezet wordt als hypocriet en hedonistisch. Hij probeert juist op allerlei manieren zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren.
Ik heb @DDD niet weggezet. Ik spreek steeds over ‘wij’ . Als je al gelooft in het bestaan van een ecologische voetafdruk dan is die van ons gigantisch in vergelijk met heel veel wereldburgers. Daar valt weinig aan te doen. Als dan iemand een promieltje afsnoept van zijn gigantisch grote voetafdruk krijgt hij of zij van mij geen applaus. Meestal applaudisseren deze mensen toch al voor zichzelf.

Wees nuchter. Je woont in een schatrijk land, je consumeert, bent mobiel, gebruikt alle moderne middelen die stuk voor stuk vervuilend zijn. Dataopslag in de cloud is zo’n stiekeme grote vervuiler waar niet veel mensen aan denken. Datacentra koelen zich suf om jouw en mijn mailtjes te bewaren.
Volgens mij ontkent niemand dat laatste.
Dan is het toch nog steeds een goed idee om te doen wat binnen je macht ligt om je gebruik van deze vervuilende middelen te minimaliseren?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5471
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleine ergernissen

Bericht door pierre27 »

Wim Anker schreef: 03 mei 2024, 18:05
Herman schreef: 03 mei 2024, 17:24 De mods vinden hier ook iets van. Graag respectvol blijven en niet op de persoon aub.
Ik zal vanavond een poging wagen e.e.a. toe te lichten. Maar dit modgezanik zint me niet. Als mijn geachte medeforummers discussies zouden abstraheren (i.p.v. allerlei persoonlijke keuzen te etaleren met redenen) dan word de discussie ook veel meer gevoerd op argumenten. Als je eigen casussen in wilt brengen dan komt er ook commentaar op de eigen casus.
Ik begrijp ook niet goed dat er gedoe om de discussie komt. Jij vindt wat van sommige zogenoemde GL-standpunten van DDD en/of anderen. Dan moet dan toch kunnen. Ik heb dezelfde allergie vaak. Hooguit dat sommigen woordkeuzen niet de besten zijn, daar mag de moderatie over gaan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie