Ik zal je advies in acht nemen waar ik dat op zijn plaats vind. Want ik denk dat het je dan ook moet zijn opgevallen dat veel postings naar mij toe ook niet supervriendelijk zijn (ik heb het niet over philip). En natuurlijk is er een wisselwerking, maar toch.Ararat schreef: ↑25 dec 2023, 21:46 Cyrillus, mag ik je in alle vriendelijkheid wat zeggen? De toon van (de meeste van) je postings komt best geagiteerd en scherp op me over. Het geeft me het beeld dat je voortdurend in gevecht bent. Ik dacht dat dit zich beperkte tot bepaalde topics die je na aan het hart liggen, maar dat lijkt toch wel anders te zijn. Iets milder zou ik zelf wel fijn vinden.
Oorlog in Oekraine
Re: Oorlog in Oekraine
Cyrillus schreef: ↑25 dec 2023, 21:59Ik zal je advies in acht nemen waar ik dat op zijn plaats vind. Want ik denk dat het je dan ook moet zijn opgevallen dat veel postings naar mij toe ook niet supervriendelijk zijn (ik heb het niet over philip). En natuurlijk is er een wisselwerking, maar toch.Ararat schreef: ↑25 dec 2023, 21:46 Cyrillus, mag ik je in alle vriendelijkheid wat zeggen? De toon van (de meeste van) je postings komt best geagiteerd en scherp op me over. Het geeft me het beeld dat je voortdurend in gevecht bent. Ik dacht dat dit zich beperkte tot bepaalde topics die je na aan het hart liggen, maar dat lijkt toch wel anders te zijn. Iets milder zou ik zelf wel fijn vinden.

Soms doet een beetje humor of relativering wonderen.
Eens hoor ;-)Ararat schreef: ↑25 dec 2023, 22:06Cyrillus schreef: ↑25 dec 2023, 21:59Ik zal je advies in acht nemen waar ik dat op zijn plaats vind. Want ik denk dat het je dan ook moet zijn opgevallen dat veel postings naar mij toe ook niet supervriendelijk zijn (ik heb het niet over philip). En natuurlijk is er een wisselwerking, maar toch.Ararat schreef: ↑25 dec 2023, 21:46 Cyrillus, mag ik je in alle vriendelijkheid wat zeggen? De toon van (de meeste van) je postings komt best geagiteerd en scherp op me over. Het geeft me het beeld dat je voortdurend in gevecht bent. Ik dacht dat dit zich beperkte tot bepaalde topics die je na aan het hart liggen, maar dat lijkt toch wel anders te zijn. Iets milder zou ik zelf wel fijn vinden.![]()
Soms doet een beetje humor of relativering wonderen.
Ik heb je niet als te scherp ervaren.Cyrillus schreef: ↑25 dec 2023, 21:59Ik zal je advies in acht nemen waar ik dat op zijn plaats vind. Want ik denk dat het je dan ook moet zijn opgevallen dat veel postings naar mij toe ook niet supervriendelijk zijn (ik heb het niet over philip). En natuurlijk is er een wisselwerking, maar toch.Ararat schreef: ↑25 dec 2023, 21:46 Cyrillus, mag ik je in alle vriendelijkheid wat zeggen? De toon van (de meeste van) je postings komt best geagiteerd en scherp op me over. Het geeft me het beeld dat je voortdurend in gevecht bent. Ik dacht dat dit zich beperkte tot bepaalde topics die je na aan het hart liggen, maar dat lijkt toch wel anders te zijn. Iets milder zou ik zelf wel fijn vinden.
En nee, ik zie de EU niet als christelijk, de Russische staat daarentegen wel als (onderdeel van) de antichrist, namelijk in het verdrukken van het Oekraïense volk en van de eigen bevolking. Dat het conservatieve element ons tot op zekere hoogte aanspreekt, staat daar los van. Er zijn maar weinig ideologieën die echt in alles volkomen belachelijk zijn.
Ik vind dat de EU wel degelijk in hoge mate christelijk geïnspireerd is.
- Maanenschijn
Bij de EO was recent het programma ‘Kerst onder vuur.’
Daarin was Irina te zien, een vrouw die in oorlogsgebied met hulppakketen iets laat zien van de liefde voor hulpbehoevenden, vertrouwen in de genade van God.
Deze week en volgende week gaat er weer een transport naar haar toe. Met goederen, met in elk pakket een Bijbel of kinderbijbel/kerstverhaal. Vanavond appte ik met haar.
In de reportage komt een oude vrouw aan het woord. Die vertwijfeld vroeg waarom een broedervolk (de Russen) de Oekraïners komen doden. Want wat we er ook van vinden: dat is de realiteit. Welke reden er ook aan ten grondslag ligt: De Russische Federatie is het soevereine land Oekraïne, het broedervolk, binnengevallen. Niet recent, maar nu bijna 10 jaar geleden en bijna twee jaar gelden met grof geweld.
Een vreselijk oorlog, waarbij oude tactieken uit de Eerste Wereldoorlog (Zitzkrieg) en moderne techniek (droneaanvallen), gecombineerd met mijnenvelden voor de nog ruim aanwezige bevolking in kapotgeschoten huizen het leven ongelofelijk moeilijk is. En nee, dat valt niet mee. Ik ben ooggetuige.
Ik zou zeggen: stop met deze kerst je tijd te verknoeien met een welles-nietes over de schuldvraag, maar steek je handen uit de mouwen of doe je handen samen.
Daarin was Irina te zien, een vrouw die in oorlogsgebied met hulppakketen iets laat zien van de liefde voor hulpbehoevenden, vertrouwen in de genade van God.
Deze week en volgende week gaat er weer een transport naar haar toe. Met goederen, met in elk pakket een Bijbel of kinderbijbel/kerstverhaal. Vanavond appte ik met haar.
In de reportage komt een oude vrouw aan het woord. Die vertwijfeld vroeg waarom een broedervolk (de Russen) de Oekraïners komen doden. Want wat we er ook van vinden: dat is de realiteit. Welke reden er ook aan ten grondslag ligt: De Russische Federatie is het soevereine land Oekraïne, het broedervolk, binnengevallen. Niet recent, maar nu bijna 10 jaar geleden en bijna twee jaar gelden met grof geweld.
Een vreselijk oorlog, waarbij oude tactieken uit de Eerste Wereldoorlog (Zitzkrieg) en moderne techniek (droneaanvallen), gecombineerd met mijnenvelden voor de nog ruim aanwezige bevolking in kapotgeschoten huizen het leven ongelofelijk moeilijk is. En nee, dat valt niet mee. Ik ben ooggetuige.
Ik zou zeggen: stop met deze kerst je tijd te verknoeien met een welles-nietes over de schuldvraag, maar steek je handen uit de mouwen of doe je handen samen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
In ieder geval werd er vanavond op Utrecht Centraal geëvangeliseerd vanuit onze gezindte. Bij de piano werden liederen gezongen en muziek gemaakt. Ik liep langs, bleef luisteren en werd aangesproken met de vraag of ik wist waarom ze dit deden. Toen ik uitlegde dat ik zelf van de kerk was, kreeg ik de uitnodiging om mee te zingen. Ook NS-medewerkers bleven luisteren. Het was geen gecoördineerde actie verder, gewoon een initiatief vanuit een groepje.Cyrillus schreef: ↑25 dec 2023, 19:56Er zijn een behoorlijk aantal pro-hamas demo's geweest zonder ingrijpen dus waarom klinkt jouw argument dan zo niet overtuigend? De NS heeft geen overleg met de overheid?Philip schreef: ↑25 dec 2023, 19:35Dit is gewoon niet waar wat je schrijft. Beide acties zijn verboden op basis van de huisregels. De paar medewerkers op het station durfden in te grijpen bij de christenen, net zoals ze ingrijpen bij iemand die fietst door het station. Honderden potentieel agressieve demonstranten kun je niet met een paar man aanpakken. Daarom heeft de NS ervoor gekozen om niets te doen.
En in 2019 mocht je nog gewoon evangeliseren: https://www.youtube.com/watch?v=sKR62B6oG6w.
Maar belangrijker: onrecht heerst dus over recht, je bewijst zelf dat we in een anti-christelijke cultuur leven.
Fijn!, hopelijk blijft dit nog even zo in ons land.Philip schreef: ↑27 dec 2023, 19:56In ieder geval werd er vanavond op Utrecht Centraal geëvangeliseerd vanuit onze gezindte. Bij de piano werden liederen gezongen en muziek gemaakt. Ik liep langs, bleef luisteren en werd aangesproken met de vraag of ik wist waarom ze dit deden. Toen ik uitlegde dat ik zelf van de kerk was, kreeg ik de uitnodiging om mee te zingen. Ook NS-medewerkers bleven luisteren. Het was geen gecoördineerde actie verder, gewoon een initiatief vanuit een groepje.Cyrillus schreef: ↑25 dec 2023, 19:56Er zijn een behoorlijk aantal pro-hamas demo's geweest zonder ingrijpen dus waarom klinkt jouw argument dan zo niet overtuigend? De NS heeft geen overleg met de overheid?Philip schreef: ↑25 dec 2023, 19:35Dit is gewoon niet waar wat je schrijft. Beide acties zijn verboden op basis van de huisregels. De paar medewerkers op het station durfden in te grijpen bij de christenen, net zoals ze ingrijpen bij iemand die fietst door het station. Honderden potentieel agressieve demonstranten kun je niet met een paar man aanpakken. Daarom heeft de NS ervoor gekozen om niets te doen.
En in 2019 mocht je nog gewoon evangeliseren: https://www.youtube.com/watch?v=sKR62B6oG6w.
Maar belangrijker: onrecht heerst dus over recht, je bewijst zelf dat we in een anti-christelijke cultuur leven.
- J.C. Philpot
Het volledige (2 uur durende ) interview van Tucker Carlson (Amerikaanse conservatieve politieke commentator) met Vladimir Putin (president van de Russische federatie).
https://tuckercarlson.com/the-vladimir-putin-interview/
https://tuckercarlson.com/the-vladimir-putin-interview/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Mart: „Wat mij het meest dwarszit, is dat we deze oorlog hadden kunnen zien aankomen. Vanaf 2016 wisten we allemaal, ook in Nederland, dat Rusland op oorlogspad zou gaan. Kijk naar de rapporten van Clingendael, van HCSS, het Haagse Centrum voor Strategische Studies, en zelfs van de AIV, de Adviesraad voor Internationale Vraagstukken. Het staat er allemaal in. En we hebben niks gedaan.
Dat frustreert me mateloos. We zijn in het Westen onze afschrikking tegenover Rusland gewoon vergeten. We hebben de afschrikking bij het oud vuil gezet. Deze oorlog is voor een deel ontstaan door onze onachtzaamheid en onnadenkendheid. Het Oekraïense volk betaalt de prijs daarvoor. Daarom is dit ook onze oorlog die daar wordt gevochten.”
https://www.rd.nl/artikel/1054010-oud-g ... -te-leggen
Wat mij zo stoort is de lafheid. Zeg tegen Rusland dat t'ie weg moet wezen en anders gewoon mee gaan doen.
Jij bent beschikbaar begrijp ik?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Met ontzetting deze documentaire bekeken: https://npo.nl/start/serie/2doc/seizoen ... l/afspelen
Wat is oorlog toch verschrikkelijk.
- Maanenschijn
Ja, dat is het goede woord. Ontzetting.HHR schreef:Met ontzetting deze documentaire bekeken: https://npo.nl/start/serie/2doc/seizoen ... l/afspelen
Ik volg ook kanalen waar beelden van aanvallen op staan. Elke keer zie ik mensen sneuvelen. Elke keer ervaar ik ontzetting.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Waarom wordt het leger niet ingezet? Daar zijn de miltairen toch voor? We geven miljarden uit aan de f35, zet ze in.
Wat is dit nu voor een antwoord van iemand die altijd officier is (geweest) (en ook met een grote mond).
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 24 feb 2024, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.