Erdee

Thea

Re: Erdee

Bericht door Thea »

Hij heeft denk ik vooral de gemoederen weer gesust. Hij geeft allebei de partijen wat. Een win-winsituatie, zeg maar.
Job

Bericht door Job »

Thea schreef: 23 jan 2024, 17:45 Hij heeft denk ik vooral de gemoederen weer gesust. Hij geeft allebei de partijen wat. Een win-winsituatie, zeg maar.
Dat is positief beredeneerd. Je zou het ook negatief kunnen benaderen: hij geeft dr.VdB op een bepaald punt gelijk, dus...
Thea

Bericht door Thea »

Ik bedoel eigenlijk dat het voor het conflict een win- winsituatie is. Niet per se inhoudelijk. Maar allebei de partijen kunnen tevreden zijn, want er is niet 1 schuldige.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef: 23 jan 2024, 10:20 (Inhoudelijke) (be) oordeling van een discussie past een krant niet. Net zomin als een fietsverkoper moet verantwoorden waarom een klant van hem op zondag de fiets gebruikt om sigaretten te kopen.
Wat vind je dan van de functie van het commentaar van de hoofdredactie? Ik sla dat doorgaans over, maar kranten vinden het blijkbaar heel normaal om maatschappelijke ontwikkelingen of andere bijzonderheden van hun mening te voorzien. En dat is dan weer hun goed recht, net zoals ik hier een recht heb om daar weer wat van te vinden.
ZWP

Bericht door ZWP »

Herman schreef: 24 jan 2024, 10:58
Wim Anker schreef: 23 jan 2024, 10:20 (Inhoudelijke) (be) oordeling van een discussie past een krant niet. Net zomin als een fietsverkoper moet verantwoorden waarom een klant van hem op zondag de fiets gebruikt om sigaretten te kopen.
Wat vind je dan van de functie van het commentaar van de hoofdredactie? Ik sla dat doorgaans over, maar kranten vinden het blijkbaar heel normaal om maatschappelijke ontwikkelingen of andere bijzonderheden van hun mening te voorzien. En dat is dan weer hun goed recht, net zoals ik hier een recht heb om daar weer wat van te vinden.
Precies, een krant kan prima commentaar geven en inhoudelijk oordelen over een discussie.
Het moet alleen wel heel duidelijk zijn dat het ene item 'nieuws/berichtgeving' is en het andere item 'commentaar/opinie'. Het mag niet door elkaar gaan lopen.
MGG

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/1051446-in-ge ... jft-handel

Met het oog op de maatschappelijke discussie over gendergelijkheid een interessant artikel.
helma

Bericht door helma »

MGG schreef:https://www.rd.nl/artikel/1051446-in-ge ... jft-handel

Met het oog op de maatschappelijke discussie over gendergelijkheid een interessant artikel.
Op de vorige CGO avond hebben we dit uitgebreid besproken met ds Klaassen. Ik herken veel in het artikel Afbeelding
Plaats reactie