Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Profesto

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Profesto »

Ik zie nog steeds geen aanleiding om mijn stelling dat de morele paniek niet in verhouding staat tot het aantal spijtoptanten bij te stellen.
Ik ben het wel met je eens dat er meer en uitgebreider onderzoek nodig is naar deze groep.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Eens, morele paniek is (nog) niet nodig. Morele verontwaardiging wel.
Maar op dit moment zou het al winst zijn als wetenschappelijke kritiek niet meer weggezet zou worden als transfoob.
Profesto

Bericht door Profesto »

Edelweiss schreef: 19 dec 2023, 10:17 Eens, morele paniek is (nog) niet nodig. Morele verontwaardiging wel.
Maar op dit moment zou het al winst zijn als wetenschappelijke kritiek niet meer weggezet zou worden als transfoob.
Ook mee eens.
En daarbij zou het ook winst zijn als wetenschappelijke kritiek niet gebruikt wordt door mensen die de kritiek niet helemaal kunnen doorgronden als een stok om de hond mee te slaan.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Profesto schreef: 19 dec 2023, 11:04
Edelweiss schreef: 19 dec 2023, 10:17 Eens, morele paniek is (nog) niet nodig. Morele verontwaardiging wel.
Ook mee eens.
En daarbij zou het ook winst zijn als wetenschappelijke kritiek niet gebruikt wordt door mensen die de kritiek niet helemaal kunnen doorgronden als een stok om de hond mee te slaan.
Sluit ik me helemaal bij aan.
Overigens ook dat het fijn zou zijn als wetenschappelijke feiten niet als kritiek worden gezien. Body positivity is prima, maar morbide obesitas is nog steeds dodelijk, en dat kan wetenschappelijk onderbouwd worden zonder fat phobic te zijn. Een nog erger onderwerp is covid. Ik bespaar je de inhoud van de intimidaties en doodsbedreigingen uit 2020 en 2021, en het is dieptreurig maar fijn dat er nu een specifiek meldpunt voor wetenschappers en onderzoekers is.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ondanks alle beschouwingen over de zorgen van de mensen, blijkt uit kiezersonderzoek dat de PVV vooral groot is geworden vanuit de Eigen Volk Eerst gedachte.

Ik vind dat helemaal niet verrassend, want in dit land vol egoïsten is de VVD al jaren de grootste.
HHR

Bericht door HHR »

Profesto schreef: 22 dec 2023, 07:38 Ondanks alle beschouwingen over de zorgen van de mensen, blijkt uit kiezersonderzoek dat de PVV vooral groot is geworden vanuit de Eigen Volk Eerst gedachte.

Ik vind dat helemaal niet verrassend, want in dit land vol egoïsten is de VVD al jaren de grootste.
Wat let je? :
https://ikwilemigreren.nl/
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 22 dec 2023, 07:38 Ondanks alle beschouwingen over de zorgen van de mensen, blijkt uit kiezersonderzoek dat de PVV vooral groot is geworden vanuit de Eigen Volk Eerst gedachte.

Dit artikel omschrijft jou mogelijk vrij goed.

https://fd.nl/samenleving/1498805/juist ... -ideologie

Ben jij egoïstisch? Zo nee, waarom is jouw levensstandaard hoger dan gemiddeld? Waarom kies je bijvoorbeeld voor uit eten te gaan, terwijl andere mensen verhongeren?
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 22 dec 2023, 08:18

Ben jij egoïstisch? Zo nee, waarom is jouw levensstandaard hoger dan gemiddeld? Waarom kies je bijvoorbeeld voor uit eten te gaan, terwijl andere mensen verhongeren?
Je kent mij helemaal niet en je weet niets van hoe ik leef, hoe mijn uitgavenpatroon is en hoe ik bijdraag aan deze samenleving.
Ik voel niet de minste behoefte om me te verantwoorden.

Je gebruikt een frame om je niet te hoeven verhouden tot de inhoud van het kiezersonderzoek.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 22 dec 2023, 09:02
MGG schreef: 22 dec 2023, 08:18

Je kent mij helemaal niet en je weet niets van hoe ik leef, hoe mijn uitgavenpatroon is en hoe ik bijdraag aan deze samenleving.
Ik voel niet de minste behoefte om me te verantwoorden.

Je gebruikt een frame om je niet te hoeven verhouden tot de inhoud van het kiezersonderzoek.
Dat snap ik. Zoals wel vaker bij links zijn vooral de praatjes heel goed. Ironisch is het dat je over een frame begint. De koppeling eigen volk eerst en egoïsme is al een frame.

Ik heb geen moeite met de uitkomst van het kiezersonderzoek. De uitkomst vind ik begrijpelijk.
Profesto

Bericht door Profesto »

Nou, het lijkt me vrij logisch om eigen volk eerst te koppelen aan egoïsme.
En het is volgens mij ook geen verrassing dat een stem op de VVD gericht is op het behoud van het eigen bezit.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 22 dec 2023, 10:59 Nou, het lijkt me vrij logisch om eigen volk eerst te koppelen aan egoïsme.
En het is volgens mij ook geen verrassing dat een stem op de VVD gericht is op het behoud van het eigen bezit.
Die mening deel ik absoluut niet.
Of het behouden van een gezond ondernemersklimaat.
parsifal

Bericht door parsifal »

Profesto schreef: 22 dec 2023, 10:59 Nou, het lijkt me vrij logisch om eigen volk eerst te koppelen aan egoïsme.
Deels mee eens. Ik denk wel dat er een gevaar is om "monoculturalisme" en racisme of vreemdelingenhaat met elkaar te verwarren. Problemen zien met verschillende culturen te dicht bij elkaar brengen of mengen is al iets anders dan de ene cultuur beter achten dan de ander. Het wordt wel gevaarlijk als levens minder waard worden van mensen uit andere culturen, of als er geen gastvrijheid is voor mensen die echt in gevaar zijn. En de stap naar racisme kan makkelijk gemaakt worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Cyrillus
Verbannen

Bericht door Cyrillus »

parsifal schreef: 22 dec 2023, 11:12
Deels mee eens. Ik denk wel dat er een gevaar is om "monoculturalisme" en racisme of vreemdelingenhaat met elkaar te verwarren. Problemen zien met verschillende culturen te dicht bij elkaar brengen of mengen is al iets anders dan de ene cultuur beter achten dan de ander. Het wordt wel gevaarlijk als levens minder waard worden van mensen uit andere culturen, of als er geen gastvrijheid is voor mensen die echt in gevaar zijn. En de stap naar racisme kan makkelijk gemaakt worden.
Helemaal mee eens. Je eigen volk beschermen tegen criminaliteit / na 12 jaar wachten eisen dat je ook eens een huurhuis krijgt / veilig over straat kunnen met een joodse vlag...het zijn allemaal heel egoïstische verlangens.
huisman

Bericht door huisman »

Morgen VVD congres. Zal Yesilgöz het overleven als partijleider? Staatssecretaris vd Burg spreekt in het openbaar steun voor haar uit. Dat is in de politiek vaak een veeg teken.

https://www.rd.nl/artikel/1050468
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

huisman schreef: 26 jan 2024, 11:35 Morgen VVD congres. Zal Yesilgöz het overleven als partijleider? Staatssecretaris vd Burg spreekt in het openbaar steun voor haar uit. Dat is in de politiek vaak een veeg teken.

https://www.rd.nl/artikel/1050468
Bijzonder aangezien ze wel tegen alles van hem wilde keren. Maar goed, betrouwbaarheid van de VVD vind ik toch nagenoeg 0 dus wat dat betreft kan je alles verwachten.
Plaats reactie