Hoe was je zondag [2]?

Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

Thea schreef: 22 jan 2024, 12:25 Volgens mij worden er op het forum allemaal dingen openbaar gemaakt. Ik zie het verschil hierin niet zo.
Nadenken of je iets wel of niet moet schrijven is ook op een forum belangrijk. Niemand is gediend in een topic 'hoe was je zondag?' met bespiegelingen over dominees of gemeente-verschuivingen. Maar wellicht geniet jij er ook van.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Thea »

Ik reageer soms idd ook uit mijn emotie. Vind het inderdaad niet zo gepast in topic 'hoe was je zondag?' Maar heb het idee, dat jij soms ook wat emotioneel op mij reageert...lijkt een soort patroon te worden.
Geytenbeekje
Berichten: 8315
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef: 22 jan 2024, 12:40
Thea schreef: 22 jan 2024, 12:25 Volgens mij worden er op het forum allemaal dingen openbaar gemaakt. Ik zie het verschil hierin niet zo.
Nadenken of je iets wel of niet moet schrijven is ook op een forum belangrijk. Niemand is gediend in een topic 'hoe was je zondag?' met bespiegelingen over dominees of gemeente-verschuivingen. Maar wellicht geniet jij er ook van.
Tis ook weer zo wat om voor elk wissewasje een topic aan te maken :huhu
Piet Puk
Berichten: 5503
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef: 22 jan 2024, 11:45 Je weet dat je nu zelf ook een bijzondere sneer maakt richting deze specifieke HHG?
Terechte opmerking. Had ik niet moeten doen
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door refo »

Thea schreef: 22 jan 2024, 11:24 De dominee die ik gisteren beluisterde benoemde alle argumenten, die ik afgelopen tijd op het forum uitte. Bijzondere gewaarwording .
Dat streelt het vlees, maar is niet per definitie iets positiefs.
Zeeuw
Berichten: 11751
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef: 22 jan 2024, 12:49
Zeeuw schreef: 22 jan 2024, 12:40
Thea schreef: 22 jan 2024, 12:25 Volgens mij worden er op het forum allemaal dingen openbaar gemaakt. Ik zie het verschil hierin niet zo.
Nadenken of je iets wel of niet moet schrijven is ook op een forum belangrijk. Niemand is gediend in een topic 'hoe was je zondag?' met bespiegelingen over dominees of gemeente-verschuivingen. Maar wellicht geniet jij er ook van.
Tis ook weer zo wat om voor elk wissewasje een topic aan te maken :huhu
Als dit wissewasjes zijn is dat nadenken wellicht nog wat meer gewenst.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Thea »

@refo, ik zeg het niet om gestreeld te worden, maar vond het echt heel apart. Want ik twijfel soms ook wel aan dingen, die ik post. En dan hoor ik het van de preekstoel en dan denk is: "Zou het dan toch waar zijn, wat ik zeg?" :)
HannekeL
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door HannekeL »

Mooie zondag gehad.
De avonddienst was een oecumenische gebedsdienst in het teken van de eenheid onder christenen. Deze werd dit jaar in onze kerk georganiseerd in samenwerking met de Anglicaanse, Evangelische en Katholieke kerk. Samen bidden en zingen tot lof van de Heer, prachtig moment, warm gevoel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door huisman »

helma schreef: 22 jan 2024, 10:26 CGK Renswoude Ds CP de Boer

Morgendienst (bij mijn moeder meegeluisterd)

Lukas 15:1,2
Lezen: Lukas 15:11-32


Ps. 65: 1 en 2
Ps. 119: 65
Ps. 69: 13 en 14
Ps. 95: 4 en 5
Ps. 34: 11

Vader van drie zonen:
1. De jongste zoon [vorige week]
2. De oudste zoon
3. De eniggeboren Zoon


Middagdienst

H.C. Zondag 9
Lezen: Jesaja 41:1-14

Ps. 146: 3 en 4
Ps. 121: 1
Ps. 104: 1 en 17
Ps. 103: 6 en 7
Ps. 65: 4

Gertroost door God de Vader; Hij is
1. De eeuwige Vader
2. De gevende Vader
3. De soevereine Vader


Weer veel meegekregen om over na te denken.
Beide diensten van harte aanbevolen. Vooral de middagdienst was zo leerzaam dat ik uitkijk naar de behandeling van Zondag 10.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Orchidee »

HersteldHervormd schreef:
Orchidee schreef: 22 jan 2024, 10:33 Onze kleindochter is gisteren gedoopt.
Uit een ander topic begrijp ik dat de doop op deze manier en preken, tegen/voor leden van de gergeminned géén pretje is!?
(Er waren nogal wat "gginned gasten)
Na te luisten:
https://www.youtube.com/live/QKtWpv47ncc?feature=shared
Wonderlijk moment is dat vast voor je.
Het was zeker een mooi moment Afbeelding
Gedachten vermenigvuldigen dan en je bent je er idd meer van bewust als toen je zelf vooraan stond met je kind.
Mijn ouders vroeger horen vertellen over de doop van hun kinderen, ik/wij hebben het weer door mogen geven en het mag wéér een generatie doorgegeven worden.
De Heere is groot en zéér te prijzen! Hij gaat altijd door met Zijn werk!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Orchidee »


Geytenbeekje schreef:
Orchidee schreef: 22 jan 2024, 10:33 Onze kleindochter is gisteren gedoopt.
Uit een ander topic begrijp ik dat de doop op deze manier en preken, tegen/voor leden van de gergeminned géén pretje is!?
(Er waren nogal wat "gginned gasten)
Na te luisteren:
https://www.youtube.com/live/QKtWpv47ncc?feature=shared
Heb de dooptoespraak geluisterd maar had niet het idee dat de dominee haar al de hemel inprees, om het zo maar eens te zeggen.
Als ik dominee was geweest, zou ik het anders aangepakt hebben, maar goed dat is een ander verhaal.
Ten eerste (hoop dat ik het mag zeggen zonder gelijk naar over te komen) wat een rare uitspraak!
En wat zou de ds anders 'aangepakt' moeten hebben??
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

In de morgendienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. Preek over Johannes 2: 11 Dit heeft Jezus gedaan als begin van de tekenen, te Kana in Galilea, en Hij heeft Zijn heerlijkheid geopenbaard; en Zijn discipelen geloofden in Hem.
Schriftlezing Jesaja 25: 6 t/m 9 en Johannes 2: 1 t/m 11

In de avonddienst ging onze pastoraal werker Prop. A.N. Kleijn voor. Preek over Filippenzen 4: 6 en 7 Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God; en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.
Thema: Gods belofte van vrede
1. Het verbod bij deze belofte
2. Het gebod bij deze belofte
3. De inhoud van deze belofte
Schriftlezing Filippenzen 4: 1 t/m 9
(Deze jonge broeder zou nog wat meer vuur mogen leggen in zijn stem en zijn manier van preken, maar de laatste tijd merk ik dat als je echt goed naar hem luistert er veel inhoud in zit. Zo ook gisterenavond het was echt wel een fijne preek!)
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12181
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Herman »

Gisteren vervolgstof: 2e zaligspreking: zalig zijn die treuren. Erg mooi om daar over te horen.
Geytenbeekje
Berichten: 8315
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

Orchidee schreef: 22 jan 2024, 16:05
Geytenbeekje schreef:
Orchidee schreef: 22 jan 2024, 10:33 Onze kleindochter is gisteren gedoopt.
Uit een ander topic begrijp ik dat de doop op deze manier en preken, tegen/voor leden van de gergeminned géén pretje is!?
(Er waren nogal wat "gginned gasten)
Na te luisteren:
https://www.youtube.com/live/QKtWpv47ncc?feature=shared
Heb de dooptoespraak geluisterd maar had niet het idee dat de dominee haar al de hemel inprees, om het zo maar eens te zeggen.
Als ik dominee was geweest, zou ik het anders aangepakt hebben, maar goed dat is een ander verhaal.
Ten eerste (hoop dat ik het mag zeggen zonder gelijk naar over te komen) wat een rare uitspraak!
En wat zou de ds anders 'aangepakt' moeten hebben??
De dominee zal hen beter kennen dan ik, maar goed ieder doet het op zijn eigen manier.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1873
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Ararat »

Geytenbeekje schreef: 23 jan 2024, 01:44
Orchidee schreef: 22 jan 2024, 16:05
Geytenbeekje schreef:
Orchidee schreef: 22 jan 2024, 10:33 Onze kleindochter is gisteren gedoopt.
Uit een ander topic begrijp ik dat de doop op deze manier en preken, tegen/voor leden van de gergeminned géén pretje is!?
(Er waren nogal wat "gginned gasten)
Na te luisteren:
https://www.youtube.com/live/QKtWpv47ncc?feature=shared
Heb de dooptoespraak geluisterd maar had niet het idee dat de dominee haar al de hemel inprees, om het zo maar eens te zeggen.
Als ik dominee was geweest, zou ik het anders aangepakt hebben, maar goed dat is een ander verhaal.
Ten eerste (hoop dat ik het mag zeggen zonder gelijk naar over te komen) wat een rare uitspraak!
En wat zou de ds anders 'aangepakt' moeten hebben??
De dominee zal hen beter kennen dan ik, maar goed ieder doet het op zijn eigen manier.
Wat mij betreft wacht de vraag van Orchidee nog op een antwoord. Wat zou jij in die 90 seconden anders hebben gedaan dan de dominee?
Plaats reactie