Vraag (algemeen)

Tiberius
Administrator

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Tiberius »

merel schreef: 06 jan 2024, 11:27 Waar is het topic ' goede voornemens ' gebleven?
Hier: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=15242

Of kunnen jullie die niet lezen?
merel

Bericht door merel »

Tiberius schreef: 06 jan 2024, 11:43
merel schreef: 06 jan 2024, 11:27 Waar is het topic ' goede voornemens ' gebleven?
Hier: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=15242

Of kunnen jullie die niet lezen?
Nu wel, eerder niet en dit topic stond eerder onder actueel. Ik zie dat deze weer opgeschoond is ;)
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Vraag: zou het kunnen zijn dat meteorologen kort voor de wederkomst, de wederkomst kunnen voorspellen? Ik doel dan met name erop dat ze mogelijk niet te verklaren weerbeelden zien of eigenlijk het niet kunnen zien hoe bepaalde luchtstromen nog zullen gaan?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef: 15 jan 2024, 11:17 Vraag: zou het kunnen zijn dat meteorologen kort voor de wederkomst, de wederkomst kunnen voorspellen? Ik doel dan met name erop dat ze mogelijk niet te verklaren weerbeelden zien of eigenlijk het niet kunnen zien hoe bepaalde luchtstromen nog zullen gaan?
Ik zou het daar maar niet op afwachten, Piet.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 15 jan 2024, 11:19
Piet Puk schreef: 15 jan 2024, 11:17 Vraag: zou het kunnen zijn dat meteorologen kort voor de wederkomst, de wederkomst kunnen voorspellen? Ik doel dan met name erop dat ze mogelijk niet te verklaren weerbeelden zien of eigenlijk het niet kunnen zien hoe bepaalde luchtstromen nog zullen gaan?
Ik zou het daar maar niet op afwachten, Piet.
Dat snap ik, dat ga ik zeker niet doen, maar ik vroeg het me af. Het is een informatieve vraag
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Iemand een idee van een goede tafelmodel koelkast met vriesvak voor een studio? Max ca 200 euro. Geen marktplaats.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Chrisje72 schreef: 15 jan 2024, 21:32 Iemand een idee van een goede tafelmodel koelkast met vriesvak voor een studio? Max ca 200 euro. Geen marktplaats.
Voor €200 koop je niet veel. En zeker geen energiezuinige.
DDD

Bericht door DDD »

Zonde van het geld, vrees ik, of er moet een zuinige bij Aldi in de aanbieding zijn.

Maar koelkasten zijn voor arme mensen een van de grootste kostenposten, vanwege het enorme stroomverbruik van oude apparaten.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Chrisje72 schreef: 15 jan 2024, 21:32 Iemand een idee van een goede tafelmodel koelkast met vriesvak voor een studio? Max ca 200 euro. Geen marktplaats.
Bekijk PRIMO PR122FR Koelkast tafelmodel - 88 liter inhoud - Zilver - Klasse E - Koelkast tafelmodel vrijstaand op: https://www.bol.com/nl/p/primo-pr122fr- ... _iphoneapp

Zoiets misschien? Niet zo heel groot, maar als het voor een studio is dan is het misschien net groot genoeg.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Bij Coolblue heb je 2e kans apparaten. Vaak producten die geretourneerd zijn omdat er bij levering een kras op zat. Misschien zit daar wat tussen.
Laatst gewijzigd door merel op 15 jan 2024, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef: 15 jan 2024, 21:53
Bekijk PRIMO PR122FR Koelkast tafelmodel - 88 liter inhoud - Zilver - Klasse E - Koelkast tafelmodel vrijstaand op: https://www.bol.com/nl/p/primo-pr122fr- ... _iphoneapp

Zoiets misschien? Niet zo heel groot, maar als het voor een studio is dan is het misschien net groot genoeg.
Je kunt toch niet serieus iemand een koelkast klasse E aanraden? Dat vind ik bijna misdadig.

Ik weet het niet precies, maar vermoedelijk betaal je in het eerste jaar al meer stroom dan een fatsoenlijke koelkast kost. Al zie ik dat dat meevalt, 85 Kwh. Het scheelt vast dat er geen vriezer in zit.

Ik adviseer minstens een klasse A. En als dat niet gaat, een bijdrage van de gemeente (bijzondere bijstand) of van de diaconie. Want energie-armoede bestaat echt.

Zie ook dit:
Verbruik
De zuinigste vrijstaande koelvriescombinaties verbruiken jaarlijks 3 keer minder stroom per liter inhoud, dan de meest verbruikende koelvriescombinaties. Jaarlijks scheelt dat voor een koelvriescombinatie van een gemiddelde grootte ruim 350 kWh. En dat kan een flinke besparing aan stroomkosten opleveren.
https://www.consumentenbond.nl/koelkast ... 0opleveren.

Als je tien jaar met zo'n koelkast doet, dan betaal je het prijsverschil misschien wel drie keer in stroom terug.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Grappenmaker. Dit ding gebruikt volgens de specs zo'n 85 kWh per jaar.
Daar valt geen 350 kWh op te besparen :)
- Niet meer zo actief -
HersteldHervormd

DDD schreef: 15 jan 2024, 22:19
HersteldHervormd schreef: 15 jan 2024, 21:53

Je kunt toch niet serieus iemand een koelkast klasse E aanraden? Dat vind ik bijna misdadig.

Ik weet het niet precies, maar vermoedelijk betaal je in het eerste jaar al meer stroom dan een fatsoenlijke koelkast kost. Al zie ik dat dat meevalt, 85 Kwh. Het scheelt vast dat er geen vriezer in zit.

Ik adviseer minstens een klasse A. En als dat niet gaat, een bijdrage van de gemeente (bijzondere bijstand) of van de diaconie. Want energie-armoede bestaat echt.

Zie ook dit:
Verbruik
De zuinigste vrijstaande koelvriescombinaties verbruiken jaarlijks 3 keer minder stroom per liter inhoud, dan de meest verbruikende koelvriescombinaties. Jaarlijks scheelt dat voor een koelvriescombinatie van een gemiddelde grootte ruim 350 kWh. En dat kan een flinke besparing aan stroomkosten opleveren.
https://www.consumentenbond.nl/koelkast ... 0opleveren.

Als je tien jaar met zo'n koelkast doet, dan betaal je het prijsverschil misschien wel drie keer in stroom terug.
DDD, er word niet voor niets gevraagd voor onder de €200. Ik zie wel dat mijn optie geen vriesvak heeft. Ik dacht dat ik daar op gefilterd had.

Maar alsnog snap ik je 350kwh niet zo. Volgens mij is 90kwh echt niet ontzettend veel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Je hebt oude en nieuwe labels. De oude zijn A, A+ enz met nog meer plussen. Omdat ze allemaal veel zuiniger xijn. De nieuwe zijn A tm G
HersteldHervormd

Bekijk PRIMO PR144FR Koelkast tafelmodel met vriesvak – 80 liter inhoud – Wit – Klasse E – Koelkast tafelmodel vrijstaand – Koelkast met vriezer op: https://www.bol.com/nl/p/primo-pr144fr- ... _iphoneapp

Met vriesvak kom je dan op deze uit.
Die is wel 137kwh (ong €45) per jaar.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 15 jan 2024, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie