Daar denken de geleerden anders over. Die hebben een wat bredere blik dan een officier van één of andere luchtmachtdivisie. Ik denk dat met het huidige defensie-apparaat Europa er een zware dobber aan heeft. Je moet ook niet vergeten dat er nog meer vijandige naties zijn. Denk aan China en Arabische wereld. Die moeten niet veel van de westerse wereld hebben.huisman schreef: ↑20 dec 2023, 00:13 Ik ben mijn hele werkzame leven militair ( officier luchtmacht) geweest. Vanuit die blik ben ik niet bezorgd. Conventioneel zijn de russen makkelijk te verslaan. Mochten ze voor de nucleaire optie kiezen dan is het eerste doelwit de klos. Daarna is het over met Rusland. Schat wel een miljoen doden en gewonden. 80% aan de Russische kant, omdat ze die berekening ook zelf maken ben ik niet bang voor een nucleaire inzet.
Het gaat ook om bijvoorbeeld productie capaciteit en beschikbaarheid van grondstoffen. Allemaal zaken om rekening mee te houden. Ik denk dat heel Europa stevig moet investeren in defensie. We zijn dan ook instaat om landen binnen te vallen als we dat nodig achten.