Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Ambtenaar

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ambtenaar »

Edelweiss schreef: 16 dec 2023, 16:57
De Nederlandse landbouw is zeer efficient en enorm innovatief, en als we vergelijken met andere landen is Nederland zeer duurzaam. Veel landen leren van de know-how. In hoeverre is het wijs om dit dan te laten verhuizen naar een ander land? Moet men dan, in het kader van het rentmeesterschap, dezelfde kwaliteitseisen stellen aan die landen? Voorts, als NL in 2024 18 miljoen inwoners gaat tellen, in hoeverre moet er dan, in geval van verhuizing, terug geimporteerd worden, en is dat dan niet inderdaad verplaatsing van het probleem?
Ik ben oprecht benieuwd naar de visies hierop. Wellicht is er zelfs ook een Refoforummer die zelf in de agrarische sector zit?
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat de landbouwsector in Nederland niet voor problemen zorgt en je die moet negeren omdat er wellicht elders een probleem ontstaat of vergroot wordt.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Ambtenaar schreef: 16 dec 2023, 17:33
Edelweiss schreef: 16 dec 2023, 16:57
De Nederlandse landbouw is zeer efficient en enorm innovatief, en als we vergelijken met andere landen is Nederland zeer duurzaam. Veel landen leren van de know-how. In hoeverre is het wijs om dit dan te laten verhuizen naar een ander land? Moet men dan, in het kader van het rentmeesterschap, dezelfde kwaliteitseisen stellen aan die landen? Voorts, als NL in 2024 18 miljoen inwoners gaat tellen, in hoeverre moet er dan, in geval van verhuizing, terug geimporteerd worden, en is dat dan niet inderdaad verplaatsing van het probleem?
Ik ben oprecht benieuwd naar de visies hierop. Wellicht is er zelfs ook een Refoforummer die zelf in de agrarische sector zit?
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat de landbouwsector in Nederland niet voor problemen zorgt en je die moet negeren omdat er wellicht elders een probleem ontstaat of vergroot wordt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat een balans vinden hierin het beste is, maar dat lijkt me met alle partijen (boeren, politiek, etc) nog een beste uitdaging, temeer ook omdat het niet alleen om natuur gaat maar ook om banen.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

huisman schreef: 16 dec 2023, 15:32

De voorzitter van de RvS is de koning. de vice voorzitter is Thom de Graaf. Piet Hein Donner was dat tot 31/10/2018.

Dit was een lesje in maatschappijleer. Morgen mondelinge overhoring :)
Morgen is het zondag. Dat is een rustdag
The Groom's still waiting at the altar
refo

Bericht door refo »

Bonny schreef: 16 dec 2023, 18:29

De voorzitter van de RvS is de koning. de vice voorzitter is Thom de Graaf. Piet Hein Donner was dat tot 31/10/2018.

De koning zit nooit voor. In feite is de vice-voorzitter de echte voorzitter.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef: 16 dec 2023, 22:46
Bonny schreef: 16 dec 2023, 18:29

De koning zit nooit voor. In feite is de vice-voorzitter de echte voorzitter.

Onvoldoende @refo. Maandag herkansing.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 16 dec 2023, 13:06
Profesto schreef: 16 dec 2023, 12:00 D66 is niet links.
Niemand, behalve mensen die zich laten ophitsen, vindt lhbti personen opdringerig.
Dat klopt niet helemaal. Deze beweging eist m.i. wel veel (negatieve) aandacht. Een transmeisje bij mijn zoon in de klas wilde van klas switchen, omdat zij haar transproblematiek niet kon delen met de mentor. Dat is gehonoreerd. Mijn zoon wilde graag van klas wisselen, omdat hij bij geen van zijn vrienden in de klas zit. Dat is afgewezen. Hoezo dubbele moraal van beoordelen? Dat stuit tegen de borst.
Dus op basis van één voorbeeld keer jij je tegen de hele groep? Lijkt me niet zo verstandig.
merel

Bericht door merel »

Profesto schreef: 18 dec 2023, 08:08
Niemand, behalve mensen die zich laten ophitsen, vindt lhbti personen opdringerig.
Dat klopt niet helemaal. Deze beweging eist m.i. wel veel (negatieve) aandacht. Een transmeisje bij mijn zoon in de klas wilde van klas switchen, omdat zij haar transproblematiek niet kon delen met de mentor. Dat is gehonoreerd. Mijn zoon wilde graag van klas wisselen, omdat hij bij geen van zijn vrienden in de klas zit. Dat is afgewezen. Hoezo dubbele moraal van beoordelen? Dat stuit tegen de borst.
Dus op basis van één voorbeeld keer jij je tegen de hele groep? Lijkt me niet zo verstandig.
Wie zegt dat ik mij tegen een hele groep keer? Wij hebben homoseksuele vrienden en familieleden. Wel heb ik moeite met bepaalde aspecten van hun profilering. Den hierbij aan paarse vrijdag, voorlichtingslessen over transgenders en homoseksualiteit voor groep 6 etc.

Ik had zelf op de middelbare school 2 homoseksuele jongens in de klas. Iedereen wist het, niemand maakte er grappen over of deed negatief. Het werd voluit geaccepteerd . Tegenwoordig wordt alles tot in den treure uitgediept en voorgelicht en volgens mij is het nu minder geaccepteerd dan eerder. Dat verbaast mij.
Laatst gewijzigd door merel op 18 dec 2023, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 18 dec 2023, 08:19
Profesto schreef: 18 dec 2023, 08:08
Wie zegt dat ik mij tegen een hele groep keer? Wij hebben homoseksuele vrienden en familieleden. Wel heb ik moeite met bepaalde aspecten van hun profilering.
Omdat je je betoog alleen daar aan ophing. Dat leek me nogal overdreven.
merel

Bericht door merel »

Nee, jouw stelling was dat niemand hen opdringerig vond behalve de ophitsers zelf. Dat heb ik weerlegd met een voorbeeld. Ik schaar mijzelf niet onder de ophitsers, maar vind bepaalde aspecten en de afgedwongen positieve discriminatie wel opdringerig.
parsifal

Bericht door parsifal »

merel schreef: 18 dec 2023, 08:19 Ik had zelf op de middelbare school 2 homoseksuele jongens in de klas. Iedereen wist het, niemand maakte er grappen over of deed negatief. Het werd voluit geaccepteerd . Tegenwoordig wordt alles tot in den treure uitgediept en voorgelicht en volgens mij is het nu minder geaccepteerd dan eerder. Dat verbaast mij.
Dit vind ik wel een wat gevaarlijke redenering. Degenen die de gebroken worden onder de grappen zijn degenen waar je juist rekening mee moet houden. Ik denk ook dat mensen veel te lange tenen hebben en dat slachtofferschap een veel te comfortabele rol is, maar voorzichtigheid is op zijn plaats.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

parsifal schreef: 18 dec 2023, 08:48
merel schreef: 18 dec 2023, 08:19 Ik had zelf op de middelbare school 2 homoseksuele jongens in de klas. Iedereen wist het, niemand maakte er grappen over of deed negatief. Het werd voluit geaccepteerd . Tegenwoordig wordt alles tot in den treure uitgediept en voorgelicht en volgens mij is het nu minder geaccepteerd dan eerder. Dat verbaast mij.
Dit vind ik wel een wat gevaarlijke redenering. Degenen die de gebroken worden onder de grappen zijn degenen waar je juist rekening mee moet houden. Ik denk ook dat mensen veel te lange tenen hebben en dat slachtofferschap een veel te comfortabele rol is, maar voorzichtigheid is op zijn plaats.
Zeker, ik zeg ook niet dat we terug moeten naar uitsluiting, niet bespreekbaar maken etc. Ik stel de vraag waarom voor mijn gevoel 'de haat' nu groter is dan pakweg 25 jaar geleden. Dat begrijp ik niet.
Profesto

Bericht door Profesto »

Tja, er zijn ook zat andere mensen met een andere ervaring op hun middelbare school. En dat is precies wat er schort aan enkel redeneren op basis van een eigen ervaring: die is niet generiek. Ik durf wel te stellen dat het klimaat voor LHBTIQA+ mensen nooit écht gunstig is geweest (los van welke mening je over relaties en transitie hebt) en op dit moment alleen maar verslechterd.
Dat is zorgelijk, want waar geknaagd wordt aan de tolerantie van één minderheid, volgen vaak snel andere minderheden.

Maar goed, dit wordt allemaal wel een beetje off-topic.
Terri

Bericht door Terri »

Profesto schreef: 18 dec 2023, 09:00
Tja, er zijn ook zat andere mensen met een andere ervaring op hun middelbare school. En dat is precies wat er schort aan enkel redeneren op basis van een eigen ervaring: die is niet generiek. Ik durf wel te stellen dat het klimaat voor LHBTIQA+ mensen nooit écht gunstig is geweest (los van welke mening je over relaties en transitie hebt) en op dit moment alleen maar verslechterd.
Dat is zorgelijk, want waar geknaagd wordt aan de tolerantie van één minderheid, volgen vaak snel andere minderheden.

Ik begrijp je niet Profesto. Als er iemand is die genuanceerd dit benaderd is het @Merel. Ze zit midden in de 'praktijk' met pubers en nog is het niet genoeg.
Ik denk dat juist hierdoor openbaar komt, wat ze zegt. Het is te opdringerig en er is geen ruimte meer voor de mening van de andere kant.
Wij hebben zelf ingrijpende dingen meegemaakt in dit LHBTIQA+ gebeuren. Gewaarschuwd, voorzichtig, kalm aan te doen. Heel veel verdragen, liefde gegeven enz.
Lang verhaal kort: jonge mensen worden regelmatig een kant 'heen gepraat' in hun onzekere pubertijd en krijgen enorm spijt van de consequenties.
Profesto

Bericht door Profesto »

Terri schreef: 18 dec 2023, 09:34
Profesto schreef: 18 dec 2023, 09:00

Ik begrijp je niet Profesto. Als er iemand is die genuanceerd dit benaderd is het @Merel. Ze zit midden in de 'praktijk' met pubers en nog is het niet genoeg.
Ik denk dat juist hierdoor openbaar komt, wat ze zegt. Het is te opdringerig en er is geen ruimte meer voor de mening van de andere kant.
Wij hebben zelf ingrijpende dingen meegemaakt in dit LHBTIQA+ gebeuren. Gewaarschuwd, voorzichtig, kalm aan te doen. Heel veel verdragen, liefde gegeven enz.
Lang verhaal kort: jonge mensen worden regelmatig een kant 'heen gepraat' in hun onzekere pubertijd en krijgen enorm spijt van de consequenties.
Ik ben het met je eens dat Merel over het algemeen genuanceerd over dit onderwerp bericht. Overigens, 'nog is het niet genoeg' vind ik klinken alsof ik een norm stel. Dat pretendeer ik helemaal niet, ik heb alleen een vrij sterke mening over dit onderwerp.
Ik heb er moeite mee dat op basis van enkele voorbeelden een generieke conclusie wordt getrokken over de algemene gang van zaken.

Als het inderdaad zo is dat jonge mensen een bepaalde kant 'heen gepraat' worden, dan is dat niet goed. Maar dat zou dan toch in uitdrukking moeten komen in bijvoorbeeld de cijfers over spijtoptanten van transitie? Dat is maar een zeer beperkte groep.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: 18 dec 2023, 08:57
parsifal schreef: 18 dec 2023, 08:48
Zeker, ik zeg ook niet dat we terug moeten naar uitsluiting, niet bespreekbaar maken etc. Ik stel de vraag waarom voor mijn gevoel 'de haat' nu groter is dan pakweg 25 jaar geleden. Dat begrijp ik niet.
Ik wel. Werk in een seculiere omgeving met hoog opgeleide mensen. Die zijn helemaal klaar met de inclusie en diversiteit agenda van hun organisatie. Ik werk daar op inhuur basis dus bemoei mij niet met deze discussie. Dit zijn vrijdenkende mensen die nu een positie in de discussie innemen van afkeer van de LHBTQ+ lobby.
Vooral mijn vrouwelijk collega’s zijn scherp afwijzend. Niet van de mensen maar van de lobby .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie