Verkiezingen Tweede Kamer 2023

merel

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 14 dec 2023, 19:39 Eigenlijk geloof ik niets,
en twijfel ik aan alles, zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam,
en dat, in zelfde wanhoop, Gij mij zoekt
zoals ik U.

Deze? Wonderlijk... een beetje zweverig, maar in ieder geval een verwijzing naar een hogere macht. Als hij zijn werk dan ook maar gaat in het besef dat hij het voor Gods aangezicht doet.
Ja klopt, dit gedicht. Ik vond het ook bijzonder.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

parsifal schreef: 14 dec 2023, 17:58 Nee, er is vast misbruik, maar de hele groep onder een term scharen die een negatieve lading heeft gaat te ver. Om iets te noemen: van de week hoorde we van Pakistaanse vrienden dat hun broer/zwager nu vermist is. Ze zijn zelf gevlucht toen er lynchpartijen van Christenen waren. Deze mensen maar onder de noemer gelukzoeker scharen is pijnlijk.
Wat verschrikkelijk om te horen, parsifal. Het lijkt me overigens duidelijk dat de vrienden die je noemt, vallen onder vluchtelingen. Die zouden wat mij betreft altijd welkom moeten zijn.

Ik denk dat de definitie van 'gelukszoeker' slaat op hen, die uit veilige landen komen (dus overduidelijk geen vluchteling zijn) en een beter leven willen, zonder daar iets voor terug te (willen) doen. Gratis geld, geen aanpassing, en in sommige gevallen de boel verstieren. Ik kan goed begrijpen dat veel mensen wel klaar is met die groep. Die voegen werkelijk niets toe.
Ik heb niets tegen asielzoekers die simpelweg een beter leven willen, maar daar ook wat voor willen doen: de taal leren, inburgeren, en uiteindelijk op eigen benen staan.
Vluchtelingen, die met gevaar voor eigen leven huis en haard achter zich hebben moeten laten, zijn wat mij betreft een gehele aparte categorie.

Ik ben zelf een migrant. Dat heeft mijn visie op 'gelukszoekers' (ik vind het geen prettig woord, maar ik gebruik het hier om even aan te geven welke groep ik bedoel vanuit het bovenbeschrevene) flink veranderd. Ik kan me niet indenken om hier in een auto te gaan rondtuteren als een Nederlandse voetbalclub gewonnen heeft, of met de Nederlandse vlag te gaan schreeuwen als er iets in Nederland gebeurt wat mij niet aan staat of waar ik mij zorgen over maak; laat staan dat ik een uitkering zou eisen en verder niets wil betekenen voor de maatschappij hier.
Je mag dromen van een beter leven, je mag naar elders verhuizen om die droom na te jagen, maar verwachten of zelfs eisen dat dat je allemaal in de schoot geworpen wordt, vind ik afkeuringswaardig.

Nog een korte opmerking van geheel andere orde: goed dat Bosma de nieuwe voorzitter is geworden. Lijkt me een goede stap voor iedereen.
merel

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 14 dec 2023, 19:40 Mooi dat Bosma het geworden is!
Ik gun het hem ook.
Iemand

Bericht door Iemand »

Mannetje schreef: 14 dec 2023, 19:28
Iemand schreef: 14 dec 2023, 18:46 Ik vind het weigeren van een terechte asielzoeker erger dan het toelaten van een onterechte.
(Los van het feit dat je dan bij de vraag uitkomt wat een terechte asielzoeker is).
Als de verhouding 1:1 zou zijn kan ik er mee leven, 1:3 denk ik ook nog wel, maar ik ben bang dat we dat bij lange na niet halen.
Kun je de verhouding die je noemt baseren op onderzoeken?
Nee, de vraag naar mijn mening is een persoonlijke, dus mijn voorkeur weegt daarin mee, en die zou zeker af kunnen wijken van de jouwe.
Los daarvan, als je naar het aantal mannen kijkt wat naar hier komt, dan geeft dat wel een bepaalde indicatie.

Maar het hangt ook weer af van de aantallen en van hoe de onterechte asielzoekers zich gedragen, etc.
Met 10 die voor een hoop overlast zorgen heb ik meer moeite dan met 1000 die niets verkeerd doen.

Probleem is alleen (volgens mij dan toch) dat het politiek gezien op geen enkele manier bespreekbaar is (was?) om daar iets aan te doen en ook aan de instroom.
Daardoor zijn mensen wel 'gedwongen' om op steeds extremere partijen te gaan stemmen, en dat resulteert in deze verkiezingsuitslag.
parsifal

Bericht door parsifal »

Psalm schreef: 14 dec 2023, 19:04
parsifal schreef: 14 dec 2023, 16:41Waarom gebruik je het woord gelukszoeker en niet vluchteling of asielzoeker? Psalm 146 heeft het over de vreemdelingen. Betekent dat wat voor ons?
Die Psalm heeft me eigenlijk overtuigd dat je het woord gelukzoekers niet kunt gebruiken. De post van vanochtend was ook over de schreef. Maar het komt voort uit de zorgen die ik heb over de grote immigratiestromen die de Europese bevolkingsamenstelling sterk veranderen. Je zag het heel sterk terug met die Palestijnse demonstraties. Er worden gewoon heel veel problemen geïmporteerd. Dat moet stoppen. Maarja, om dan populistisch taalgebruik te hanteren als "gelukzoekers" en zo'n post te schrijven, gaat ook weer beetje ver.
Ik deel zorgen ook wel. Niet zozeer wat betreft bevolkingssamenstelling (mijn vrouw is Indonesisch) en ik ben zelf jaren in Zweden lid geweest van een heel internationale kerk.

Echter multiculturalisme brengt ook problemen met zich mee, maar ik geloof niet dat daar het diepste probleem ligt. 25 jaar terug was internet nog jong, nu bepaalt het onze samenleving. Hoe lang hebben we internet op onze telefoons? Veel dingen veranderen, maar de verklaring voor get verkeerde wordt vaak in 1 richting gezocht. Ik hoop dat we ook kunnen blijven leren van de nieuwe mensen in Nederland, mensen die hun geloofsbeleving en uitingen meenemen en de kerken daardoor ook over gebruiken kunnen laten nadenken. Ik vind dat ook mooi.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto

Bericht door Profesto »

Wat vreselijk dat iemand kamervoorzitter is geworden die uitspraken deed over de Hoge Raad als ‘schandvlek van de Nederlandse rechtsstaat’ en journalisten die ‘tuig van de richel’ zouden zijn.

Zijn uitspraak over het nepparlement heeft hij teruggetrokken.

Treurig dat iemand die meegaat in complottheorieën over George Soros verkozen is.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Profesto schreef: 14 dec 2023, 23:25 Wat vreselijk dat iemand kamervoorzitter is geworden die uitspraken deed over de Hoge Raad als ‘schandvlek van de Nederlandse rechtsstaat’ en journalisten die ‘tuig van de richel’ zouden zijn.

Treurig dat iemand die meegaat in complottheorieën over George Soros verkozen is.
Prachtig dat Bosma kamervoorzitter wordt.
Zal de orde echt ten goede komen.

Nepparlement en tuig en schandvlek heeft hij (of Wilders) in een bepaalde context gezegd. Daarmee is het niet netter, maar het is niet juist om dat jaren later steeds maar te blijven herhalen. Bosma is een kundig voorzitter en heeft zijn neutraliteit in die rol al vaak bewezen.
George Soros is een gevaarlijke man, dus enige kritiek daarop is niet verkeerd, en dat is geen antisemitisme!
Hartelijke groet,
Evangelist
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 14 dec 2023, 23:25 Wat vreselijk dat iemand kamervoorzitter is geworden die uitspraken deed over de Hoge Raad als ‘schandvlek van de Nederlandse rechtsstaat’ en journalisten die ‘tuig van de richel’ zouden zijn.

Wat vervelend dat de 2e kamer soms andere keuzes maakt dan jij wenst. Bosma laat al jaren zien dat hij prima vergaderingen kan voorzitten.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 15 dec 2023, 00:05

Wat vervelend dat de 2e kamer soms andere keuzes maakt dan jij wenst. Bosma laat al jaren zien dat hij prima vergaderingen kan voorzitten.
Je doet alsof het een persoonlijk verlies voor mij is. Wat een leegte.

Hetzelfde geld voor het bagatelliseren van de uitspraken van deze voorzitter en toejuichen van parlementariërs die een loopje nemen met de rechtsstaat, de democratie en in veel gevallen ook de werkelijkheid. Wat een leegte.
refo

Bericht door refo »

Evangelist schreef: 14 dec 2023, 23:38

Prachtig dat Bosma kamervoorzitter wordt.
Zal de orde echt ten goede komen.

Nepparlement en tuig en schandvlek heeft hij (of Wilders) in een bepaalde context gezegd. Daarmee is het niet netter, maar het is niet juist om dat jaren later steeds maar te blijven herhalen. Bosma is een kundig voorzitter en heeft zijn neutraliteit in die rol al vaak bewezen.
George Soros is een gevaarlijke man, dus enige kritiek daarop is niet verkeerd, en dat is geen antisemitisme!
Van tijd tot tijd is het parlement ook nep. Er wordt een regeerakkoord gesloten en iedereen in de coalitie moet dat volgen, ook als is hij of zij tegen iets. 'Zonder last of ruggenspraak' is allang opgeofferd.
En hier op dit forum zijn velen van mening dat bv de NOS gekleurde berichten de wereld in stuurt. Dat zijn dan wel nette mensen, maar journalistiek is dat tuig.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Eens. Ik weet niet precies in welke context hij over nepparlement sprak, maar tijdens de coronacrisis was dat zeker het geval.
Profesto

Bericht door Profesto »

Het niet eens zijn met de gang van zaken in het parlement is niet hetzelfde als het parlement nep noemen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Precies. Daarom moet je altijd de context meerekenen.
refo

Bericht door refo »

In de peilingen stijgt de PVV nog verder. Kan natuurlijk zijn dat het mensen zijn die spijt hebben niet op de winnaar gestemd te hebben. Maar zij die dat wel gedaan hebben, hebben blijkbaar geen spijt.
Cyrillus
Verbannen

Bericht door Cyrillus »

Je laat hier wel je ware linkse aard zien, Profesto. Het is algemeen bekend hoeveel invloed Soros heeft.

“Er zit een weloverwogen en veelomvattend antichristelijk plan” achter Soros financiering, omdat hij van mening is “dat christelijke beginselen een hindernis vormen voor het doorvoeren van progressieve politiek”, schrijft een Amerikaanse commentator. Soros stuurt aan op chaos.
https://cultuurondervuur.nl/artikelen/w ... eft-gemunt

Volt geeft zelf toe aan Bosma gefinancierd te zijn (worden) door Soros, hoezo complottheorie
https://www.youtube.com/watch?v=SrcMXFM782w
Plaats reactie