Het bijzondere is dat veel mensen roepen dat de overheid weinig daadkracht toont en eens keuzes moet maken. Helaas roepen dezelfde mensen weer als het onwelgevallige keuzes zijn.MGG schreef: ↑14 dec 2023, 09:12C Ik vind dat elke gemeente zelf de afweging moet maken. Met de dwangwet duwt de landelijke overheid het door de strot van elke gemeente. Op basis van de verkiezingsuitslagen trek ik voorzichtig de conclusie dat in een aantal gemeenten het draagvlak laag is. Ik ben bang dat o.a. door zulke wetten steeds meer burgers afhaken en de overheid als bedreiging gaan zien.Profesto schreef: ↑14 dec 2023, 07:11Het probleem is
A) dat VVD, PVV, NSC en BBB hiermee vanuit de Tweede Kamer de stemmingen in de Eerste Kamer wil beïnvloeden;
B) dat VVD een voorstel dat al behandeld is door de Tweede Kamer van de eigen minister onderuit haalt;
C) dat de wet alle gemeenten verplicht om te spreiden, en niet dat de ene gemeente veel doet en de andere gemeente weinig. Dat is eerlijk, maar de VVD gaat nu NIMBY gedrag vertonen.
Ik volg momenteel het programma 'eigen volk eerst'. Daar wordt door veel stemmers aangegeven dat zij an sich geen bezwaar hebben tegen buitelanders, maar wel dat zij zo samenklitten. Hoe goed zou het dan zijn als in elke gemeente een deel gehuisvest worden en zo sneller opgenomen worden in de samenleving?