Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Marck

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Marck »

Mannetje schreef: 05 dec 2023, 17:30
Marck schreef: 05 dec 2023, 17:25 Staande ovatie in de Tweede Kamer vandaag voor de afscheid nemende Kees van der Staaij.
Kees for president! :)
Moest ook hieraan denken vandaag

https://www.trouw.nl/nieuws/lang-applau ... ~bf66acba/
Profesto

Bericht door Profesto »

Cyrillus schreef: 05 dec 2023, 17:23
Profesto schreef: 05 dec 2023, 17:20 Ondertussen gaf Wilders vandaag een illustratie van hoe verbindend hij werkelijk is. Net nadat hij had gezegd dat hij altijd bijdraagt aan het scheppen van vertrouwen, krijgt hij de vrasg of zijn tweets daar ook aan bijdragen en vervolgens loopt hij foeterend weg. Hij roept iets over 'zuur' en er komt iets achter aan dat klinkt als wijf.
Lekker verbindend en het helpt vast voor het vertrouwen.
Graag een bron
Staat gewoon op de grote nieuwssites. De vraag was van RTL.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dat is natuurlijk ook een uiterst onbetrouwbaar medium. Pas als Xandernieuws het meldt is het het geloven waard. :bobo
- Niet meer zo actief -
Cyrillus
Verbannen

Bericht door Cyrillus »

Profesto schreef: 05 dec 2023, 18:25
Profesto schreef: 05 dec 2023, 17:20 Ondertussen gaf Wilders vandaag een illustratie van hoe verbindend hij werkelijk is. Net nadat hij had gezegd dat hij altijd bijdraagt aan het scheppen van vertrouwen, krijgt hij de vrasg of zijn tweets daar ook aan bijdragen en vervolgens loopt hij foeterend weg. Hij roept iets over 'zuur' en er komt iets achter aan dat klinkt als wijf.
Graag een bron
Op RTL Nieuws zie ik het niet, ik ga ook niet de hele site doorzoeken.
HHR

Bericht door HHR »

Profesto schreef: 05 dec 2023, 17:20 Ondertussen gaf Wilders vandaag een illustratie van hoe verbindend hij werkelijk is. Net nadat hij had gezegd dat hij altijd bijdraagt aan het scheppen van vertrouwen, krijgt hij de vraag of zijn tweets daar ook aan bijdragen en vervolgens loopt hij foeterend weg. Hij roept iets over 'zuur' en er komt iets achter aan dat klinkt als wijf.
Die vraag was ook zuur.
Profesto

Bericht door Profesto »

Mannetje schreef: 05 dec 2023, 18:26 Dat is natuurlijk ook een uiterst onbetrouwbaar medium. Pas als Xandernieuws het meldt is het het geloven waard. :bobo
:D
Profesto

Bericht door Profesto »

HHR schreef: 05 dec 2023, 18:58
Profesto schreef: 05 dec 2023, 17:20 Ondertussen gaf Wilders vandaag een illustratie van hoe verbindend hij werkelijk is. Net nadat hij had gezegd dat hij altijd bijdraagt aan het scheppen van vertrouwen, krijgt hij de vraag of zijn tweets daar ook aan bijdragen en vervolgens loopt hij foeterend weg. Hij roept iets over 'zuur' en er komt iets achter aan dat klinkt als wijf.
Die vraag was ook zuur.
Natuurlijk niet. Het is een heel logische vraag aan iemand die beweert vertrouwen te scheppen en ondertussen online het tegenovergestelde doet.
Cyrillus
Verbannen

Bericht door Cyrillus »

Mannetje schreef: 05 dec 2023, 18:26 Dat is natuurlijk ook een uiterst onbetrouwbaar medium. Pas als Xandernieuws het meldt is het het geloven waard. :bobo
Alleen ging het me daar niet om.
Terri

Bericht door Terri »

Profesto schreef: 05 dec 2023, 14:43 Dus eigenlijk zeg jij: moslims fout, christenen goed en daarna is er wereldvrede en alle problemen zijn opgelost? :D :D
Als alle belijdende/levende christenen op de wereld werkelijk zich gingen gedragen naar het voorbeeld van de Heere Jezus, komt er inderdaad een grote ommekeer, daar ben ik van overtuigd.
Zij zijn het lichaam van Christus. Door de verdeeldheid functioneren ze niet naar behoren.
Maar ik verwacht dit eerlijk gezegd niet meer. Het wachten is op de grote Vredevorst!
Profesto

Bericht door Profesto »

Herman schreef: 05 dec 2023, 11:06
ZWP schreef: 05 dec 2023, 10:51 De stellingen zijn een ratjetoe van heel verschillende zaken.
Een hang naar 'de goede oude tijd', een romantisch beeld van een verleden zonder ellende.
Stellingen met valse tegenstellingen, stellingen met een element van een karikatuur.
En stellingen die deels een waarheid bevatten.
Juist. De problemen die veel mensen ervaren zijn irreëel. Gewoon negeren en door, die betere wereld komt er wel als ik mijn linkse zin maar krijgt.

Zo komt dit op mij over. Dat vind ik vreemd.
Nog even hierover: dat je niet meegaat in de beschreven 'zorgen', betekent niet dat de problemen van mensen niet onderkend worden.

De oplossing is denk ik niet te vinden in dat soort halve waarheden, valse tegenstellingen enzovoorts.

Mensen zijn niet geholpen door holle retoriek en gratis bier. En ook niet door ophitserij tegen andere bevolkingsgroepen.
merel

Bericht door merel »

Cyrillus schreef: 05 dec 2023, 18:31
Graag een bron
Het was gisteren te zien bij het RTL nieuws om 20.30 uur. Lange tenen, kort lontje, premier onwaardig.
parsifal

Bericht door parsifal »

Terri schreef: 05 dec 2023, 19:48
Profesto schreef: 05 dec 2023, 14:43 Dus eigenlijk zeg jij: moslims fout, christenen goed en daarna is er wereldvrede en alle problemen zijn opgelost? :D :D
Als alle belijdende/levende christenen op de wereld werkelijk zich gingen gedragen naar het voorbeeld van de Heere Jezus, komt er inderdaad een grote ommekeer, daar ben ik van overtuigd.
Zij zijn het lichaam van Christus. Door de verdeeldheid functioneren ze niet naar behoren.
Maar ik verwacht dit eerlijk gezegd niet meer. Het wachten is op de grote Vredevorst!
Hier ben ik het mee eens. Dit mag denk ik ook leiden tot een politiek die niet door angst geleid wordt. Verstandig zijn is goed, maar dat staat niet tegenover barmhartigheid. Kyril hier, maar ook Wilders, lijkt het kwaad voor voornaamste deel aan Islam toe te schrijven. Waarbij moslims voornamelijk probleem in plaats van mens worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 06 dec 2023, 07:46
Cyrillus schreef: 05 dec 2023, 18:31
Graag een bron
Het was gisteren te zien bij het RTL nieuws om 20.30 uur. Lange tenen, kort lontje, premier onwaardig.
Precies, en met één vraag werd zo door het flinterdunne 'milde' laagje van Wilders heen geprikt. Hiermee laat hij zien dat zijn tweets serieuzer genomen moeten worden dan zijn vermeend milde opstelling.
ZWP

Bericht door ZWP »

ZWP schreef: 05 dec 2023, 10:51 De stellingen zijn een ratjetoe van heel verschillende zaken.
Een hang naar 'de goede oude tijd', een romantisch beeld van een verleden zonder ellende.
Stellingen met valse tegenstellingen, stellingen met een element van een karikatuur.
Juist. De problemen die veel mensen ervaren zijn irreëel. Gewoon negeren en door, die betere wereld komt er wel als ik mijn linkse zin maar krijgt.

Ik vind jouw reactie weer vreemd; ik verwacht van jou een meer inhoudelijke respons. Wat vindt je zelf van dat rijtje? Schetst het een eerlijk beeld?

En ik heb het helemaal niet over irreële problemen of zaken die genegeerd zouden moeten worden. Ik ben al helemaal niet links, tenminste niet in de drammerige, negatieve zin zoals 'links' nu vaak gebruikt wordt. Ik ben iets links van het midden in de sociaal-economisch zin van het woord. Maar verder behoorlijk conservatief als het gaat om de medisch ethische zaken etc.

Ik geef wel aan dat dit rijtje one-liners meer een gevoel aangeeft (wat redelijk breed gedeeld wordt) dan dat je er politiek iets mee kunt. Laat staan dat een Wilders daar een goed antwoord op heeft.
We leven in een andere werkelijkheid. De wereld verandert (snel), de samenleving is complex. We kunnen ook niet meer terug naar het Holland uit de jaren 50. En we zijn als christenen een kleine minderheid geworden. Allemaal zaken die we niet kunnen negeren, en waar we als reactie een (verlang-)lijstje voor kunnen presenteren op Twitter.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

ZWP schreef: 06 dec 2023, 08:15

Ik vind jouw reactie weer vreemd; ik verwacht van jou een meer inhoudelijke respons. Wat vindt je zelf van dat rijtje? Schetst het een eerlijk beeld?

En ik heb het helemaal niet over irreële problemen of zaken die genegeerd zouden moeten worden. Ik ben al helemaal niet links, tenminste niet in de drammerige, negatieve zin zoals 'links' nu vaak gebruikt wordt. Ik ben iets links van het midden in de sociaal-economisch zin van het woord. Maar verder behoorlijk conservatief als het gaat om de medisch ethische zaken etc.

Ik geef wel aan dat dit rijtje one-liners meer een gevoel aangeeft (wat redelijk breed gedeeld wordt) dan dat je er politiek iets mee kunt. Laat staan dat een Wilders daar een goed antwoord op heeft.
We leven in een andere werkelijkheid. De wereld verandert (snel), de samenleving is complex. We kunnen ook niet meer terug naar het Holland uit de jaren 50. En we zijn als christenen een kleine minderheid geworden. Allemaal zaken die we niet kunnen negeren, en waar we als reactie een (verlang-)lijstje voor kunnen presenteren op Twitter.
Al eerder gaf ik aan dat de linkse bubbel van mijn vrouw nogal meewarig op de verkiezingsuitslag reageerde. "Die arme domme rechtse mensen toch. Hadden ze maar beter opgevoed geworden. Enz." Dan spreek je dus over een deel van je medeburgers vanuit de hoogte en dan heb je per definitie een mismatch. Zo kwam dat rijtje ook op mij over: Het sentiment moeten we wel serieus nemen, maar wij linkse mensen zullen het wel voor jullie gaan oplossen. (Ik snap dat dit niet samenvalt met jouw persoonlijke mening, zo was mijn reactie ook niet bedoelt).
Plaats reactie