Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Herman »

Anselmus schreef:
refo schreef: 22 nov 2023, 21:12 Nederland kiest voor ervaring in plaats van nieuwkomers.
Toch niet immigratie en asiel volgens Ipsos, daarnaast gezondheidszorg, betrouwbaarheid en normen en waarden.
Wilders is bekend. Alle anderen zijn nieuwe leiders/lijsttrekkers.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1559
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Bourdon16 »

Duidelijk signaal van de kiezer.
Mannetje
Berichten: 7853
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Mannetje »

Anselmus schreef: 22 nov 2023, 21:31 Sja, Ipsos heeft het gevraagd aan mensen en asiel, zorg, en normen en waarden stonden bovenaan. Ook vind dat zeker geen ramp voor het land.
Je bent echt geheel in de kluts hè? ;)
-
elbert
Berichten: 1347
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door elbert »

refo schreef: 22 nov 2023, 21:16
Ad Anker schreef: 22 nov 2023, 21:13 PVV, VVD, NSC 78 zetels. Wilders premier. Nederland wordt weer Nederland. Zoiets.
BBB kan er ook wel bij.
Voor de positie in de Eerste Kamer is dat broodnodig. Want dan komt zo'n kabinet op 30 zetels, 8 minder dan de meerderheid. Dit wordt sowieso een hele lastige formatie, want zowel Omtzigt als Yesilgoz waren de afgelopen weken niet happig op een coalitie met de PVV.
De kiezer heeft in elk geval duidelijk gemaakt dat er iets op het vlak van immigratie moet gebeuren. Anders zou de PVV nooit 35 zetels halen. Dat is een signaal waar de politiek niet meer omheen kan.
Zeeuw
Berichten: 11749
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

elbert schreef: 22 nov 2023, 21:42
refo schreef: 22 nov 2023, 21:16
Ad Anker schreef: 22 nov 2023, 21:13 PVV, VVD, NSC 78 zetels. Wilders premier. Nederland wordt weer Nederland. Zoiets.
BBB kan er ook wel bij.
Voor de positie in de Eerste Kamer is dat broodnodig. Want dan komt zo'n kabinet op 30 zetels, 8 minder dan de meerderheid. Dit wordt sowieso een hele lastige formatie, want zowel Omtzigt als Yesilgoz waren niet happig op een coalitie met de PVV.
Ik denk dat de VVD erg bang wordt van de gedachte niet mee te reageren en zie Omtzigt, als hij de juiste ministeries krijgt, ook wel meedoen eigenlijk. Laat BBB ook meedoen en je bent al een eind vwb EK.
Ik mag geen leedvermaak koesteren, maar BIJ1 op 0, het doet me glimlachen.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 22 nov 2023, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 22 nov 2023, 21:33
Anselmus schreef: 22 nov 2023, 21:31 Sja, Ipsos heeft het gevraagd aan mensen en asiel, zorg, en normen en waarden stonden bovenaan. Ook vind dat zeker geen ramp voor het land.
Je bent echt geheel in de kluts hè? ;)
:haha
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9301
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door parsifal »

Hier word ik niet blij van. CU kleiner, CDA nog geen profijt van Bontenbal. Ik hoop dat Omtzigt Artikel 23 hoog houdt.

Ik zie trouwens Timmerrmans alsnog wel premier worden. Het gaat niet om de grootste partij, maar om een coalitie met een meerderheid. Maar VVD en PvdA/GL samen is ook een soortkiezersbedrog na deze campagne.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10636
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Ad Anker »

parsifal schreef: 22 nov 2023, 21:53 Hier word ik niet blij van. CU kleiner, CDA nog geen profijt van Bontenbal. Ik hoop dat Omtzigt Artikel 23 hoog houdt.

Ik zie trouwens Timmerrmans alsnog wel premier worden. Het gaat niet om de grootste partij, maar om een coalitie met een meerderheid. Maar VVD en PvdA/GL samen is ook een soortkiezersbedrog na deze campagne.
En ik hoop dat de foutmarge zorgt voor een wisseling: VVD toch iets groter dan PvdA/GL.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Herman »

Als je met de winnaars als basis begint dat zit je met PVV, NSC en PvdA/GL. Heb je een meerderheid, maar geen consistent beleid.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Psalm »

Opvallend dat Yeşilgöz niet zegt dat ze niet met PVV willen regeren. Ik denk dat ze die optie willen openhouden. Dus dan blijft een centrum rechts kabinet mogelijk.
elbert
Berichten: 1347
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door elbert »

Zeeuw schreef: 22 nov 2023, 21:45Ik denk dat de VVD erg bang wordt van de gedachte niet mee te reageren en zie Omtzigt, als hij de juiste ministeries krijgt, ook wel meedoen eigenlijk. Laat BBB ook meedoen en je bent al een eind vwb EK.
Ik mag geen leedvermaak koesteren, maar BIJ1 op 0, het doet me glimlachen.
BBB staat in elk geval open voor gesprekken, dat is de gemakkelijkste partner voor Wilders. De VVD zal misschien wel meedoen, maar zal ook geen kans laten liggen als ze Wilders pootje kunnen lichten. Ik verwacht de grootste aarzeling bij Omtzigt om in dit avontuur te stappen. Die zal flink wat wisselgeld eisen en vanuit de Tweede Kamer een nieuw kabinet kritisch volgen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1187
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Anselmus »

elbert schreef: 22 nov 2023, 21:59
Zeeuw schreef: 22 nov 2023, 21:45Ik denk dat de VVD erg bang wordt van de gedachte niet mee te reageren en zie Omtzigt, als hij de juiste ministeries krijgt, ook wel meedoen eigenlijk. Laat BBB ook meedoen en je bent al een eind vwb EK.
Ik mag geen leedvermaak koesteren, maar BIJ1 op 0, het doet me glimlachen.
BBB staat in elk geval open voor gesprekken, dat is de gemakkelijkste partner voor Wilders. De VVD zal misschien wel meedoen, maar zal ook geen kans laten liggen als ze Wilders pootje kunnen lichten. Ik verwacht de grootste aarzeling bij Omtzigt om in dit avontuur te stappen. Die zal flink wat wisselgeld eisen en vanuit de Tweede Kamer een nieuw kabinet kritisch volgen.
Omtzigt wil ook meedoen.
Fides Quaerens Intellectum
elbert
Berichten: 1347
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door elbert »

Anselmus schreef: 22 nov 2023, 22:06Omtzigt wil ook meedoen.
Ik hoorde het inderdaad. Dan blijft de VVD over die overtuigd moet worden om met de PVV te gaan praten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door refo »

Psalm schreef: 22 nov 2023, 21:58 Opvallend dat Yeşilgöz niet zegt dat ze niet met PVV willen regeren. Ik denk dat ze die optie willen openhouden. Dus dan blijft een centrum rechts kabinet mogelijk.
Misschien treedt ze terug.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Edelweiss »

Bourdon16 schreef: 22 nov 2023, 21:32 Duidelijk signaal van de kiezer.
Een zeer duidelijk signaal inderdaad.
Wat een slechte verliezers bij D66 en GLPVDA ook. De speeches van Jetten en Timmermans vond ik werkelijk tenenkrommend. Ik vrees dat beide partijen verder van de maatschappelijke zorgen afstaan dan ze zelf beseffen.
Plaats reactie