Daar denkt de stemwijzer en motieuitslagen-site wel anders over. Ze hebben wel linkse punten en ik dacht ook wel dat ze wat linkser waren maar als ik keek valt het nog mee hoe links ze zijn. Met betrekking tot de basale dingen zijn ze wel links maar als er dingen zijn waar de overheid wat groter van moet worden niet zo.
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
-
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Ach, ik weet trouwens niet wat ik erger vind: een dame met Koerdische achtergrond ( en een dubbel paspoort)of de hofnar aan het roer. .
-
- J.C. Philpot
Daar hebben we de wet van Godwin weer. Niet zo sterk, politici demoniseren door deze vergelijking te maken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Inderdaad, dat is wat er gebeurt. Timmermans en Jetten gebruiken ook de termen 'extreem rechts', waar Wilders fel afstand van neemt.J.C. Philpot schreef: ↑20 nov 2023, 07:49Daar hebben we de wet van Godwin weer. Niet zo sterk, politici demoniseren door deze vergelijking te maken.
Misschien voert een vergelijking met WO II iets te ver. Maar om de winst van Wilders grappig te noemen is weer het andere uiterste. Dat zou een uiterst trieste ontwikkeling zijn. Zeker voor degenen die veel baat hebben bij vrijheid van godsdienst.Ad Anker schreef: ↑20 nov 2023, 07:55Inderdaad, dat is wat er gebeurt. Timmermans en Jetten gebruiken ook de termen 'extreem rechts', waar Wilders fel afstand van neemt.J.C. Philpot schreef: ↑20 nov 2023, 07:49Daar hebben we de wet van Godwin weer. Niet zo sterk, politici demoniseren door deze vergelijking te maken.
(En uiteraard neemt Wilders afstand van die term, maar dat lijkt me vooral uit electorale overwegingen)
Kun jij een voorbeeld noemen waar Wilders een bevolkingsgroep demoniseert? Dat kun jij niet vinden. De vergelijking met de tweede wereldoorlog is natuurlijk heel zwak.
-
Met Baudet erbij is Wilders niet extreem meer, maar dat is wel door verschuiving van wat de extremen zijn.
We hebben in Nederland wat meer links conservatieve krachten nodig denk ik.
We hebben in Nederland wat meer links conservatieve krachten nodig denk ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Goed dat hij tegen lhbti wetgeving stemt. Hopelijk komt NSC, BBB of PVV in de coalitie. Anders is het hek van de dam.
Het is echt ongelooflijk hoe sommigen hier het extremisme van Wilders salonfähig maken.
D66 is extremer.
Wilders gebruikt lhbti-wetgeving gewoon voor zijn eigen gewin.
Als hij geweld tegen lhbti's kan gebruiken om een deel van de bevolking te demoniseren, laat hij dat niet na.
Nu is het in rechtse, conservatieve kringen populair om tegen lhbti-rechten te zijn. Dus gaat Wilders daarin mee.
Het is zo doorzichtig en ik begrijp echt niet dat hele volksstammen, waaronder sommige refo's zich inlaten met dit soort leeg populistisch gezwets.
Laatst gewijzigd door Profesto op 20 nov 2023, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.