Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik zag op dominees.nl dat GG-Goes geen 2-tal maar 3-tal heeft, kan dat zo snel veranderd worden?
Waarom zou dat niet kunnen? Dat is een zaak van de gemeente Goes, lijkt me.Geytenbeekje schreef: ↑10 nov 2023, 09:22 Ik zag op dominees.nl dat GG-Goes geen 2-tal maar 3-tal heeft, kan dat zo snel veranderd worden?
Waar kan ik dat vinden? En wie is de derde dan naast ds. Van Laar en ds. Mulder?Geytenbeekje schreef: ↑10 nov 2023, 09:22 Ik zag op dominees.nl dat GG-Goes geen 2-tal maar 3-tal heeft, kan dat zo snel veranderd worden?
- Niet meer zo actief -
ds. P.C. Vlot uit Krabbendijke. De bron wordt door Geytenbeekje gegeven...Mannetje schreef: ↑10 nov 2023, 09:55Waar kan ik dat vinden? En wie is de derde dan naast ds. Van Laar en ds. Mulder?Geytenbeekje schreef: ↑10 nov 2023, 09:22 Ik zag op dominees.nl dat GG-Goes geen 2-tal maar 3-tal heeft, kan dat zo snel veranderd worden?
Al zoekende op die bron kon ik het niet vinden, om een of andere reden kan ik niet met de site dominees.nl overweg...Inwoner schreef: ↑10 nov 2023, 09:58ds. P.C. Vlot uit Krabbendijke. De bron wordt door Geytenbeekje gegeven...Mannetje schreef: ↑10 nov 2023, 09:55Waar kan ik dat vinden? En wie is de derde dan naast ds. Van Laar en ds. Mulder?Geytenbeekje schreef: ↑10 nov 2023, 09:22 Ik zag op dominees.nl dat GG-Goes geen 2-tal maar 3-tal heeft, kan dat zo snel veranderd worden?
Maar bedankt!
- Niet meer zo actief -
Klopt. En technisch gezien (als dat jouw vraag was) kan het in een halve minuut aangepast worden.Inwoner schreef: ↑10 nov 2023, 09:43Waarom zou dat niet kunnen? Dat is een zaak van de gemeente Goes, lijkt me.Geytenbeekje schreef: ↑10 nov 2023, 09:22 Ik zag op dominees.nl dat GG-Goes geen 2-tal maar 3-tal heeft, kan dat zo snel veranderd worden?
Het klopt niet hoor, we hebben gewoon een tweetal in Goes 

-
Is wellicht gewoon per abuis blijven staan van het tweetal in Puttershoek.Geytenbeekje schreef: ↑10 nov 2023, 10:28Wellicht is er dan niet iets goed gegaan met doorgeven :livre
Keurig antwoord, maar de vraag klopt niet inderdaad.Psalm schreef: ↑10 nov 2023, 00:17Oh, haha te snel gelezen. Klopt, maar dat lijkt me ook normaal. Ken geen Gereformeerde Gemeenten waar dit echt verplicht is.MGG schreef: ↑10 nov 2023, 00:06Ik lees 'Zo is het toegestaan dat vrouwen en meisjes zonder hoofddeksel naar de kerk komen'.Psalm schreef: ↑09 nov 2023, 23:58 De vraagsteller beweert dat er weinig hoofdbedekking wordt gedragen. Klopt het dat er een gemeente is waar dit veel voorkomt?
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30 ... -gemeente/
Het is voor mij een raadsel qaar jij leest dat de vraagsteller beweert dat er weinig hoofdbedekking gedragen wordt.
Ik ken geen gemeente waar je de kerk wordt uitgezet als je geen hoed draagt.
Waarschijnlijk is het niet eens censurabel. Al is het wel provocerend in een gemeente waar het wel gebruikelijk is.
Ik lees die zin eerlijk gezegd ook zo dat vrouwen en meisjes zonder hoofddeksel naar de kerk komen en zo - zonder hoofdbedekking - de dienst bijwonen.MGG schreef: ↑10 nov 2023, 00:06Ik lees 'Zo is het toegestaan dat vrouwen en meisjes zonder hoofddeksel naar de kerk komen'.Psalm schreef: ↑09 nov 2023, 23:58 De vraagsteller beweert dat er weinig hoofdbedekking wordt gedragen. Klopt het dat er een gemeente is waar dit veel voorkomt?
Het is voor mij een raadsel waar jij leest dat de vraagsteller beweert dat er weinig hoofdbedekking gedragen wordt.
Het is volgens mij een Zeeuwse manier van spreken.
Dat denk ik ook. Ik denk niet dat iemand zich druk maakt over dames die richting kerk lopen en op dat moment niets op het hoofd hebben.Tiberius schreef: ↑10 nov 2023, 12:26Ik lees die zin eerlijk gezegd ook zo dat vrouwen en meisjes zonder hoofddeksel naar de kerk komen en zo - zonder hoofdbedekking - de dienst bijwonen.MGG schreef: ↑10 nov 2023, 00:06Ik lees 'Zo is het toegestaan dat vrouwen en meisjes zonder hoofddeksel naar de kerk komen'.Psalm schreef: ↑09 nov 2023, 23:58 De vraagsteller beweert dat er weinig hoofdbedekking wordt gedragen. Klopt het dat er een gemeente is waar dit veel voorkomt?
Het is voor mij een raadsel waar jij leest dat de vraagsteller beweert dat er weinig hoofdbedekking gedragen wordt.
Nou, die zijn er ook wel.Zeeuw schreef: ↑10 nov 2023, 13:24Dat denk ik ook. Ik denk niet dat iemand zich druk maakt over dames die richting kerk lopen en op dat moment niets op het hoofd hebben.Tiberius schreef: ↑10 nov 2023, 12:26Ik lees die zin eerlijk gezegd ook zo dat vrouwen en meisjes zonder hoofddeksel naar de kerk komen en zo - zonder hoofdbedekking - de dienst bijwonen.MGG schreef: ↑10 nov 2023, 00:06Ik lees 'Zo is het toegestaan dat vrouwen en meisjes zonder hoofddeksel naar de kerk komen'.Psalm schreef: ↑09 nov 2023, 23:58 De vraagsteller beweert dat er weinig hoofdbedekking wordt gedragen. Klopt het dat er een gemeente is waar dit veel voorkomt?
Ik ken ze niet. Wat zou daar dan het argument voor zijn?refo schreef: ↑10 nov 2023, 13:30Nou, die zijn er ook wel.Zeeuw schreef: ↑10 nov 2023, 13:24Dat denk ik ook. Ik denk niet dat iemand zich druk maakt over dames die richting kerk lopen en op dat moment niets op het hoofd hebben.