Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)
Die jongen begon ook nog even over z'n glitter oogschaduw. Het viel hem misschien tegen dat Baudet daar niet over begonnen was.
Ik vond dat Baudet het best netjes deed.
Ik vond dat Baudet het best netjes deed.
Ik las dat hij Freelance journalist is.
Dan krijg ik toch sterk het idee dat het geen eerlijke weergave is van hoe hij in real life is.
Dan krijg ik toch sterk het idee dat het geen eerlijke weergave is van hoe hij in real life is.
Dat is wat via de twitterrecherche al snel boven water kwam inderdaad. En zijn vriend is vormgever bij de NPO.
Ben benieuwd naar wat de Spindoctors erover gaan zeggen, maar ik denk dat beide politici tevreden zullen zijn. Beiden hebben het gewenste punt kunnen maken voor hun achterban. Zowel Jetten als Baudet zijn hun aandeel aan het verzilveren door hun reactie verder uit te venten op social media. Ik denk dat deze Bram op het eerste gezicht de grote verliezer is, maar dat slachtofferschap valt ook weer goed uit te buiten. Ik denk dat de actoren tevreden zijn.
Er zat ook een Reformatorisch meisje bij. Vanaf 1.24.00 pakt ze Rob Jetten wel goed aan. Hij heeft zichzelf daar mooi vastgezet. Kun je zien wat voor onzin Rob Jetten verkondigt.
https://www.youtube.com/live/PvwqLI-8Np ... D28UM5H17-
Wat een flauwe reactie vind ik dit. Nee, ze laten zich niet massaal opereren. Maar er wordt wel een deurtje open gezet in een toch al twijfelachtig, zich nog volop ontwikkelend puberbrein.Profesto schreef: ↑02 nov 2023, 16:46En reformatorische jongeren van die school laten zich nu massaal opereren?J.C. Philpot schreef: ↑02 nov 2023, 16:43Ik zou je het biologieboek kunnen laten zien, wat mijn kind op een Reformatorische school (V.O.) krijgt. Daarin wordt aangegeven dat als je je anders voelt, je een geslachtsveranderende operatie kunt laten uitvoeren.
Ik heb er geen goed woord voor over dat jongeren in een kwetsbare leeftijd, dit voorgeschoteld krijgen.
Ik zou dat biologieboek wel eens willen zien trouwens..
Ja, respect voor het meisje!Psalm schreef:Er zat ook een Reformatorisch meisje bij. Vanaf 1.24.00 pakt ze Rob Jetten wel goed aan. Hij heeft zichzelf daar mooi vastgezet. Kun je zien wat voor onzin Rob Jetten verkondigt.
Heel opvallend dat Jetten het verschillende keren over 'de moeder' heeft. Hij verbetert zich wel een keer, maar dan is het al een paar keer gezegd. Hij weet blijkbaar heel goed dat het om een kindje gaat.
Zij zet hem wel heel mooi vast door hem stap voor stap te laten zeggen dat er sprake is van leven, dat er sprake is van moederschap, dat er sprake is van een kind (zegt hij ook!) en zelfs dat er sprake is van rouw, dan vind hij het vervolgens geen moord omdat het leven nog maar pril is. Ik hoop dat veel mensen er doorheen prikken / hun ogen open gaan...helma schreef: ↑02 nov 2023, 21:23Ja, respect voor het meisje!Psalm schreef:Er zat ook een Reformatorisch meisje bij. Vanaf 1.24.00 pakt ze Rob Jetten wel goed aan. Hij heeft zichzelf daar mooi vastgezet. Kun je zien wat voor onzin Rob Jetten verkondigt.
Heel opvallend dat Jetten het verschillende keren over 'de moeder' heeft. Hij verbetert zich wel een keer, maar dan is het al een paar keer gezegd. Hij weet blijkbaar heel goed dat het om een kindje gaat.
Het is iets uit de hel en jij durft een link naar Christus te maken? Ik heb hier geen woorden voor ...DDD schreef: ↑02 nov 2023, 19:54 Dat heb ik niet gehoord. Wel dat hij zegt dat hij niet weet wat non-binair is en dat er maar twee smaken zijn, man of vrouw.
Dat eerste is onnozel en dat tweede is veel te kort door de bocht. Als je nu zou zeggen dat vanuit christelijk perspectief er van oorsprong mannelijk en vrouwelijk is, en dat dat gezamenlijk het beeld van God vertegenwoordigt, omdat beiden naar Gods beeld gemaakt zijn, en dat tussenvormen in dat ideaaltype niet zo passen, dan zou dat prima kunnen zijn.
Hier gaat het om iemand die zonder onderbouwing zijn onderbuik volgt en dat is wel degelijk een schokkende manier van doen.
En dat staat helemaal los van het feit dat mensen die ergens aandacht voor vragen in veel gevallen de neiging krijgen om te overdrijven. Als deze persoon zegt dat hij zich niet als mannelijk of vrouwelijk ervaart, dan hoeft dat voor christenen helemaal niet zo schokkend te zijn. In Christus is het onderscheid tussen man en vrouw heel relatief, zegt de apostel. Waarmee hij natuurlijk niet zegt dat het er niet toe zou doen, net zo goed als het er zeker toe doet of je slaaf bent of vrije.
Pardon? Wat is uit de hel?
Als gendertwijfel uit de hel komt, dan geldt dat net zo goed voor kinderen met het syndroom van Down of voor homo's.
Ik vind het een absurd standpunt.
Als gendertwijfel uit de hel komt, dan geldt dat net zo goed voor kinderen met het syndroom van Down of voor homo's.
Ik vind het een absurd standpunt.
Heel dat trans gebeuren is uit de hel.
Dit is wel te zwartwit gesteld. De gehele ideologie (en normalisatie) hieromheen is zondig, maar er kunnen natuurlijk wel personen zijn die zo geboren zijn. Dat komt niet uit de hel, maar wel uit de gebrokenheid van ons bestaan.
Te zwart-wit? Het is onnozel.
Het spijt me wel, maar als dr. P. de Vries meeleest: dit krijg je van extreme uitlatingen van geestelijke leidslieden.
Al die antithese in de samenleving is nergens goed voor. Mensen die een kerk scheuren vanwege allerlei kleinigheden zouden zich best eens af mogen vragen of dit nu uit de heilige Geest is of uit het werk van de duivel.
Maar als je iedere vorm van gebrokenheid rechtstreeks aan de hel verbindt, dan heb je geen goed zicht op de aard van de zondeval. Sterker nog: je hebt dan ook geen goede zondekennis.
Wij moeten niet te snel naar de hel kijken. Niet bij zonden en ook niet bij gevolgen van de zonde.
Het spijt me wel, maar als dr. P. de Vries meeleest: dit krijg je van extreme uitlatingen van geestelijke leidslieden.
Al die antithese in de samenleving is nergens goed voor. Mensen die een kerk scheuren vanwege allerlei kleinigheden zouden zich best eens af mogen vragen of dit nu uit de heilige Geest is of uit het werk van de duivel.
Maar als je iedere vorm van gebrokenheid rechtstreeks aan de hel verbindt, dan heb je geen goed zicht op de aard van de zondeval. Sterker nog: je hebt dan ook geen goede zondekennis.
Wij moeten niet te snel naar de hel kijken. Niet bij zonden en ook niet bij gevolgen van de zonde.
En op dezelfde manier zet ook Baudet aan tot haat. Hij is wel degelijk medeschuldig aan de haat die hen over zich heen zal krijgen naar aanleiding van hun vragen aan Baudet.
Dat staat los van de steun die velen van ons voelen als er eindelijk eens iemand opstaat tegen dit hele gedoe. Tegelijkertijd: hopelijk waait het over en elke tegenactie versterkt het ook weer.
Dat staat los van de steun die velen van ons voelen als er eindelijk eens iemand opstaat tegen dit hele gedoe. Tegelijkertijd: hopelijk waait het over en elke tegenactie versterkt het ook weer.
Hen?Philip schreef: ↑02 nov 2023, 22:32 En op dezelfde manier zet ook Baudet aan tot haat. Hij is wel degelijk medeschuldig aan de haat die hen over zich heen zal krijgen naar aanleiding van hun vragen aan Baudet.
Alsjeblieft zeg, niet op Refoforum!
- Maanenschijn
Ben ik nu de enige die vervreemding ervaart bij een aantal bijdragen hier?
Hen, hun? Er is geen hen of hun. Er is man en vrouw. De zondeval en gebrokenheid van de schepping maakt dat ook in deze zaken verdriet en moeite is. Dat er mensen zijn die ongeslachtelijk geboren worden. Dat er mensen zijn die zich aangetrokken voelen tot het zelfde geslacht. Dat er mensen zijn met genderdysforie. Maar laten we het alsjeblieft wel plaatsen binnen gebrokenheid van de schepping en de mens. En het daarmee niet normaliseren. En vasthouden aan het Bijbelse klassieke man en vrouw. Dat verwacht ik ten minste hier op dit forum wel.
Hen, hun? Er is geen hen of hun. Er is man en vrouw. De zondeval en gebrokenheid van de schepping maakt dat ook in deze zaken verdriet en moeite is. Dat er mensen zijn die ongeslachtelijk geboren worden. Dat er mensen zijn die zich aangetrokken voelen tot het zelfde geslacht. Dat er mensen zijn met genderdysforie. Maar laten we het alsjeblieft wel plaatsen binnen gebrokenheid van de schepping en de mens. En het daarmee niet normaliseren. En vasthouden aan het Bijbelse klassieke man en vrouw. Dat verwacht ik ten minste hier op dit forum wel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.