Erdee

MGG

Re: Erdee

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 05 okt 2023, 21:05 In het RD las ik dat CU en SGP niet zullen gaan spreken op de Mars voor het Leven, wat is hiervan de reden? Die kon ik niet lezen.
Verkiezingstijd en ruimte voor sprekers uit het buitenland.
helma

Bericht door helma »

Geytenbeekje schreef:In het RD las ik dat CU en SGP niet zullen gaan spreken op de Mars voor het Leven, wat is hiervan de reden? Die kon ik niet lezen.
Heel erg jammer.
Is zo belangrijk dat de christelijke politiek op deze dag hun stem laat horen!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Geytenbeekje schreef: 05 okt 2023, 21:05 In het RD las ik dat CU en SGP niet zullen gaan spreken op de Mars voor het Leven, wat is hiervan de reden? Die kon ik niet lezen.
Alderliesten houdt zelf de boot af. Omdat in het buitenland de nood groter zou zijn en omdat het verkiezingstijd is en dan zouden politici zichzelf wel eens kunnen profileren en stemmen winnen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hoewel vertegenwoordigers van de partijen dit jaar niet op de sprekerslijst staan, zullen ze –bij aanwezigheid– wel geïnterviewd worden
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Herman schreef: 05 okt 2023, 23:02
Hoewel vertegenwoordigers van de partijen dit jaar niet op de sprekerslijst staan, zullen ze –bij aanwezigheid– wel geïnterviewd worden
Ik volg de beslissingen van Alderliesten niet. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik wel, geen holle verkiezingsretoriek, maar vol aandacht op het belangrijkste thema.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Bertiel schreef: 06 okt 2023, 07:12 ik wel, geen holle verkiezingsretoriek, maar vol aandacht op het belangrijkste thema.
Beschuldig je politici van CU en SGP nu bij voorbaat van “holle verkiezingsretoriek”? Ik vind dat echt niet kunnen.
Hartelijke groet,
Evangelist
Bertiel

Bericht door Bertiel »

nee, maar op deze manier ontloop je alle mogelijke kans dat dit gaat gebeuren.
ik vind het een wijs besluit
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Bertiel schreef: 06 okt 2023, 08:53 nee, maar op deze manier ontloop je alle mogelijke kans dat dit gaat gebeuren.
ik vind het een wijs besluit
Kun je eens wat verder uitleggen hoe je dit concreet bedoelt?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

waarin ben ik niet concreet genoeg?
Nee, ik denk niet dat SGP en CU zich bedienen van holle verkiezingsrethoriek.
Maar om dit volledig uit te sluiten is een besluit zoals genomen omtrend deze mars m.i. een verstandige keuze!
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Bertiel schreef: 06 okt 2023, 08:59 waarin ben ik niet concreet genoeg?
Nee, ik denk niet dat SGP en CU zich bedienen van holle verkiezingsrethoriek.
Maar om dit volledig uit te sluiten is een besluit zoals genomen omtrend deze mars m.i. een verstandige keuze!
Misschien ligt het aan mij, maar wat heeft het niet (of wel) spreken bij de 'Mars voor het leven' te maken met 'holle verkiezingsretoriek'?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb Van der Staaij de afgelopen 25 jaar eerlijk gezegd nog nooit betrapt op holle verkiezingsretoriek.

Is er een aanleiding waarom dit risico bij de heer Stoffer groter zou zijn dan de afgelopen decennia onder Van der Staaij?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dit stond er in het rd:
In de tweede plaats vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats op 22 november, kort na de Mars op 11 november. Alderliesten wil niet dat politici de mars gebruiken om zichzelf te profileren en stemmen te winnen.
Dat heb ik samengevat in de bewoording holle verkiezingsrethoriek.
Misschien iets te kort door de bocht, ik verwacht dit niet bij Stoffer en Bikker, maar het risico is nooit uitgesloten
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Alderliesten zegt: Ik wil niet dat politici de mars gebruiken om stemmen te winnen of om zich te profileren. Dat noemt Bertiel 'holle verkiezingsretoriek'. Lijkt me volstrekt helder. Hij zegt daarmee helemaal niet dat CU en SGP zich bedienen van holle verkiezingsretoriek.

In zes woorden zou het zo zijn:

Wijs te zwijgen bij de mars. ;)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Je zou daar bijvoorbeeld dan ook een FvD spreker kunnen verwachten. Is dat als een risico te zien?
Plaats reactie