Als ik het me goed herinner sprak hij in het algemeen over internetplatforms, waarbij beide werden benoemd.Zita schreef: ↑02 okt 2023, 09:52 Een oprechte vraag: als de predikant expliciet waarschuwt voor Refoforum, wat maakt dan dat je je toch bezondigt door hier weer te komen? Of was zijn waarschuwing niet zodanig dat hij Refoforum zag als een zonde?
Waarschuwen tegen het forum van Refoweb snap ik niet. Volgens mij worden daar nog tien berichten per week geplaatst. Het is echt jaren geleden dat daar sprake was van een discussieforum.
Hoe was je zondag [2]?
Re: Hoe was je zondag [2]?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zou hij ook specifiek u op het oog gehad kunnen hebben? Ik kan me goed voorstellen dat mensen hem er op geattendeerd kunnen hebben dat er door u nogal eens over hem geschreven wordt?-DIA- schreef: ↑02 okt 2023, 10:56Als ik het me goed herinner sprak hij in het algemeen over internetplatforms, waarbij beide werden benoemd.Zita schreef: ↑02 okt 2023, 09:52 Een oprechte vraag: als de predikant expliciet waarschuwt voor Refoforum, wat maakt dan dat je je toch bezondigt door hier weer te komen? Of was zijn waarschuwing niet zodanig dat hij Refoforum zag als een zonde?
Waarschuwen tegen het forum van Refoweb snap ik niet. Volgens mij worden daar nog tien berichten per week geplaatst. Het is echt jaren geleden dat daar sprake was van een discussieforum.
Ik heb daar zelf ook over nagedacht. We hebben dan wel onze conclusie te trekken. Ik doe geen moeite om anoniem te zijn. Wat dat betreft kan het goed.Job schreef: ↑02 okt 2023, 12:05Zou hij ook specifiek u op het oog gehad kunnen hebben? Ik kan me goed voorstellen dat mensen hem er op geattendeerd kunnen hebben dat er door u nogal eens over hem geschreven wordt?-DIA- schreef: ↑02 okt 2023, 10:56Als ik het me goed herinner sprak hij in het algemeen over internetplatforms, waarbij beide werden benoemd.Zita schreef: ↑02 okt 2023, 09:52 Een oprechte vraag: als de predikant expliciet waarschuwt voor Refoforum, wat maakt dan dat je je toch bezondigt door hier weer te komen? Of was zijn waarschuwing niet zodanig dat hij Refoforum zag als een zonde?
Ik vind je bijdragen soms best spannend. Bijvoorbeeld deze zin: De voorbereidingspreek was scherp separerend, en dat waren we al jaren niet meer zo gewend. Laten we mogen zeggen dat we er verwonderd over waren. Je beluisterde bij deze predikant iets wat je al jaren (dus bij je vorige predikant niet?) niet meer gewend was. Over zo'n opmerking moet ik dan even nadenken.-DIA- schreef: ↑02 okt 2023, 12:07Ik heb daar zelf ook over nagedacht. We hebben dan wel onze conclusie te trekken. Ik doe geen moeite om anoniem te zijn. Wat dat betreft kan het goed.Job schreef: ↑02 okt 2023, 12:05Zou hij ook specifiek u op het oog gehad kunnen hebben? Ik kan me goed voorstellen dat mensen hem er op geattendeerd kunnen hebben dat er door u nogal eens over hem geschreven wordt?-DIA- schreef: ↑02 okt 2023, 10:56Als ik het me goed herinner sprak hij in het algemeen over internetplatforms, waarbij beide werden benoemd.Zita schreef: ↑02 okt 2023, 09:52 Een oprechte vraag: als de predikant expliciet waarschuwt voor Refoforum, wat maakt dan dat je je toch bezondigt door hier weer te komen? Of was zijn waarschuwing niet zodanig dat hij Refoforum zag als een zonde?
Nou, mocht hij nu meelezen om te zien wat zijn oproep heeft opgeleverd: geachte ds. Huijser, probeer het maar een beetje te verdragen van uw schaap DIA. Hij heeft in het dagelijks leven weinig aanspraak en heeft oprecht het Goede voor, niet alleen met al z'n medeforummers, maar ook met u en met de leer die naar de Godzaligheid is. Als hij iets teveel details deelt over u als persoon dan zullen we hem daarin wat proberen in te tomen.
Ik zeg geen kwaad woord over onze vorige predikant, alleen merk ik wel dat deze preek meer separerend was. Ik kan er nog wel wat meer van zeggen: Wat separeren betreft herkende ik de preken van wijlen ds. A. Bregman.Ad Anker schreef: ↑02 okt 2023, 12:10 Ik vind je bijdragen soms best spannend. Bijvoorbeeld deze zin: De voorbereidingspreek was scherp separerend, en dat waren we al jaren niet meer zo gewend. Laten we mogen zeggen dat we er verwonderd over waren. Je beluisterde bij deze predikant iets wat je al jaren (dus bij je vorige predikant niet?) niet meer gewend was. Over zo'n opmerking moet ik dan even nadenken.
Wat een gekkigheid weer.Job schreef: ↑02 okt 2023, 12:14 Nou, mocht hij nu meelezen om te zien wat zijn oproep heeft opgeleverd: geachte ds. Huijser, probeer het maar een beetje te verdragen van uw schaap DIA. Hij heeft in het dagelijks leven weinig aanspraak en heeft oprecht het Goede voor, niet alleen met al z'n medeforummers, maar ook met u en met de leer die naar de Godzaligheid is. Als hij iets teveel details deelt over u als persoon dan zullen we hem daarin wat proberen in te tomen.

Weer?Tiberius schreef: ↑02 okt 2023, 12:31Wat een gekkigheid weer.Job schreef: ↑02 okt 2023, 12:14 Nou, mocht hij nu meelezen om te zien wat zijn oproep heeft opgeleverd: geachte ds. Huijser, probeer het maar een beetje te verdragen van uw schaap DIA. Hij heeft in het dagelijks leven weinig aanspraak en heeft oprecht het Goede voor, niet alleen met al z'n medeforummers, maar ook met u en met de leer die naar de Godzaligheid is. Als hij iets teveel details deelt over u als persoon dan zullen we hem daarin wat proberen in te tomen.![]()
ik mag geen opnames van Noord (meer) delen. Je kunt ze aanvragen via de koster. Op de website staat een mogelijkheid om contact op te nemen.-DIA- schreef: @newton, als u dit leest, zou u mij aan de preken van zondagmorgen en -avond kunnen helpen? Het is niet alleen omdat er hier naar gevraagd wordt, maar zelf vond ik de inhoud ook zeer het beluisteren waard.
Gistermorgen was het bij ons voorbereiding voor het te houden Heilig Avondmaal volgende week.
Job 19:25 "Ik weet, mijn Verlosser leeft."
"Mijn nieren verlangen zeer in mijn schoot"
's Middags werd er een preek gelezen van ds. J.R. van Oordt. Daar lijken niet veel preken van bewaard te zijn. Weet iemand iets meer van hem? (Meer dan wat er op gergeminfo staat, dat kan ik zelf ook wel vinden)
's Middags werd er een preek gelezen van ds. J.R. van Oordt. Daar lijken niet veel preken van bewaard te zijn. Weet iemand iets meer van hem? (Meer dan wat er op gergeminfo staat, dat kan ik zelf ook wel vinden)
- Niet meer zo actief -
Ik hoop toch geen schaap van een dominee te zijn. Als iemand begrijpt wat ik bedoel.Tiberius schreef: ↑02 okt 2023, 12:31Wat een gekkigheid weer.Job schreef: ↑02 okt 2023, 12:14 Nou, mocht hij nu meelezen om te zien wat zijn oproep heeft opgeleverd: geachte ds. Huijser, probeer het maar een beetje te verdragen van uw schaap DIA. Hij heeft in het dagelijks leven weinig aanspraak en heeft oprecht het Goede voor, niet alleen met al z'n medeforummers, maar ook met u en met de leer die naar de Godzaligheid is. Als hij iets teveel details deelt over u als persoon dan zullen we hem daarin wat proberen in te tomen.![]()
Ja, een dominee is wel een herder, maar hij maakt, als het recht ligt, geen schaapjes voor zichzelf.
En schapen voor de Goede Herder kan hij zelf ook niet maken, hij kan alleen een middel zijn om te wijzen
op de Ene Goede Herder.
Ik wil wel eens zoeken. Volgens mij schrijft ds. Lamain ergens over hem. Er moet nog wel meer te vinden zijn.Mannetje schreef: ↑02 okt 2023, 12:46 Gistermorgen was het bij ons voorbereiding voor het te houden Heilig Avondmaal volgende week.
Hier een stukje uit Daniel:Mannetje schreef: ↑02 okt 2023, 12:46 Gistermorgen was het bij ons voorbereiding voor het te houden Heilig Avondmaal volgende week.
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... e552adaff5
"We horen liever leraren die onze gebreken met de el uitmeten dan leraren die spreken over de schoonheid en gepastheid van Christus".-DIA- schreef: ↑02 okt 2023, 12:15Ik zeg geen kwaad woord over onze vorige predikant, alleen merk ik wel dat deze preek meer separerend was. Ik kan er nog wel wat meer van zeggen: Wat separeren betreft herkende ik de preken van wijlen ds. A. Bregman.Ad Anker schreef: ↑02 okt 2023, 12:10 Ik vind je bijdragen soms best spannend. Bijvoorbeeld deze zin: De voorbereidingspreek was scherp separerend, en dat waren we al jaren niet meer zo gewend. Laten we mogen zeggen dat we er verwonderd over waren. Je beluisterde bij deze predikant iets wat je al jaren (dus bij je vorige predikant niet?) niet meer gewend was. Over zo'n opmerking moet ik dan even nadenken.
Dat laat ik voor uw rekening. Ik weet het, uitlokken is ook een iets, maar ook het wederstaan daarvan.refo schreef: ↑02 okt 2023, 13:12"We horen liever leraren die onze gebreken met de el uitmeten dan leraren die spreken over de schoonheid en gepastheid van Christus".-DIA- schreef: ↑02 okt 2023, 12:15Ik zeg geen kwaad woord over onze vorige predikant, alleen merk ik wel dat deze preek meer separerend was. Ik kan er nog wel wat meer van zeggen: Wat separeren betreft herkende ik de preken van wijlen ds. A. Bregman.Ad Anker schreef: ↑02 okt 2023, 12:10 Ik vind je bijdragen soms best spannend. Bijvoorbeeld deze zin: De voorbereidingspreek was scherp separerend, en dat waren we al jaren niet meer zo gewend. Laten we mogen zeggen dat we er verwonderd over waren. Je beluisterde bij deze predikant iets wat je al jaren (dus bij je vorige predikant niet?) niet meer gewend was. Over zo'n opmerking moet ik dan even nadenken.