De SGP - een open partij

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Tiberius »

Niet dat ik op allerlei slappe-hap interviews zit te wachten, maar het verbaast me dat het ND wel een interview met Bisschop plaatst naar aanleiding van zijn vertrek uit de politiek, en het RD niet.
Het RD wordt toch meer als spreekbuis van de SGP gezien.
Of heb ik wat gemist?
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

Je mist de inside information.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Tiberius »

CvdW schreef: 09 sep 2023, 18:03 Je mist de inside information.
Vertel
windorgel
Berichten: 1387
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: De SGP - een open partij

Bericht door windorgel »

Tiberius schreef:Niet dat ik op allerlei slappe-hap interviews zit te wachten, maar het verbaast me dat het ND wel een interview met Bisschop plaatst naar aanleiding van zijn vertrek uit de politiek, en het RD niet.
Het RD wordt toch meer als spreekbuis van de SGP gezien.
Of heb ik wat gemist?
Mogelijk volgt dat nog. Gisteren was de mededeling dat hij gaat stoppen. Bij Kees vd Staaij volgden de interviews ook pas daarna.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Psalm »

Ik vond het wel interessant om te lezen dat de heer Schippers van het wetenschappelijke instituut van de SGP al in 1993 had gewaarschuwd dat het onverstandig was om het vrouwenstanspunt in de statuten van de SGP op te nemen. Dus toen was er binnen de SGP ook al tegengeluid.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Piet Puk »

Psalm schreef: 11 sep 2023, 22:49 Ik vond het wel interessant om te lezen dat de heer Schippers van het wetenschappelijke instituut van de SGP al in 1993 had gewaarschuwd dat het onverstandig was om het vrouwenstanspunt in de statuten van de SGP op te nemen. Dus toen was er binnen de SGP ook al tegengeluid.
Speelde hierin zijn eigen zienswijze mee? Of was dit een objectieve benadering?
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Henk J »

Psalm schreef: 11 sep 2023, 22:49 Ik vond het wel interessant om te lezen dat de heer Schippers van het wetenschappelijke instituut van de SGP al in 1993 had gewaarschuwd dat het onverstandig was om het vrouwenstanspunt in de statuten van de SGP op te nemen. Dus toen was er binnen de SGP ook al tegengeluid.
Moet je het wel goed lezen, Schippers voorzag dat dit juridisch aangevochten zou worden als je het zo zou formuleren en opschrijven. Hij zegt niet dat hij voor vrouwen in de politiek is. Overigens was o.a. Holdijk het ook al niet eens met het vrouwenstandpunt volgens mij. Dus dat tegengeluid is er al heel lang.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Psalm »

Dat kan ik niet uit het artikel opmaken. Er staat dat hij vond dat het onverstandig was omdat de SGP dan vatbaar werd voor allerlei juridische procedures.

Verder had had hij ergens een terugblikkend artikel geschreven en had het afgelosten met de volgende zin: "wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het deksel op zijn neus". Later heeft hij toegegeven dat dit "een iets te pittige gekruide slotzin" was.

Dus dan blijven de volgende opties open:
1) Hij was persoonlijk tegen het vrouwenstanspunt;
2) Het wetenschappelijke instituut was tegen het vrouwenstandpunt;
3) Hij was tegen het idee om het vrouwenstandpunt in de statuten op te nemen.
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Geytenbeekje »

windorgel schreef: 09 sep 2023, 18:58
Tiberius schreef:Niet dat ik op allerlei slappe-hap interviews zit te wachten, maar het verbaast me dat het ND wel een interview met Bisschop plaatst naar aanleiding van zijn vertrek uit de politiek, en het RD niet.
Het RD wordt toch meer als spreekbuis van de SGP gezien.
Of heb ik wat gemist?
Mogelijk volgt dat nog. Gisteren was de mededeling dat hij gaat stoppen. Bij Kees vd Staaij volgden de interviews ook pas daarna.
Hopelijk komen we dan te weten of hij voor vrouw op de lijst is ;)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Ze kunnen alle drie kloppen.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef: 11 sep 2023, 23:05
windorgel schreef: 09 sep 2023, 18:58
Tiberius schreef:Niet dat ik op allerlei slappe-hap interviews zit te wachten, maar het verbaast me dat het ND wel een interview met Bisschop plaatst naar aanleiding van zijn vertrek uit de politiek, en het RD niet.
Het RD wordt toch meer als spreekbuis van de SGP gezien.
Of heb ik wat gemist?
Mogelijk volgt dat nog. Gisteren was de mededeling dat hij gaat stoppen. Bij Kees vd Staaij volgden de interviews ook pas daarna.
Hopelijk komen we dan te weten of hij voor vrouw op de lijst is ;)
Bisschop? Daar heb ik pas wat over gelezen
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef: 11 sep 2023, 23:11

Bisschop? Daar heb ik pas wat over gelezen
Nee, vd Staaij
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

De heer Schippers kan er niet erg geharnast in staan. Het zou mij niet verbazen als zijn kerkelijke gemeente vrouwelijke ambtsdragers heeft. Ik keek wel even mijn ogen uit, maar ja, 30 jaar geleden was dat nog niet zo'n thema in midden en links Bond als nu.
Laatst gewijzigd door DDD op 11 sep 2023, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zita »

DDD schreef: 11 sep 2023, 23:35 Hij kan er niet erg geharnast in staan. Het zou mij niet verbazen als zijn kerkelijke gemeente vrouwelijke ambtsdragers heeft. Ik keek wel even mijn ogen uit, maar ja, 30 jaar geleden was dat nog niet zo'n thema in midden en links Bond als nu.
De kerkelijke gemeente van Van der Staaij?
Misschien moet je zo nu en dan toch maar eens quoten. We rollen nu van de ene verwarring in de andere.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Inderdaad. Ik had de volgende bladzijde vast gemist.
Plaats reactie