Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
-
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Postelein
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Delftenaar
Ik zoek een niet al te ingewikkeld recept voor een bananenbrood/bananencake. Ik heb drie bruine bananen en wil er iets lekkers mee maken. Het hoeft niet persé gezond te zijn, dus er mag best wel suiker of chocola of iets dergelijks door. De meeste recepten zijn ofwel ultramicrovegabiodynamisch zonder suiker en glutenvrij en met extra vezels, ofwel met negen bananen die je in kokosbloesemsuiker een paar uur moet karamelliseren enz.
-
- Verbannen
Ik denk dat iedereen in huize Orchidee dat wel te eten vond. Of vergis ik me?
Met het pak van Koopmans maak je een prima bananenbrood, niets mis mee. Makkelijk en lekker.Zita schreef: ↑29 aug 2023, 20:21 Ik zoek een niet al te ingewikkeld recept voor een bananenbrood/bananencake. Ik heb drie bruine bananen en wil er iets lekkers mee maken. Het hoeft niet persé gezond te zijn, dus er mag best wel suiker of chocola of iets dergelijks door. De meeste recepten zijn ofwel ultramicrovegabiodynamisch zonder suiker en glutenvrij en met extra vezels, ofwel met negen bananen die je in kokosbloesemsuiker een paar uur moet karamelliseren enz.
Dat smaakte voortreffelijkGerefGemeente-lid schreef:Ik denk dat iedereen in huize Orchidee dat wel te eten vond. Of vergis ik me?

Wij krijgen regelmatig wat lekkers van de Green Egg.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Je bananen zullen inmiddels wel hun bestemming gevonden hebben maar mocht je nog op zoek zijn naar een dergelijk recept: ik gebruik al jaren een simpel doch verrukkelijk Amish-recept; mocht je nog interesse hebben dan zal ik het delenZita schreef: ↑29 aug 2023, 20:21 Ik zoek een niet al te ingewikkeld recept voor een bananenbrood/bananencake. Ik heb drie bruine bananen en wil er iets lekkers mee maken. Het hoeft niet persé gezond te zijn, dus er mag best wel suiker of chocola of iets dergelijks door. De meeste recepten zijn ofwel ultramicrovegabiodynamisch zonder suiker en glutenvrij en met extra vezels, ofwel met negen bananen die je in kokosbloesemsuiker een paar uur moet karamelliseren enz.

Zijn hier overigens ook mensen die (al dan niet volledig) eten uit eigen tuin of van eigen grond? En zo ja, wordt er ook veel in potten gekweekt?
Ik ben dit jaar begonnen met enkel tomaten en abrikozen, en eigen kweek is zo heerlijk dat ik het graag wil uitbreiden, ook omdat ik het een duurzame manier van eten vind. Hier wordt veel lokaal gekweekt i.p.v. geimporteerd, dat vind ik een goede manier van rentmeesterschap.
De keuze voor potten is overigens vooral praktisch: de seizoenen kunnen hier nogal grillig zijn. In juli vroor het en lag er boven 5 cm sneeuw. Dan vind ik het prettig om de boel simpelweg te kunnen redden tegen de vorst door ze tijdelijk even naar binnnen te brengen en schade te voorkomen.
Ik ben benieuwd naar de reacties

Ik houd enorm van koken en bakken, maar heb niets met zelf telen. Mijn man komt uit een tuindersfamilie en is wel altijd aan het stekken en verpotten.Edelweiss schreef: ↑06 sep 2023, 14:09Je bananen zullen inmiddels wel hun bestemming gevonden hebben maar mocht je nog op zoek zijn naar een dergelijk recept: ik gebruik al jaren een simpel doch verrukkelijk Amish-recept; mocht je nog interesse hebben dan zal ik het delenZita schreef: ↑29 aug 2023, 20:21 Ik zoek een niet al te ingewikkeld recept voor een bananenbrood/bananencake. Ik heb drie bruine bananen en wil er iets lekkers mee maken. Het hoeft niet persé gezond te zijn, dus er mag best wel suiker of chocola of iets dergelijks door. De meeste recepten zijn ofwel ultramicrovegabiodynamisch zonder suiker en glutenvrij en met extra vezels, ofwel met negen bananen die je in kokosbloesemsuiker een paar uur moet karamelliseren enz.
Zijn hier overigens ook mensen die (al dan niet volledig) eten uit eigen tuin of van eigen grond? En zo ja, wordt er ook veel in potten gekweekt?
Ik ben dit jaar begonnen met enkel tomaten en abrikozen, en eigen kweek is zo heerlijk dat ik het graag wil uitbreiden, ook omdat ik het een duurzame manier van eten vind. Hier wordt veel lokaal gekweekt i.p.v. geimporteerd, dat vind ik een goede manier van rentmeesterschap.
De keuze voor potten is overigens vooral praktisch: de seizoenen kunnen hier nogal grillig zijn. In juli vroor het en lag er boven 5 cm sneeuw. Dan vind ik het prettig om de boel simpelweg te kunnen redden tegen de vorst door ze tijdelijk even naar binnnen te brengen en schade te voorkomen.
Ik ben benieuwd naar de reacties![]()
Vanavond op veler verzoek maiskolven en oerwortel. Ik kreeg het advies om deze eerst 20 minuten te koken en daarna met boter ingesmeerd te grillen in de oven. Wat zouden jullie ernaast eten?
Ik zou zeggen: friet met appelmoes.
-
- Verbannen
Iets om het mee weg te spoelen.merel schreef: ↑07 sep 2023, 07:34Ik houd enorm van koken en bakken, maar heb niets met zelf telen. Mijn man komt uit een tuindersfamilie en is wel altijd aan het stekken en verpotten.Edelweiss schreef: ↑06 sep 2023, 14:09Je bananen zullen inmiddels wel hun bestemming gevonden hebben maar mocht je nog op zoek zijn naar een dergelijk recept: ik gebruik al jaren een simpel doch verrukkelijk Amish-recept; mocht je nog interesse hebben dan zal ik het delenZita schreef: ↑29 aug 2023, 20:21 Ik zoek een niet al te ingewikkeld recept voor een bananenbrood/bananencake. Ik heb drie bruine bananen en wil er iets lekkers mee maken. Het hoeft niet persé gezond te zijn, dus er mag best wel suiker of chocola of iets dergelijks door. De meeste recepten zijn ofwel ultramicrovegabiodynamisch zonder suiker en glutenvrij en met extra vezels, ofwel met negen bananen die je in kokosbloesemsuiker een paar uur moet karamelliseren enz.
Ik ben benieuwd naar de reacties![]()
Vanavond op veler verzoek maiskolven en oerwortel. Ik kreeg het advies om deze eerst 20 minuten te koken en daarna met boter ingesmeerd te grillen in de oven. Wat zouden jullie ernaast eten?
(flauw, ik weet het. Mijn opmerking bedoel ik)
haha, bijzonder dat mannen/vaders altijd als eerste roepen dat daar patat bij moet. Ik zat meer te denken aan een gebakken aardappel, notenrijst oid.
Courgettesoep, gekookt door een collega.
Broccolisoep.
Niet veel trek, want ik had vanmiddag al twee ijsjes op.
Niet veel trek, want ik had vanmiddag al twee ijsjes op.