Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Profesto
Berichten: 849
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

Ik kan me niet voorstellen dat je zenuwachtig wordt van een paar LAKS-pubers die een voorstel doen over iets genderneutraals.
Of eigenlijk kan ik me dat wel voorstellen, want wie o wie blies dit op tot een rel? Drie keer raden!

En kun je dat wetsvoorstel even opzoeken voor me?
Ik voorspel dat je dat niet kunt vinden. Want het bestaat niet!
Wel kun je vast iets vinden over een minister die iets gezegd heeft over rolbevestigend speelgoed. Nou, tjongejonge, Geen Stijl en het AD (ook al zo'n prachtig dagblad waar morele paniek vaak ingezet wordt) schreeuwen moord en brand.

De grap is natuurlijk dat je hiermee precies mijn punt bevestigt.

En kijk hier maar even wat de AIVD gerapporteerd heeft.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

Profesto schreef: 24 aug 2023, 23:07
DDD schreef: 24 aug 2023, 22:59 Dat vind ik net zo kortzichtig als mensen die tegen islamitisch onderwijs zijn om deze reden.

Ik geloof er niets van. Deelname aan het maatschappelijk debat leidt altijd tot zelfrelativering, of tot jezelf belachelijk maken. Beide zijn nuttig.
Kun je voorbeelden geven van de bijdrage van Ongehoord aan het maatschappelijk debat dat tot een positief effect op segregatie heeft geleid?

Je kunt roepen dat iets belachelijk is of dat je het niet gelooft, maar geloof je nu echt dat als Thiery Baudet daar weer eens ongestoord kan leeglopen, dat dat een positief effect op segregatie heeft? Kom nou toch zeg.
Ja dat geloof ik echt.
Ik geloof dat de gemiddelde Nederlander het gezonde verstand heeft om de dwaasheid daarvan te zien. En voor het deel dat dat gezonde verstand niet heeft, is het des te belangrijker dat het niet kan zeggen dat het gecanceld wordt, maar dat te zien is dat andere mensen daarop serieus ingaan. Acceptatie gaat altijd vóór emancipatie.
Profesto
Berichten: 849
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

Behoudens je laatste en eerste zin ben ik het eens met wat je nu zegt.
Alleen ligt de grens voor mij bij desinformatie, regelrechte leugens en aanzetten tot haat.
En in tegenstelling tot wat jij denkt, denk ik dat dit bewust wordt gedaan. Er wordt zelfs een verdienmodel van gemaakt.

Maar goed, ik denk dat nu wel duidelijk is wat de verschillende opvattingen zijn. :modo
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

Zeker. Maar het verdienmodel zal bij de publieke omroep toch heel anders zijn dan bij internetzenders.

Op de publieke omroep heb je in het ideale geval veel meer weerwoord. Hoewel het verstandig was geweest als rechts-rabiate personen al veel eerder een podium hadden gekregen om onder deskundige begeleiding in discussie te gaan.

Ook mensen die alles niet helemaal kunnen overzien, kunnen bedenken dat personen en organisaties die het publieke debat schuwen, over het algemeen genomen geen sterk verhaal hebben.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Job »

Maanenschijn schreef: 24 aug 2023, 22:52
HHR schreef:
GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 22:40
Nee hoor, FvD was een groter gevaar toendertijd dan deze partijen dat nu samen zijn.
Dat was een heel ander publiek.
De steun voor Omtzigt is heel groot onder SGP ers
Mogelijk is dat heel plaats of bubbel gebonden. Ik ken er geen één die Omtzigt overweegt. BBB wel enkelen.
Mij "ken" je :hum
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HersteldHervormd »

Tussen steun en stem zit een groot verschil.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Geytenbeekje »

MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef: 04 aug 2023, 20:36 Partijprominent Mona Keijzer breekt met het CDA - https://nos.nl/l/2485443

Zo gooit het CDA zijn eigen glazen in.

Ik denk dat Keijzer zich zal aansluiten bij BBB of bij Omtzigt.
Goed gezien!
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Carolyn van der Plas heeft het paard van Troje ook binnen gehaald met al die mensen die van partij naar partij hoppen met Mina Keijzer voorop. Verschrikkelijk.
Ph W H Eskes
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:50

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ph W H Eskes »

Kom op zeg.

Zo verschrikkelijk is het ook allemaal niet.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1631
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Bourdon16 »

Ik vind Mona Keijzer wel sympathiek overkomen. Lijkt me geen verkeerd persoon.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Ph W H Eskes schreef: 01 sep 2023, 15:49 Kom op zeg.

Zo verschrikkelijk is het ook allemaal niet.
Lilian Helder komt uit de PVV, Nicky Pouw en Derk Jan Epping uit JA 21 en daarvoor uit FvD en Mona uit het CDA. Ik heb Carolyn wel eens een ruimhartig standpunt zien innemen over immigratie. Hoe denk je dat dat bij de rest valt?

Daarnaast heb ik moeite met mensen die om de klipklap van partij wisselen. Ik krijg dan de indruk dat het gaat om eigen eer en glorie in plaats van staatsbelang.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Piet Puk »

merel schreef: 01 sep 2023, 15:39 Carolyn van der Plas heeft het paard van Troje ook binnen gehaald met al die mensen die van partij naar partij hoppen met Mina Keijzer voorop. Verschrikkelijk.
Het doet me aan heel iemand anders denken :D
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Piet Puk schreef: 01 sep 2023, 16:32
merel schreef: 01 sep 2023, 15:39 Carolyn van der Plas heeft het paard van Troje ook binnen gehaald met al die mensen die van partij naar partij hoppen met Mina Keijzer voorop. Verschrikkelijk.
Het doet me aan heel iemand anders denken :D
O haha, ik typ meestal op mijn telefoon en lees het te weinig na.
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Mannetje »

merel schreef: 01 sep 2023, 15:39 Carolyn van der Plas heeft het paard van Troje ook binnen gehaald met al die mensen die van partij naar partij hoppen met Mina Keijzer voorop. Verschrikkelijk.
Dat was precies ook mijn gedachte toen ik zo wat namen hoorde langskomen.
Al was Mona Keijzer dan nog de minst verbazingwekkende.

Mensen die ooit bij fvd zaten, hebben daarmee al aangetoond weinig kritisch vermogen te hebben. Vanaf het begin was duidelijk dat Baudet niet de man was met wie je samen wilde werken. Zulke mensen binnenhalen als ervaren politici... Tja... ik had beter verwacht van Caroline. Of kom met mensen die landelijke nog niet zo bekend zijn, maar wel op een andere plek bewezen hebben iets in hun mars te hebben.

Met deze lijst zie ik BBB weer een partij in de marge worden, tenzij Pieter Omtzigt met nog afstotender kandidaten komt.
-
Plaats reactie