Ik weet niet of ik deze discussie nog wel wil voeren.
Ik begin me steeds meer af te vragen of deze discussie nog wel gevoerd wordt vanuit een oprechte overtuiging.
Ik weet niet of ik deze discussie nog wel wil voeren.
Als Poetin een beschermer van het christendom zou zijn, dan gaat het spreekwoord op: met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.MGG schreef: ↑28 aug 2023, 22:04 Om de mythe van het 'christelijke' Rusland onderuit te halen. Per jaar zijn er honderdduizenden abortussen in Rusland. Relatief gezien waarschijnlijk meer dan 2x zoveel als in Nederland. Poetin de 'beschermer' van het christendom kan jaarlijks honderdduizenden levens redden zonder dat hij oorlog hoeft te voeren en tienduizenden onschuldige mensen de dood in drijft.
Ik dacht ook al: wellicht is Cyrillus eerst betaald om een theologische discussie te voeren maar is hij in werkelijkheid een handlanger van Poetin. Bij Nu.nl en op sommige andere fora heb je ook discussiedeelnemers die Russische propaganda promoten, ook al is het overduidelijk dat ze onzin vertellen.GerefGemeente-lid schreef: ↑28 aug 2023, 22:14Ik weet niet of ik deze discussie nog wel wil voeren.
Ik begin me steeds meer af te vragen of deze discussie nog wel gevoerd wordt vanuit een oprechte overtuiging.
Een wedervraag is geen antwoord. Geef nu eens een reden waarom het gerechtvaardigd is voor Rusland dat het Oekraïne is binnengevallen.
Maar dat laatste onderbouw je totaal niet. Ik denk dat wat Rusland wil redelijk vergelijkbaar is met wat de VS wilde in de jaren 60 en 70 met zeer bloedige strijd in Latijns Amerika tot gevolg of de moordpartijen in Indonesie. Daar was terecht heel veel kritiek op. Kritiek die Rusland nu ook verdient.Cyrillus schreef: ↑28 aug 2023, 19:05Ik heb l eerder gezegd, dat beide partijen fout zitten. Ik heb ook gezegd dat het westen zelf om deze oorlog gevraagd heeft, dus mede schuldig is.
De vraag heb ik allang beantwoord. Ik heb zelfs een voorbeeld gegeven van de buurman pesten die dan de ruit ingooit. In dit geval dus het westen dat Rusland jarenlang zit uit te dagen. Nu gooit Rusland een ruit in en zit de EU te klagen.
Die vraag heb je helemaal niet beantwoord. De reden is simpel, Rusland had geen enkele valide reden om Oekraïne binnen te vallen.
"Maar dat laatste onderbouw je totaal niet."parsifal schreef: ↑28 aug 2023, 22:31Maar dat laatste onderbouw je totaal niet. Ik denk dat wat Rusland wil redelijk vergelijkbaar is met wat de VS wilde in de jaren 60 en 70 met zeer bloedige strijd in Latijns Amerika tot gevolg of de moordpartijen in Indonesie. Daar was terecht heel veel kritiek op. Kritiek die Rusland nu ook verdient.Cyrillus schreef: ↑28 aug 2023, 19:05Ik heb l eerder gezegd, dat beide partijen fout zitten. Ik heb ook gezegd dat het westen zelf om deze oorlog gevraagd heeft, dus mede schuldig is.
Voor ons is het ver van ons bed, maar dat is het niet voor mensen in Estland, Finland en Polen. En zeker niet voor Oekraine dat al zoveel ellende heeft gezien in haar geschiedenis.
Ik geef je de hele context in mijn antwoord omdat jouw vraag niet valide genoeg is. Als jij rechter zou zijn zou je tegen de buurman zeggen: jij krijgt een boete want je mag geen ruit ingooien. Alsof er niets aan vooraf gegaan is. Dat is het willens en wetens verzwijgen van feiten en eerlijk gezegd vind ik dat nogal laag bij de grond.
Dus als die klasgenoot je kind elke dag uitscheldt is het gerechtvaardigd dat jouw zoon of dochter hem de IC op slaat?Cyrillus schreef: ↑29 aug 2023, 08:09Ik geef je de hele context in mijn antwoord omdat jouw vraag niet valide genoeg is. Als jij rechter zou zijn zou je tegen de buurman zeggen: jij krijgt een boete want je mag geen ruit ingooien. Alsof er niets aan vooraf gegaan is. Dat is het willens en wetens verzwijgen van feiten en eerlijk gezegd vind ik dat nogal laag bij de grond.
Ik word hier een beetje moe van gergem-lid, ik heb het niet over rechtvaardiging, maar dat het westen medeschuldig is. Maar dat mag niet gezegd worden lijkt het.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2023, 08:18Dus als die klasgenoot je kind elke dag uitscheldt is het gerechtvaardigd dat jouw zoon of dochter hem de IC op slaat?Cyrillus schreef: ↑29 aug 2023, 08:09Ik geef je de hele context in mijn antwoord omdat jouw vraag niet valide genoeg is. Als jij rechter zou zijn zou je tegen de buurman zeggen: jij krijgt een boete want je mag geen ruit ingooien. Alsof er niets aan vooraf gegaan is. Dat is het willens en wetens verzwijgen van feiten en eerlijk gezegd vind ik dat nogal laag bij de grond.
Als die werknemer geterroriseerd wordt is het gerechtvaardigd als hij zijn baas vermoordt?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.Cyrillus schreef: ↑29 aug 2023, 08:29Ik word hier een beetje moe van gergem-lid, ik heb het niet over rechtvaardiging, maar dat het westen medeschuldig is. Maar dat mag niet gezegd worden lijkt het.GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2023, 08:18Dus als die klasgenoot je kind elke dag uitscheldt is het gerechtvaardigd dat jouw zoon of dochter hem de IC op slaat?Cyrillus schreef: ↑29 aug 2023, 08:09Ik geef je de hele context in mijn antwoord omdat jouw vraag niet valide genoeg is. Als jij rechter zou zijn zou je tegen de buurman zeggen: jij krijgt een boete want je mag geen ruit ingooien. Alsof er niets aan vooraf gegaan is. Dat is het willens en wetens verzwijgen van feiten en eerlijk gezegd vind ik dat nogal laag bij de grond.
Als die werknemer geterroriseerd wordt is het gerechtvaardigd als hij zijn baas vermoordt?