Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

Piet Puk

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Piet Puk »

Philip schreef: 23 aug 2023, 13:04 Omdat hij landelijk mee wil doen (dat is geen speculatie) en dat invloed gaat hebben op de SGP. Kijk maar naar de uitslag van de verkiezingen voor de Provinciale Staten in de gemeenten Elburg en Oldebroek. Ik zal maar niet zeggen wat ik rond hoor zingen in bepaalde groepen. Dezelfde bron beweert dat we om 15.00 meer te horen krijgen.
15.00 uur word nu zelf door Tom bevestigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: 23 aug 2023, 13:11 Gezien het resultaat van CVO in Oldebroek heeft hij wel een zekere achterban. Het gebeurt niet vaak dat iemand afsplitst van de SGP en ook succes haalt. De GBP in Ede weet nog altijd geen resultaat te boeken terwijl je dat gezien de ligging van sommige kerken in Ede wel zou verwachten.
Het gaat over Oldebroek. Oldebroek. Dat is zonder enkele noemenswaardige betekenis. En dus is ook de lokale politiek zonder betekenis, behalve dan voor Oldebroek.
DDD

Bericht door DDD »

Dat kun je gewoon niet zo stellen.

Toen Poetin nog in een onbeduidende functie zat, had het gesprek wel wat vaker over hem mogen gaan. Ik wil hen beiden totaal niet met elkaar vergelijken, maar het is belangrijk om goed zicht te hebben op mogelijke nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef: 23 aug 2023, 13:55
Henk J schreef: 23 aug 2023, 13:11 Gezien het resultaat van CVO in Oldebroek heeft hij wel een zekere achterban. Het gebeurt niet vaak dat iemand afsplitst van de SGP en ook succes haalt. De GBP in Ede weet nog altijd geen resultaat te boeken terwijl je dat gezien de ligging van sommige kerken in Ede wel zou verwachten.
Het gaat over Oldebroek. Oldebroek. Dat is zonder enkele noemenswaardige betekenis. En dus is ook de lokale politiek zonder betekenis, behalve dan voor Oldebroek.
Daarom hebben we het ook over Tom de Nooijer en niet zozeer over het CVO. Hij profileert zich gewoon op veel verschillende manieren, tijd panellid geweest bij BNR maar nu vooral bij rechtse zenders die niet geheel vrij zijn van complotten. Nogal wat mensen volgen hem en dat maakt het interessant.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: 23 aug 2023, 14:00
Daarom hebben we het ook over Tom de Nooijer en niet zozeer over het CVO. Hij profileert zich gewoon op veel verschillende manieren, tijd panellid geweest bij BNR maar nu vooral bij rechtse zenders die niet geheel vrij zijn van complotten. Nogal wat mensen volgen hem en dat maakt het interessant.
@hersteldhervormd postte een filmpje. Je zag in de reacties op dat filmpje dat hij favoriet is bij christelijke wappies, christelijke afhakers, en dwaalspoor volgende christenen. Dat lijkt mij voor zich spreken, mede gezien wat je zelf ook aangeeft. Hij begeeft zich op het spoor van de alternatieve media. En dat lijkt mij de kanarie in de kolenmijn.
Henk J

Bericht door Henk J »

Dat maakt het volgens mij juist interessant om hem te volgen. Hoe komt zo iemand nu tot zulke inzichten en heeft dat gevolgen onder de achterban van de SGP die altijd heel trouw was?
TSD

Bericht door TSD »

Tom de Nooijer wordt presentator bij omroep ON.

Tot zover de speculaties :)
Henk J

Bericht door Henk J »

Ben benieuwd wat dat gaat worden hoewel ik het niet zo vaak keek, behalve bij een interessante gast zoals Thomas Bruning toen.
DDD

Bericht door DDD »

Op zich lijkt me dat voor de omroep een verbetering. Ik hoop dat hij wat kritischer vragen kan stellen dan de gemiddelde onbenul die bij deze omroep voor de sier op het scherm te zien is.

En de foto ziet er leuk uit. Dat kan nog best wat worden.
Henk J

Bericht door Henk J »

Had bij Adriani nog wel het gevoel dat ze onafhankelijk en onbevooroordeeld probeerde te zijn maar Blommesteijn doet niet eens haar best om haar eigen mening te verbergen. Ben benieuwd hoe Tom dat gaat doen, hij kan snel reageren en is in de discussies die ik bij hem zag wel scherp.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

@DDD. Maar waarom was de optie TdN naar de FvD een ongeoorloofde roddel? Er is toch weinig verschil tussen ON en FvD. Het is een andere tak van sport, maar het gaat om dezelfde inhoudelijke standpunten en dezelfde maatschappijbeschouwing, toch?
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik verbaas me er ook over.
Ik vraag me af of je niet onmiddellijk in conflict komt met het 9e gebod als je daar gaat zitten en mee gaat praten.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef: 23 aug 2023, 15:30 Op zich lijkt me dat voor de omroep een verbetering. Ik hoop dat hij wat kritischer vragen kan stellen dan de gemiddelde onbenul die bij deze omroep voor de sier op het scherm te zien is.

En de foto ziet er leuk uit. Dat kan nog best wat worden.
Haha, je hebt wel een beetje een zwak voor deze jonge man he?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Ja. Ik vind het oprecht een sympathieke jongen. Dat heb je goed begrepen. Hij zegt wel eens wat doms, maar dat geldt voor mij ook.

Ik heb nog nooit iets onacceptabels van hem gelezen. Terwijl ik bij ON en bij de FvD zulke dingen aan de lopende band zie, hoor of lees.
Herman schreef: 23 aug 2023, 15:47 @DDD. Maar waarom was de optie TdN naar de FvD een ongeoorloofde roddel? Er is toch weinig verschil tussen ON en FvD. Het is een andere tak van sport, maar het gaat om dezelfde inhoudelijke standpunten en dezelfde maatschappijbeschouwing, toch?
Roddel is altijd ongeoorloofd.

De optie om naar FvD te gaan is inderdaad een ongeoorloofde suggestie, omdat die niet op enige onderbouwing berust. Er zijn zoveel dingen die je niet mag suggereren. En dan maakt het mijns inziens ook nog verschil in hoeverre je een vermoeden onderbouwt.

Als je iets uit eigen waarneming weet, vind ik het ook wat anders. Als je iets als een hypothese brengt, met onderbouwing waarom het zo zou kunnen zijn, ook.

Ik zie vooralsnog wel verschil tussen FvD en ON. FvD is toch meer aanwijsbaar in Russische invloedssfeer en is een soort dictatuur van Thierry Baudet. ON is wel een beetje gek, in die zin dat volslagen geschifte mensen daar het woord mogen voeren, maar niet iedereen daar is gek.

Bij FvD ook niet, trouwens. Dat maakt het ook zo lastig. Ik zou het ook onverantwoord vinden om zonder onderbouwing van iemand te suggereren dat hij of zij bij ON gaat werken.
Henk J

Bericht door Henk J »

Profesto schreef: 23 aug 2023, 16:07 Ik verbaas me er ook over.
Ik vraag me af of je niet onmiddellijk in conflict komt met het 9e gebod als je daar gaat zitten en mee gaat praten.
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je zegt en dat geldt ook bij de andere media. Blijf het jammer vinden dat Karskens er niet gewoon een fatsoenlijke omroep van heeft gemaakt, het is nu gewoon een FvD/BvNL propagandakanaal. Hoewel we aan het linkse spectrum ook wel wat van zulke propagandakanalen vinden.
Plaats reactie