Welk boek ben jij nu aan het lezen?
- Johann Gottfried Walther
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
John Kennedy (1819 - 1884) "De Heiland"
(7 preken over de persoon en het werk van Christus)
(7 preken over de persoon en het werk van Christus)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Michael S. Heiser - The Unseen Realm
Op vakantie in Denemarken, dus tijd voor:
Kierkegaard
Een inleiding in zijn leven en werk.
Kierkegaard
Een inleiding in zijn leven en werk.
Zeker de moeite waard. Ik heb me voorgenomen om volgende keer in Denemarken Kaj Munk of Karen Blixen te lezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wij zitten op Sjælland in een huisje 200m van het strand, een eindje links van Slagelse.
We zijn al een paar keer wat verder weg geweest, naar oa: Roskilde met de kathedraal vol koninklijke graven. Dagje Kopenhagen, met stadswandeling langs een aantal hoogtepunten City Hall, Church of our Lady, Round Tower, Christianborg, Børsen, Royal Danish theater, Nyhavn, Nyhavn bridge, Amalienborg. Dagje Møns Klint, indrukwekkende kliffen.
Komende week ook maar wat dichterbij blijven met vikingmuseum Trelleborg, Panzermuseum (voornamelijk materieel uit koude oorlog ) en vast nog wel wat wandelingen in de buurt of iets noordelijker.
Qua weer treffen we het. Vandaag een prima stranddag. We eten vaak buiten. Nog geen lange broek nodig gehad.
Denemarken is wat mij betreft een verrassend mooi land.

Ik zie geen afbeeldingen.newton schreef: ↑04 aug 2023, 23:30Wij zitten op Sjælland in een huisje 200m van het strand, een eindje links van Slagelse.
We zijn al een paar keer wat verder weg geweest, naar oa: Roskilde met de kathedraal vol koninklijke graven. Dagje Kopenhagen, met stadswandeling langs een aantal hoogtepunten City Hall, Church of our Lady, Round Tower, Christianborg, Børsen, Royal Danish theater, Nyhavn, Nyhavn bridge, Amalienborg. Dagje Møns Klint, indrukwekkende kliffen.
Komende week ook maar wat dichterbij blijven met vikingmuseum Trelleborg, Panzermuseum (voornamelijk materieel uit koude oorlog ) en vast nog wel wat wandelingen in de buurt of iets noordelijker.
Qua weer treffen we het. Vandaag een prima stranddag. We eten vaak buiten. Nog geen lange broek nodig gehad.
Denemarken is wat mij betreft een verrassend mooi land.
![]()
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Linkjes zijn nu als goed is gefixt.
Zojuist uitgelezen Hemelse vertroosting van William Perkins.
Ga nu beginnen aan Josia een jonge koning die God zoekt van AJT Ruis
Ga nu beginnen aan Josia een jonge koning die God zoekt van AJT Ruis
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Maanenschijn
Gods smokkelaar - Anne van de Bijl.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
´t Gebruis der zee doet Gij bedaren - L Vogelaar
Herinneringen aan de watersnood van 1953. Gekregen van mijn opa.
Herinneringen aan de watersnood van 1953. Gekregen van mijn opa.
Afgelopen weekend ook met een lach en een traan voorgelezen aan mijn wederhelft. Prachtig, wat een Godsvertrouwen had die man. Nu juicht hij voor Gods troon, bevordert tot heerlijkheid!
Fides Quaerens Intellectum