De SGP - een open partij

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:37 Ja, het UBO-register is uitermate irritant. Maar dat vind ik van hele andere orde dan het niet melden van nevenverdiensten als politicus, waarvan je heel duidelijk weet dat het belangrijke informatie is.

Ik stoei momenteel wat met de belastingdienst die aanslagen oplegt obv een jaar met aardig veel verdienste, waardoor je het jaar erna veel belasting moet betalen, die je weer lager kunt maken door een complete voorlopige aangifte te doen, met al het werk dat erbij komt, ipv zoals zij het doen 'wij denken dat u dit en dit verdient, dus betaal zsm dat en dat'.
Het is wat mij betreft geen belangrijke informatie. Het is voor diverse mensen een reden om extra ophef te veroorzaken. Niet iedereen is even attent met al zulk papierwerk.
De belastingdienst moet je inderdaad zelf pro-actief sturen bij sterk wisselende inkomsten. Maar doorgaans nemen verdienste elk jaar iets toe, dus dat de belastingdienst daarop anticipeert, is niet geheel vreemd.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 16 aug 2023, 11:41
Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:37 Ja, het UBO-register is uitermate irritant. Maar dat vind ik van hele andere orde dan het niet melden van nevenverdiensten als politicus, waarvan je heel duidelijk weet dat het belangrijke informatie is.

Ik stoei momenteel wat met de belastingdienst die aanslagen oplegt obv een jaar met aardig veel verdienste, waardoor je het jaar erna veel belasting moet betalen, die je weer lager kunt maken door een complete voorlopige aangifte te doen, met al het werk dat erbij komt, ipv zoals zij het doen 'wij denken dat u dit en dit verdient, dus betaal zsm dat en dat'.
Het is wat mij betreft geen belangrijke informatie. Het is voor diverse mensen een reden om extra ophef te veroorzaken. Niet iedereen is even attent met al zulk papierwerk.
De belastingdienst moet je inderdaad zelf pro-actief sturen bij sterk wisselende inkomsten. Maar doorgaans nemen verdienste elk jaar iets toe, dus dat de belastingdienst daarop anticipeert, is niet geheel vreemd.
Ik ben het echt niet eens met je vwb het eerste. Als politicus krijg je gewoon een standaard set met vragen. Als 140 mensen dit netjes invullen, dan ligt de fout bij de 10 die dit niet doen.
Dat laatste klopt. Het gaat mij meer om de hoeveelheid werk die het met zich meebrengt een voorlopige aangifte te wijzigen.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 16 aug 2023, 11:10
HersteldHervormd schreef: 16 aug 2023, 11:00 Hij is te laat, daar gaat het mij om.
Ik weet jou functie niet in het dagelijks leven, maar het gebeurd toch voortdurend dat dingen niet op tijd gebeuren. Ik krijg hier op kantoor allerlei in te vullen lijsten waar ik dan een reactietermijn op heb van x weken. Feitelijk zou ik niet op zomervakantie kunnen gaan om ambtelijke deadlines te halen. Doei, dan maar te laat.
Je hebt toch mijn Linkedin ;) ?
Ik heb ook een drukke kantoorbaan vol deadlines enzovoort. Mijn streven is om altijd ruim binnen de deadlines te blijven.
Je schetst nu een scenario waarin het zo ongeveer onmogelijk is om op tijd te zijn, maar volgens mij zijn er maar een paar kamerleden die het niet op tijd hebben. De andere kamerleden hebben het blijkbaar wel op orde.

Maar goed, het is ook allemaal geen ramp, het gaat om €600, maar alsnog word je wel in een zin genoemd samen met de PVV en FVD.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:51 Ik ben het echt niet eens met je vwb het eerste. Als politicus krijg je gewoon een standaard set met vragen. Als 140 mensen dit netjes invullen, dan ligt de fout bij de 10 die dit niet doen.
Ben jij er al burger mee geholpen dan? Ik niet. Dus dan hoef ik daar toch ook geen groot oordeel over te hebben. Het is te laat, maar wel in orde gemaakt. Toen een Europarlementariër gewoon géén verantwoording wilde afleggen over zijn declaraties, daar heb ik wel moeite mee. Te laat is iets wat onder allerlei omstandigheden voor kan komen. Moedwillig geen inzicht geven, dat vind ik niet terecht. Alhoewel je daar ook best een discussie over kan voeren.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 16 aug 2023, 12:11
Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:51 Ik ben het echt niet eens met je vwb het eerste. Als politicus krijg je gewoon een standaard set met vragen. Als 140 mensen dit netjes invullen, dan ligt de fout bij de 10 die dit niet doen.
Ben jij er al burger mee geholpen dan? Ik niet. Dus dan hoef ik daar toch ook geen groot oordeel over te hebben. Het is te laat, maar wel in orde gemaakt. Toen een Europarlementariër gewoon géén verantwoording wilde afleggen over zijn declaraties, daar heb ik wel moeite mee. Te laat is iets wat onder allerlei omstandigheden voor kan komen. Moedwillig geen inzicht geven, dat vind ik niet terecht. Alhoewel je daar ook best een discussie over kan voeren.
Je hoeft er ook geen groot oordeel over te hebben. Maar je deed alsof het erg logisch was en iedereen wel eens iets vergeet. Maar dit zijn zaken die echt vele malen worden gevraagd en waar iedere fractie van weet dat je ze moet melden. Het wordt niet publiek gemaakt na 1 dag iets vergeten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De SGP - een open partij

Bericht door refo »

Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 12:32
Herman schreef: 16 aug 2023, 12:11
Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:51 Ik ben het echt niet eens met je vwb het eerste. Als politicus krijg je gewoon een standaard set met vragen. Als 140 mensen dit netjes invullen, dan ligt de fout bij de 10 die dit niet doen.
Ben jij er al burger mee geholpen dan? Ik niet. Dus dan hoef ik daar toch ook geen groot oordeel over te hebben. Het is te laat, maar wel in orde gemaakt. Toen een Europarlementariër gewoon géén verantwoording wilde afleggen over zijn declaraties, daar heb ik wel moeite mee. Te laat is iets wat onder allerlei omstandigheden voor kan komen. Moedwillig geen inzicht geven, dat vind ik niet terecht. Alhoewel je daar ook best een discussie over kan voeren.
Je hoeft er ook geen groot oordeel over te hebben. Maar je deed alsof het erg logisch was en iedereen wel eens iets vergeet. Maar dit zijn zaken die echt vele malen worden gevraagd en waar iedere fractie van weet dat je ze moet melden. Het wordt niet publiek gemaakt na 1 dag iets vergeten.
En zoals Herman al een paar keer meldde: soms lukt je dat niet op tijd. Soms denk je dat iets voor kosten was, maar oordeelt je boekhouder half juli dat die achteraf bezien niet gemaakt zijn. Dan zijn het toch nog inkomsten.
Erskinees
Berichten: 2793
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Erskinees »

Het is dan natuurlijk wel bijzonder dat alle boekhouders van kamerleden dit wel lukt, behalve die van drie populistische personen (dat bedoel ik niet vervelend, maar van de SGP kamerleden is Bisschop dat nou eenmaal wel).
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De SGP - een open partij

Bericht door refo »

Erskinees schreef: 16 aug 2023, 17:16 Het is dan natuurlijk wel bijzonder dat alle boekhouders van kamerleden dit wel lukt, behalve die van drie populistische personen (dat bedoel ik niet vervelend, maar van de SGP kamerleden is Bisschop dat nou eenmaal wel).
Misschien voeren die verder niets uit.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

refo schreef: 16 aug 2023, 14:59
Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 12:32
Herman schreef: 16 aug 2023, 12:11
Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:51 Ik ben het echt niet eens met je vwb het eerste. Als politicus krijg je gewoon een standaard set met vragen. Als 140 mensen dit netjes invullen, dan ligt de fout bij de 10 die dit niet doen.
Ben jij er al burger mee geholpen dan? Ik niet. Dus dan hoef ik daar toch ook geen groot oordeel over te hebben. Het is te laat, maar wel in orde gemaakt. Toen een Europarlementariër gewoon géén verantwoording wilde afleggen over zijn declaraties, daar heb ik wel moeite mee. Te laat is iets wat onder allerlei omstandigheden voor kan komen. Moedwillig geen inzicht geven, dat vind ik niet terecht. Alhoewel je daar ook best een discussie over kan voeren.
Je hoeft er ook geen groot oordeel over te hebben. Maar je deed alsof het erg logisch was en iedereen wel eens iets vergeet. Maar dit zijn zaken die echt vele malen worden gevraagd en waar iedere fractie van weet dat je ze moet melden. Het wordt niet publiek gemaakt na 1 dag iets vergeten.
En zoals Herman al een paar keer meldde: soms lukt je dat niet op tijd. Soms denk je dat iets voor kosten was, maar oordeelt je boekhouder half juli dat die achteraf bezien niet gemaakt zijn. Dan zijn het toch nog inkomsten.
Kosten die inkomsten waren?
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

Erskinees schreef: 16 aug 2023, 17:16 Het is dan natuurlijk wel bijzonder dat alle boekhouders van kamerleden dit wel lukt, behalve die van drie populistische personen (dat bedoel ik niet vervelend, maar van de SGP kamerleden is Bisschop dat nou eenmaal wel).
Dat is het punt dat ik maak. Zonder het populistische sausje overigens.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5498
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De SGP - een open partij

Bericht door pierre27 »

Mister schreef: 16 aug 2023, 09:20
Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 09:13
Mister schreef: 16 aug 2023, 09:10
HersteldHervormd schreef: 15 aug 2023, 22:44 https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1052 ... erdiensten

Jammer dat Bisschop niet gewoon netjes het regelt. Staat hem niet netjes.
15K voor het lid zijn van een RvT vind ik ook royaal, eerlijk gezegd. Maar wellicht is dat 'marktconform'.
https://nl.indeed.com/career/lid-raad-v ... t/salaries Ik denk dat dat het wel is ja.
Dan valt het in feite mee. Overigens: 7 man in de RvT van een scholengemeenschap (VLC/HB). Kost maar zo een tonnetje per jaar.
Kloppen deze bedragen in dit geval? Of denk je dit?;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

Jaarverslag en financiële gegevens kunnen hier een helder antwoord op geven.
windorgel
Berichten: 1387
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: De SGP - een open partij

Bericht door windorgel »

CvdW schreef:Jaarverslag en financiële gegevens kunnen hier een helder antwoord op geven.
Honorarium bedraagt in dit geval ruim 9000 euro per jaar per lid RvT. Dat is minder dan de helft van het geldende bezoldigingsmaximum.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5498
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De SGP - een open partij

Bericht door pierre27 »

CvdW schreef: 16 aug 2023, 22:06 Jaarverslag en financiële gegevens kunnen hier een helder antwoord op geven.
Ik krijg ze volgende maand ter bespreking. Ik ben benieuwd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
windorgel
Berichten: 1387
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: De SGP - een open partij

Bericht door windorgel »

pierre27 schreef:
CvdW schreef: 16 aug 2023, 22:06 Jaarverslag en financiële gegevens kunnen hier een helder antwoord op geven.
Ik krijg ze volgende maand ter bespreking. Ik ben benieuwd.
Staat gewoon op de website, zie genoemde bedragen. Jaarverslag 2022 is al vastgesteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Plaats reactie