Vakantie

Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: 12 aug 2023, 22:27 Iemand nog gouden tips voor Londen? Voor de mooiste evensong, de beste fish&chips of iets anders wat je echt niet mag missen?
Imperial War Museum
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Probeer warme dagen te vermijden, vanwege smog. Dat advies hoorde ik net nog van iemand in Bath.

Ik zou zelf de twee grote nationale musea (gratis toegankelijk) niet willen missen. Maar dat is niet echt een insidertip.

En let bij evensongs op of ze ook in de vakantieperiode doorgaan, want wij zijn al een keer bij een said prayer terechtgekomen (wat verder helemaal prima was, maar toch geen evensong is).

Tenslotte adviseer ik om in ieder geval één kerkdienst in de Metropotolitan Tabernacle mee te maken. Het is de kapel van Spurgeon en Lloyd Jones.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Ik was vorig jaar in juni nog voor het laatst in Londen, en ik vind het een heerlijke stad. Wat een ambiance! Letterlijk alles is prachtig. Er is zo veel te doen dat je echt zelf het beste kan opzoeken waar je naartoe wil.

Ik adviseer wel om een accommodatie te zoeken dicht bij een metrostation.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1631
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

Wij willen een dagje naar zee deze week. Welk strand zouden jullie adviseren?
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Bourdon16 schreef: 14 aug 2023, 07:38 Wij willen een dagje naar zee deze week. Welk strand zouden jullie adviseren?
Oostkapelle, bij de vier hoogten
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 12 aug 2023, 23:59 Ik was vorig jaar in juni nog voor het laatst in Londen, en ik vind het een heerlijke stad. Wat een ambiance! Letterlijk alles is prachtig. Er is zo veel te doen dat je echt zelf het beste kan opzoeken waar je naartoe wil.

Ik adviseer wel om een accommodatie te zoeken dicht bij een metrostation.
Londen is voor mij echt veel te overweldigend. Zelfs tijdens de drukte van het festival kies ik Edinburgh boven Londen. Maar als je er dan toch ben, zou ik op zondag naar All Souls church in Langham place gaan (waar John Stott diende) verder een hand geven aan een standbeeld van een beer op Paddington station. En wat musea bezoeken. Er is geweldig veel geschiedenis in Londen, maar ik geniet er liever van via een boek dan dat ik de stad bezoek.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

De Legowinkel schijnt daar echt de moeite waard te zijn.
-
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vakantie

Bericht door CvdW »

Mannetje schreef: 14 aug 2023, 07:45
Bourdon16 schreef: 14 aug 2023, 07:38 Wij willen een dagje naar zee deze week. Welk strand zouden jullie adviseren?
Oostkapelle, bij de vier hoogten
Badstrand Vlissingen. Gemakkelijke route, A58 uitrijden en aan het eind naar links tot je bij de leeuwen trappen bent. Gratis parkeren. Bewaakt strand en door de schepen die langskomen genoeg te zien. Tip: einde van de dag bij Vis Ami (eigenaar Leendert de Nooijer) op Bellamypark een portie vis eten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vakantie

Bericht door Zita »

parsifal schreef: 14 aug 2023, 08:48
HersteldHervormd schreef: 12 aug 2023, 23:59 Ik was vorig jaar in juni nog voor het laatst in Londen, en ik vind het een heerlijke stad. Wat een ambiance! Letterlijk alles is prachtig. Er is zo veel te doen dat je echt zelf het beste kan opzoeken waar je naartoe wil.

Ik adviseer wel om een accommodatie te zoeken dicht bij een metrostation.
Londen is voor mij echt veel te overweldigend. Zelfs tijdens de drukte van het festival kies ik Edinburgh boven Londen. Maar als je er dan toch ben, zou ik op zondag naar All Souls church in Langham place gaan (waar John Stott diende) verder een hand geven aan een standbeeld van een beer op Paddington station. En wat musea bezoeken. Er is geweldig veel geschiedenis in Londen, maar ik geniet er liever van via een boek dan dat ik de stad bezoek.
Mijn moeder was nog nooit in Londen geweest, en zei dat met zoveel spijt in haar stem dat ik treinkaartjes en een hotel heb geboekt, en we dus nog even voor 3 dagen heen en weer gaan. Zij wil graag de toeristische hoogtepunten zien, dus die staan op het programma. We starten met een rondje wandelen langs de toppers https://missiereisgeluk.nl/gratis-stads ... %99s_Wharf (in achterstevoren volgorde), en hopen dan op tijd te zijn voor de evensong in Westminster. Volgende ochtend wisseling van de wacht bij Buckingham Palace, en daarna kijken waar we van al die hoogtepunten naar binnen gaan. Ik wil eigenlijk wel even naar Victoria&Albert, maar mijn moeder vindt musea een beetje zonde van je tijd als je in Londen bent :fear Dus de andere topmusea slaan we maar over... In het najaar ben ik weer in Londen, dus hoop ik dan wel even naar binnen te kunnen.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Grappig. De meeste schilderijen daar zul je nooit ergens anders kunnen zien. Maar dat terzijde.

Wat betreft de evensong raad ik aan om er schriftelijk naar te informeren. Wij zijn deze zomer al drie keer bij een evensong aangekomen die volgens de church wardens zou doorgaan, maar die niet bleek door te gaan omdat het koor vrij was. De onderlinge communicatie en zelfs de website kloppen dus vaak niet.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

Zita schreef: 14 aug 2023, 10:24
parsifal schreef: 14 aug 2023, 08:48
HersteldHervormd schreef: 12 aug 2023, 23:59 Ik was vorig jaar in juni nog voor het laatst in Londen, en ik vind het een heerlijke stad. Wat een ambiance! Letterlijk alles is prachtig. Er is zo veel te doen dat je echt zelf het beste kan opzoeken waar je naartoe wil.

Ik adviseer wel om een accommodatie te zoeken dicht bij een metrostation.
Londen is voor mij echt veel te overweldigend. Zelfs tijdens de drukte van het festival kies ik Edinburgh boven Londen. Maar als je er dan toch ben, zou ik op zondag naar All Souls church in Langham place gaan (waar John Stott diende) verder een hand geven aan een standbeeld van een beer op Paddington station. En wat musea bezoeken. Er is geweldig veel geschiedenis in Londen, maar ik geniet er liever van via een boek dan dat ik de stad bezoek.
Mijn moeder was nog nooit in Londen geweest, en zei dat met zoveel spijt in haar stem dat ik treinkaartjes en een hotel heb geboekt, en we dus nog even voor 3 dagen heen en weer gaan. Zij wil graag de toeristische hoogtepunten zien, dus die staan op het programma. We starten met een rondje wandelen langs de toppers https://missiereisgeluk.nl/gratis-stads ... %99s_Wharf (in achterstevoren volgorde), en hopen dan op tijd te zijn voor de evensong in Westminster. Volgende ochtend wisseling van de wacht bij Buckingham Palace, en daarna kijken waar we van al die hoogtepunten naar binnen gaan. Ik wil eigenlijk wel even naar Victoria&Albert, maar mijn moeder vindt musea een beetje zonde van je tijd als je in Londen bent :fear Dus de andere topmusea slaan we maar over... In het najaar ben ik weer in Londen, dus hoop ik dan wel even naar binnen te kunnen.
In dat geval misschien ook Portobello Road, St Paul's en een wandeling door het park.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Ik ben ook nog nooit in Londen geweest. Staat nog op mijn lijstje, net zoals Rome.

Wij zijn al bezig met de vakantie voor volgend jaar. Al een paar jaar willen wij naar een camping boven in de bergen die vrijwel altijd in november al volgeboekt is. Daarom wil ik nu zo snel mogelijk reserveren. Daarnaast zijn de huttentochten in Oostenrijk ook meestal rond de jaarwisseling volgeboekt. Dus zijn wij nu ook al aan het zoeken voor een 4 daagse tocht. Dan zetten we de tent ergens neer en gaan tussendoor 4 dagen wandelen.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 14 aug 2023, 10:36 Ik ben ook nog nooit in Londen geweest. Staat nog op mijn lijstje, net zoals Rome.

Wij zijn al bezig met de vakantie voor volgend jaar. Al een paar jaar willen wij naar een camping boven in de bergen die vrijwel altijd in november al volgeboekt is. Daarom wil ik nu zo snel mogelijk reserveren. Daarnaast zijn de huttentochten in Oostenrijk ook meestal rond de jaarwisseling volgeboekt. Dus zijn wij nu ook al aan het zoeken voor een 4 daagse tocht. Dan zetten we de tent ergens neer en gaan tussendoor 4 dagen wandelen.
Rome is echt prachtig. Daar ben ik afgelopen februari geweest, voor het eerst. Echt super mooi. Maar ik ben ook wel een liefhebber van de Romeinse oudheid. Die stad ademt echt romance uit.

De laatste tijd denk ik vaak aan Praag, Boedapest of Kopenhagen. Ik twijfel een beetje nog tussen deze 3.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Chrisje72
Berichten: 1502
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vakantie

Bericht door Chrisje72 »

Bourdon16 schreef:Wij willen een dagje naar zee deze week. Welk strand zouden jullie adviseren?
Maasvlakte. Lekkere hoge golven en veel schepen die langskomen
windorgel
Berichten: 1387
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Vakantie

Bericht door windorgel »

Chrisje72 schreef:
Bourdon16 schreef:Wij willen een dagje naar zee deze week. Welk strand zouden jullie adviseren?
Maasvlakte. Lekkere hoge golven en veel schepen die langskomen
Mooi strand inderdaad! Wel goed om er rekening mee te houden dat er geen voorzieningen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Plaats reactie