Gelezen, gedacht, gehoord...
-
- Verbannen
Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Wat vind je het mooie van dit artikel?GerefGemeente-lid schreef: ↑11 aug 2023, 17:11 https://www.rd.nl/artikel/1030648-ds-a- ... -gewoon-in
Prachtig artikel met ds. A. Verschuure
- Niet meer zo actief -
Ik snap niet zo goed dat ze voor deze dominee hebben gekozen, maar goed, daar kan ik niet achter kijken.
Ik vind het mooi om te lezen. Vooral 'uit de drek verhoogd' van ds. Muilwijk. Ik moet daar ook vaak aan denken. Mooi dat dit hier terug komt.
Ik vind het mooi om te lezen. Vooral 'uit de drek verhoogd' van ds. Muilwijk. Ik moet daar ook vaak aan denken. Mooi dat dit hier terug komt.
-
Het gaat weinig over de Heere Jezus, wel veel over hemzelf.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 aug 2023, 17:11 https://www.rd.nl/artikel/1030648-ds-a- ... -gewoon-in
Prachtig artikel met ds. A. Verschuure
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Ik ga de verzuchting van Wim en huisman over rd steeds beter begrijpen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
De clicks
Op de homepage van de site stonden er drie verwijzingen naar dit artikel.
Verder aardig interview. Al is het hier en daar wel erg mager.
Laatst gewijzigd door HHR op 11 aug 2023, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maanenschijn
Dat compenseren de foto’s dan weer.HHR schreef:De clicks
Verder aardig interview. Al is het hier en daar wel erg mager.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Precies. Het is ook niet het doel van zo'n artikel om geestelijke opgewonden te raken. Daar zijn de meditaties voor, zoals die vandaag van Smytegelt. Alleen die hebben iets minder clicks. Het is een beetje een leukig terdege-interview. Ter ontspanning. En er zijn dominees genoeg die zich daarvoor lenen. Of misschien ook niet. En daarmee is de keuze ook begrijpelijk.
- J.C. Philpot
Net als destijds ds. Moerkerken, die destijds als de vertegenwoordiger van de standenleer werd gezien, krijgt ook ds. Verschuure veel kritiek voor zijn kiezen. Wat mij betreft is er zeker kritiek op de standenleer mogelijk, maar ik vind het jammer zo vaak met en op de persoon afgerekend moet worden.
Het interview laat zien dat er achter deze "standenleer-dominee" ook maar een kwetsbaar en geknakt mens schuilgaat, die van genade moet leven. Hoewel ik niet van de standenleer houd, en graag meer helderheid had gelezen, blijft hij een broeder, en verdient respect vanwege zijn ambt.
Het interview laat zien dat er achter deze "standenleer-dominee" ook maar een kwetsbaar en geknakt mens schuilgaat, die van genade moet leven. Hoewel ik niet van de standenleer houd, en graag meer helderheid had gelezen, blijft hij een broeder, en verdient respect vanwege zijn ambt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik vond het een open en eerlijk interview. Hij stelt zich best kwetsbaar op. Dat raakte me.
Mooie post. En eens.J.C. Philpot schreef: ↑11 aug 2023, 18:59 Net als destijds ds. Moerkerken, die destijds als de vertegenwoordiger van de standenleer werd gezien, krijgt ook ds. Verschuure veel kritiek voor zijn kiezen. Wat mij betreft is er zeker kritiek op de standenleer mogelijk, maar ik vind het jammer zo vaak met en op de persoon afgerekend moet worden.
Ik heb dit bewuste artikel niet gelezen. Maar ik las een RD-magazine waarin een kennis werd geïnterviewd. En ja, die stelde zich nogal kwetsbaar op. Toen dacht ik: waarom doe je dat? Waarom leg je dat diepe verdriet open voor heel Nederland? Waarom moet ik weten dat je hulp nodig had om het te verwerken?
Het kan een spiegel zijn voor mensen in een soortgelijke situatie. Maar daarvoor had het interview te weinig diepgang. Je kon denken: ach ja, dat maakten zij ook mee. Maar inhoudelijk had het interview te weinig body om bijvoorbeeld met dat verdriet iets te kunnen. Handvatten vanuit die therapie werden niet duidelijk.
Ook bij heel bekende of vooraanstaande personen kan ik het weleens mooi vinden om die menselijke kwetsbare kant te zien. Bij Mark Rutte bijvoorbeeld. Maar dat is ook wel een beetje sensatiezucht, vrees ik.
Maar verder: Waarom zou je je in zo'n hapsnapinterview kwetsbaar opstellen?
Dat is wellicht wel besproken, maar door de journalist niet op schrift gezet. Een interview is een subjectieve uitwerking van een gesprek met een journalist.