Hoe was je zondag [2]?

Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

Ochtenddienst Ds. J.A.W. Verhoeven. Preek over Richteren 10: 15 en 16 Maar de Israëlieten zeiden tegen de Heere: wij hebben gezondigd. Doet u maar met ons naar alles wat goed is in Uw ogen; alleen, red ons toch op deze dag! En zij deden de vreemde goden uit hun midden weg en dienden de Heere. Toen kon Zijn ziel de moeite van Israël niet langer verdragen.
Schriftlezing Richteren 10: 6 t/m 16 en Romeinenn3: 21 t/m 27

Avonddienst ging onze pastoraal werker Dhr. M. van Werkhoven voor.
Preek over Hebreeën 11: 9 en 10 Door het geloof is hij een inwoner geweest in het land van de belofte als in een vreemd land en heeft in tenten gewoond, met Izak en Jakob, die mede erfgenamen waren van dezelfde belofte. Want hij verwachtte de stad de fundamenten heeft, waarvan God de Bouwer en Ontwerper is.
Thema: Van A naar beter
1. Abraham onderweg
2. Jezus onderweg
3. Wij onderweg
Schriftlezing Hebreeën 11: 1 t/m 3 en 8 t/m 16, Handelingen 7: 1 t/m 7 en
Openbaring 21: 1 t/m 5
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2193
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Arja »

Ochtend: meegeluisterd met Reformatorische Baptisten Gemeente Heuvelrug
"Een ander evangelie" | Galaten 1:1-12 | Milovan Milic
https://www.youtube.com/watch?v=_soahTSI9aU

Avond: Meegeluisterd op vakantie adres met Vredeskerk Veenendaal: Ds. J. Belder (Harskamp)
Tekst: Genesis 18: 22b – maar Abraham bleef nog staan voor het aangezicht van de HEERE

Thema: Abraham pleit voor Sodom
https://www.youtube.com/watch?v=7g99WB2rl-M
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door helma »

CGK Renswoude Prof. Dr. A. Baars

Zondagmorgen

Romeinen 7 : 7b en H.C. Zondag 44 vr 113 
Ja, ik kende de zonde niet dan door de wet; want ook had ik de begeerlijkheid niet geweten zonde te zijn, indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren.

Het tiende gebod en de verkeerde begeerte.

1. Het karakter van deze begeerte
2. Het conflict met deze begeerte
3. Het tegendeel van deze begeerte

Gezongen (a capella)
Gez. 10 geb : 1,8 en 9
Ps. 19 :6
Ps. 38: 17, 18 en 9
Ps. 25:6
Ps. 86:6

Zondagmiddag

Romeinen 7: 24- 25 en HC Zondag 44 vr 114 en 115
Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.

Het doel van de prediking van Gods wet

1. Zij ontdekt ons aan onze zonden
2. Zij leidt ons tot de verlossing
3. Zij krijgt gestalte in de dankbaarheid

Gezongen (a capella)
Ps. 119: 53 en 65
Ps. 147:10
Ps. 51: 4 en 5
Ps. 145: 6
Ps. 138: 1

Aanbevolen https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?preacher=10



Online
Bertiel
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

Gisterenmorgen ds. W.J. v.d. Brink
Schriftlezing Sprueken 23: 12-35
Tekst : 29 - 35
Wordt niet dronken in wijn
1. de wisselvalligheid van de dronken mens
2. de dwaarsheid van de dronken mens
3. de verslaafdheid van de dronken mens
4. Gods barmhartigheid voor de dronken mens

Gisterenavond ds. J.W. van Estrik
Markus 7: 1-30
Tekst: 24 En van daar opstaande, ging Hij weg naar de landpalen van Tyrus en Sidon; en in een huis gegaan zijnde, wilde Hij niet, dat het iemand wist, en Hij kon nochtans niet verborgen zijn.
1. aanleiding
2. waarom Jezus niet wilde dat iemand wist waar hij was
3. waarom Jezus toch gevonden werd

Beide preken van harte aanbevolen
Ernstig, zeker 's ochtends, goed dat een dominee dit zo direct durft!, maar ook een blijde boodschap
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11801
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

Gisteren naar de HHK in Garderen geweest. Preek van ds Zoet over Elia. Rondgang langs de profetenscholen; doorgang door de Jordaan en opgang naar de Hemel. Veel waarheden gehoord, goede voordracht en veel ‘vraag er maar veel om’.
Enige versterking van gastvrije houding zou de leden van de gemeente niet misstaan. Een iets sneller zangtempo wellicht ook, maar ‘s lands wijs, ‘s lands eer.

In de middag naar de eigen gemeente geluisterd waar ds Blijderveen voorging.
Chrisje72
Berichten: 1498
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Chrisje72 »

's Morgens een heel indrukwekkende preek van ds Van Ek die heel persoonlijk was over Het kennen van Christus nav Filip. 3:10,11. Ook de kinderen waren onder de indruk hoe kwetsbaar de ds zich opstelde.
' s Middags doopdienst met ds Droger over ps 111:4a,5a. Ook heel persoonlijk maar dan vooral naar de doopouders.
Laatst gewijzigd door Chrisje72 op 07 aug 2023, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Job »

Zeeuw schreef: 07 aug 2023, 09:29 Gisteren naar de HHK in Garderen geweest. Preek van ds Zoet over Elia. Rondgang langs de profetenscholen; doorgang door de Jordaan en opgang naar de Hemel. Veel waarheden gehoord, goede voordracht en veel ‘vraag er maar veel om’.
Enige versterking van gastvrije houding zou de leden van de gemeente niet misstaan. Een iets sneller zangtempo wellicht ook, maar ‘s lands wijs, ‘s lands eer.
Ik begrijp uit je woorden dat het een beetje is tegengevallen. Zo'n openbare recensie doet me toch wat pijn, ook al ken ik de predikant, de kerkelijke en de burgerlijke gemeente in het geheel niet en heb ik dan ook geen persoonlijke belangen. Ik denk dat je hiermee moet oppassen, al helemaal op basis van (denk ik?) één ervaring.

Vind ik trouwens van veel posts in dit topic, ook de uiterst positieve zonder onderbouwing. Ik denk dat het niet goed is om het spreken Gods tot ons (dat is immers de prediking) te beschouwen op basis van wat wij erbij voelden.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Nasrani »

Eerste dienst:
Schriftlezing: Mattheüs 8: 16-27
Thema: Jezus is Heer over de storm
1. De weg achter Jezus aan leidt soms door de storm
2. Hou in de storm de blik op Jezus gericht
3. Jezus is Heer over de storm

Tweede dienst:
Schriftlezing: Mattheus 6: 5-15
Thema: Jezus leert bidden tot de Vader
1. Bidden als een heiden
2. Bidden tot de Vader
3. Bidden in overgave

Twee preken die dichtbijkomen. Het volgen van Jezus en het bidden. Aanbevolen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Erskinees
Berichten: 2783
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Erskinees »

Job schreef: 07 aug 2023, 10:06
Zeeuw schreef: 07 aug 2023, 09:29 Gisteren naar de HHK in Garderen geweest. Preek van ds Zoet over Elia. Rondgang langs de profetenscholen; doorgang door de Jordaan en opgang naar de Hemel. Veel waarheden gehoord, goede voordracht en veel ‘vraag er maar veel om’.
Enige versterking van gastvrije houding zou de leden van de gemeente niet misstaan. Een iets sneller zangtempo wellicht ook, maar ‘s lands wijs, ‘s lands eer.
Ik begrijp uit je woorden dat het een beetje is tegengevallen. Zo'n openbare recensie doet me toch wat pijn, ook al ken ik de predikant, de kerkelijke en de burgerlijke gemeente in het geheel niet en heb ik dan ook geen persoonlijke belangen. Ik denk dat je hiermee moet oppassen, al helemaal op basis van (denk ik?) één ervaring.

Vind ik trouwens van veel posts in dit topic, ook de uiterst positieve zonder onderbouwing. Ik denk dat het niet goed is om het spreken Gods tot ons (dat is immers de prediking) te beschouwen op basis van wat wij erbij voelden.
Maar dit topic is toch niet alleen bedoeld voor positieve berichten? Eerlijke berichten mogen hier geplaatst worden lijkt me, zolang we geen afbreuk doen aan de prediking of Gods knechten.
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door rian »

Twee keer leesdienst gehad afgelopen zondag

Morgendienst
Tekst: Lukas 15: 11-32 uitgangspunt vs 24b
'Van zwijnentrog naar vaders huis'
1. Naar vaders erf
2. Aan vaders hals
3. Aan vaders tafel
De gelezen preek was van ds. G.J. van Aalst

Avonddienst:
Zondag 44 ds. A. Moerkerken
De wet des Heeren in het leven van Gods Kerk
1. De geestelijkheid van de wet
2. De onderhouding van de wet
3. De prediking van de wet
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
tja
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 feb 2023, 07:51

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door tja »

Bertiel schreef: 07 aug 2023, 09:09 Gisterenmorgen ds. W.J. v.d. Brink
Schriftlezing Sprueken 23: 12-35
Tekst : 29 - 35
Wordt niet dronken in wijn
1. de wisselvalligheid van de dronken mens
2. de dwaarsheid van de dronken mens
3. de verslaafdheid van de dronken mens
4. Gods barmhartigheid voor de dronken mens

Gisterenavond ds. J.W. van Estrik
Markus 7: 1-30
Tekst: 24 En van daar opstaande, ging Hij weg naar de landpalen van Tyrus en Sidon; en in een huis gegaan zijnde, wilde Hij niet, dat het iemand wist, en Hij kon nochtans niet verborgen zijn.
1. aanleiding
2. waarom Jezus niet wilde dat iemand wist waar hij was
3. waarom Jezus toch gevonden werd

Beide preken van harte aanbevolen
Ernstig, zeker 's ochtends, goed dat een dominee dit zo direct durft!, maar ook een blijde boodschap
Waar zijn deze terug te luisteren?
Mistig
Berichten: 2396
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Mistig »

Gisteren twee keer leesdienst.

In de morgendienst een preek van Ds. J. Karels over Psalm 27:3 met als thema: Eén Ding...
1. Een brandende begeerte.
2. Een nadere verklaring van die begeerte.

In de middagdienst een preek van Ds. A.T. Vergunst over Johannes 11:25-26.
De preek is hier terug te lezen: https://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/26295
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door -DIA- »

Morgendienst
ds. Huijser
Preek:
MATTHEUS 13 kerntekst vers24 tot 25
En de vijand die hetzelve gezaaid heeft, is de duivel; en de oogst is de voleinding der wereld; en de maaiers zijn de engelen. Gelijkerwijs dan het onkruid vergaderd en met vuur verbrand wordt, alzo zal het ook zijn in de voleinding dezer wereld.De Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk vergaderen al de ergernissen en degenen die de ongerechtigheid doen, En zullen dezelve in den vurigen oven werpen; tdaar zal wening zijn en knersing der tanden. Dan zullen de rechtvaardigen blinken gelijk de zon, in het Koninkrijk huns Vaders. Die oren heeft om te horen, die hore.
HET ONKRUID OP DE TARWEAKKER
1. Gezaaid tussen de tarwe (vers 24-25)
2. Gespaard om de tarwe (vers 26-29)
3. Gescheiden van de tarwe (vers 30 en 39b-43)


Middagdienst:
Leesdienst, vervolgpreek van ds. A. Moerkerken
Tekst:
JOZUA 8: samengevat in de verzen 10-14
Toen zij kwamen aan de grenzen van de Jordaan, die in het land Kanaän zijn, zo bouwden de kinderen van Ruben en de kinderen van Gad en de halve stam van Manasse aldaar een altaar aan de Jordaan, een altaar groot in het aanzien. En de kinderen Israëls hoorden zeggen: Zie, de kinderen van Ruben en de kinderen van Gad en de halve stam van Manasse hebben een altaar gebouwd tegenover het land Kanaän, aan de grenzen van de Jordaan aan de zijde der kinderen Israëls.
Als de kinderen Israëls dit hoorden, zo verzamelde de ganse vergadering der kinderen Israëls te Silo, dat zij tegen hen optogen met een heir. En de kinderen Israëls zonden aan de kinderen van Ruben en aan de kinderen van Gad en aan den halven stam van Manasse, in het land Gilead, Pínehas, den zoon van Eleázar, den priester,
En tien vorsten met hem, van ieder vaderlijk huis één vorst, uit al de stammen van Israël; en zij waren eenieder een hoofd van het huis hunner vaderen over de duizenden Israëls.

Thema en punten:
HET ALTAAR AAN DE JORDAAN
1. Een slechte bedenking tegen dit altaar
2. Een veblijdend antwoord aangaande dit altaar
3. Een betekenisvolle naam voor dit altaar


Avonddienst:
Tekst:
2 TIMOTHEUS 2 : 14 t/m 26
Houd in gedachtenis dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt, Welke is uit den zade Davids, naar mijn Evangelie
Thema en punten:
HET VASTE FUNDAMENT GODS
1. De strijd tegen dit fundament
2. Het zegel op dit fundament
3. De toetssteen bij dit fundament
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Online
Bertiel
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

tja schreef: 07 aug 2023, 10:33
Bertiel schreef: 07 aug 2023, 09:09 Gisterenmorgen ds. W.J. v.d. Brink
Schriftlezing Sprueken 23: 12-35
Tekst : 29 - 35
Wordt niet dronken in wijn
1. de wisselvalligheid van de dronken mens
2. de dwaarsheid van de dronken mens
3. de verslaafdheid van de dronken mens
4. Gods barmhartigheid voor de dronken mens

Gisterenavond ds. J.W. van Estrik
Markus 7: 1-30
Tekst: 24 En van daar opstaande, ging Hij weg naar de landpalen van Tyrus en Sidon; en in een huis gegaan zijnde, wilde Hij niet, dat het iemand wist, en Hij kon nochtans niet verborgen zijn.
1. aanleiding
2. waarom Jezus niet wilde dat iemand wist waar hij was
3. waarom Jezus toch gevonden werd

Beide preken van harte aanbevolen
Ernstig, zeker 's ochtends, goed dat een dominee dit zo direct durft!, maar ook een blijde boodschap
Waar zijn deze terug te luisteren?
staan op youtube
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Job »

Erskinees schreef: 07 aug 2023, 10:24
Job schreef: 07 aug 2023, 10:06
Zeeuw schreef: 07 aug 2023, 09:29 Gisteren naar de HHK in Garderen geweest. Preek van ds Zoet over Elia. Rondgang langs de profetenscholen; doorgang door de Jordaan en opgang naar de Hemel. Veel waarheden gehoord, goede voordracht en veel ‘vraag er maar veel om’.
Enige versterking van gastvrije houding zou de leden van de gemeente niet misstaan. Een iets sneller zangtempo wellicht ook, maar ‘s lands wijs, ‘s lands eer.
Ik begrijp uit je woorden dat het een beetje is tegengevallen. Zo'n openbare recensie doet me toch wat pijn, ook al ken ik de predikant, de kerkelijke en de burgerlijke gemeente in het geheel niet en heb ik dan ook geen persoonlijke belangen. Ik denk dat je hiermee moet oppassen, al helemaal op basis van (denk ik?) één ervaring.

Vind ik trouwens van veel posts in dit topic, ook de uiterst positieve zonder onderbouwing. Ik denk dat het niet goed is om het spreken Gods tot ons (dat is immers de prediking) te beschouwen op basis van wat wij erbij voelden.
Maar dit topic is toch niet alleen bedoeld voor positieve berichten? Eerlijke berichten mogen hier geplaatst worden lijkt me, zolang we geen afbreuk doen aan de prediking of Gods knechten.
Dat zeg ik toch juist niet?
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Plaats reactie