Vakantie

Zita
Moderator

Re: Vakantie

Bericht door Zita »

-DIA- schreef: 03 aug 2023, 19:53
Christen schreef: 03 aug 2023, 19:18
https://www.evangelischegemeindebludenz.at/

A.s. zondagmorgen dienst met mannelijke predikant, komt uit Bonn maar komt daar al 4 jaar. Week erop dacht ik andere predikant en ik weet niet helemaal zeker of die mannelijk is. Hun eigen Pfarrer is dacht ik een vrouwelijke predikant maar zij is dan nog niet terug.
Ik zou zeker a.s. zondagmorgen gaan als dat lukt.. je maakt ze zo blij met je komst. En je krijgt echt een boodschap mee.
Een lid van de gemeente is Nederlandse van afkomst. Het orgelspel is geen Bismarck maar ook prachtig. Veel gekozen liederen zijn met bekende wijs.

Schruns (Nederlandstalig) is vlakbij idd. Met de 188 volgen kom je ver.

Maar dit is omgeving Bludenz, dus ik weet niet waar je in Vorarlberg hoopt te zijn. Dit is net onder Bregenz etc.

Misschien een gemeente meer in de buurt van jouw tijdelijke woning?

Goede reis en fijne vakantie iig!
Ze hebben daar wel een Pfarrerin, en ik geloof niet dat dit echt een kerk is waar je je ziel aan kunt toebetrouwen. Onze predikanten zeggen altijd dat je eerst moet weten of je ergens op vakantie kunt gaan als er een betrouwbare kerk is, waar met een kerk is die de hele waarheid brengt. Vooral als je de zaken niet goed kunt onderscheiden is dit een gevaar.
Allemaal naar DE camping! :yahoo
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Christen schreef: 03 aug 2023, 20:38
-DIA- schreef: 03 aug 2023, 19:53
Christen schreef: 03 aug 2023, 19:18
https://www.evangelischegemeindebludenz.at/

A.s. zondagmorgen dienst met mannelijke predikant, komt uit Bonn maar komt daar al 4 jaar. Week erop dacht ik andere predikant en ik weet niet helemaal zeker of die mannelijk is. Hun eigen Pfarrer is dacht ik een vrouwelijke predikant maar zij is dan nog niet terug.
Ik zou zeker a.s. zondagmorgen gaan als dat lukt.. je maakt ze zo blij met je komst. En je krijgt echt een boodschap mee.
Een lid van de gemeente is Nederlandse van afkomst. Het orgelspel is geen Bismarck maar ook prachtig. Veel gekozen liederen zijn met bekende wijs.

Schruns (Nederlandstalig) is vlakbij idd. Met de 188 volgen kom je ver.

Maar dit is omgeving Bludenz, dus ik weet niet waar je in Vorarlberg hoopt te zijn. Dit is net onder Bregenz etc.

Misschien een gemeente meer in de buurt van jouw tijdelijke woning?

Goede reis en fijne vakantie iig!
Ze hebben daar wel een Pfarrerin, en ik geloof niet dat dit echt een kerk is waar je je ziel aan kunt toebetrouwen. Onze predikanten zeggen altijd dat je eerst moet weten of je ergens op vakantie kunt gaan als er een betrouwbare kerk is, waar met een kerk is die de hele waarheid brengt. Vooral als je de zaken niet goed kunt onderscheiden is dit een gevaar.

Mijn man zei: nu heb je antwoord...
Hij wil toch niet zeggen dat ik wijs ben? Ik noem gewoon wat ons altijd is voorgehouden. Meer niet.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Christen

Bericht door Christen »

Nee, deze Pfarerr gaf antwoord d.m v. de preek. Of was het de Heere zelf.

Maar idd er zijn ook vrouwen dienende daar. Mijn criteria ligt iets anders dan doorsnee refo.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Zeeuw schreef:Vanaf morgen een weekje in Lunteren. Zijn er nog vriendelijke forummers die we daar op zondag tegen gaan komen?
Welkom in de Petrakerk aan de Lunterseweg Afbeelding
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

GerefGemeente-lid schreef:De gehele achterban is aanwezig, van GGiN tot PKN aan toe.
Wel prettig dat de vakantiegangers bij jullie en bij MGG op het voorhoofd hebben staan uit welk kerkverband ze afkomstig zijn Afbeelding
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Bruna schreef: 03 aug 2023, 15:22 We hopen daar 2 zondagen te zijn op vakantie.
Oh ja, nou ik zou dan toch Schruns overwegen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

HHR schreef: 03 aug 2023, 10:31
Maar de praktijk leert helaas dat deze kerkmuur overstijgende verbinding vooral tijdens die paar zomermaanden gevonden wordt.
Omdat een paar keer zomers bij elkaar zitten wel degelijk iets anders is dan 24/7 gemeente zijn.
Hier beneden is het niet, en word het niet ook.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bruna

Bericht door Bruna »

HersteldHervormd schreef: 03 aug 2023, 21:00
Bruna schreef: 03 aug 2023, 15:22 We hopen daar 2 zondagen te zijn op vakantie.
Oh ja, nou ik zou dan toch Schruns overwegen.
Dank, gaan we zeker doen 1e zondag. De 2e zondag denken we nog over.
Dank ook Christen en TSD voor jullie bericht.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Hoopvol schreef: 03 aug 2023, 17:31
Zeeuw schreef: 03 aug 2023, 12:31 Vanaf morgen een weekje in Lunteren. Zijn er nog vriendelijke forummers die we daar op zondag tegen gaan komen?
Ga je ook naar de kerk in Lunteren?
Zeker.
helma

Bericht door helma »

Je kan ook naar Renswoude;-)
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

FlyingEagle schreef: 03 aug 2023, 20:59
GerefGemeente-lid schreef:De gehele achterban is aanwezig, van GGiN tot PKN aan toe.
Wel prettig dat de vakantiegangers bij jullie en bij MGG op het voorhoofd hebben staan uit welk kerkverband ze afkomstig zijn Afbeelding
Zoals ik al eerder zei, er zijn er onder die een bekende naam hebben. En ik ken zelf ook een heleboel mensen, dat scheelt ook nog.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Zita schreef: 03 aug 2023, 20:38Allemaal naar DE camping! :yahoo
Ik heb weinig zin om zondag weggestuurd te worden.
MGG

Bericht door MGG »

FlyingEagle schreef: 03 aug 2023, 20:59
Gelukkig ken ik ook mensen buiten mijn eigen gemeente;). Dan zie je bijvoorbeeld (oude) bekende waarvan je weet naar welke kerk hun gaan. Of je komt in een kerk waarbij je vaak snel ziet wie er thuis horen en wie te gast zijn.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef: 03 aug 2023, 20:56
Zeeuw schreef:Vanaf morgen een weekje in Lunteren. Zijn er nog vriendelijke forummers die we daar op zondag tegen gaan komen?
Dat is in Ede :-)
GerefGemeente-lid
Verbannen

FlyingEagle schreef: 03 aug 2023, 20:56
Is daar wel ruimte?
Plaats reactie