Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

refo

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door refo »

DDD schreef: 17 jul 2023, 19:04 Niet dat diplomaten nu kribbig zouden moeten zijn, neem ik aan. Diplomaten krijgen ook veel tegenspraak, en het idee is dat ze daar diplomatiek op reageren.
Maar die tegenspraak is dan vaak diplomatiek verwoord.
parsifal

Bericht door parsifal »

Timmermans stelt zich kandidaat als lijsttrekker voor PvdA/GL. Zal vast redelijk wat stemmen kunnen wegtrekken bij D66 en VOLT en er zullen niet veel potentiele stemmers voor weglopen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Job

Bericht door Job »

parsifal schreef: 20 jul 2023, 14:10 Timmermans stelt zich kandidaat als lijsttrekker voor PvdA/GL. Zal vast redelijk wat stemmen kunnen wegtrekken bij D66 en VOLT en er zullen niet veel potentiele stemmers voor weglopen.
Sjongejonge. Hopelijk niet het begin van een nog guurder, seculier klimaat. De kaarten worden opnieuw geschud.
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef: 20 jul 2023, 14:10 Timmermans stelt zich kandidaat als lijsttrekker voor PvdA/GL. Zal vast redelijk wat stemmen kunnen wegtrekken bij D66 en VOLT en er zullen niet veel potentiele stemmers voor weglopen.
Kans inderdaad dat hij andere linkse partijen leegtrekt. Vooral D66 zal er last van krijgen.

Als het hierdoor een tweestrijd wordt met de VVD gaan rechtse partijen ook inleveren richting VVD.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ik denk dat Frans Timmermans met zijn netwerk, beter in Nederland dan in Europa kan verblijven vanuit het perspectief van het belang van ons land bekeken.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef: 20 jul 2023, 14:24
Kans inderdaad dat hij andere linkse partijen leegtrekt. Vooral D66 zal er last van krijgen.

Als het hierdoor een tweestrijd wordt met de VVD gaan rechtse partijen ook inleveren richting VVD.
Mooi, dan krijgen we toch weer de wat grotere centrumpartijen. Alleen heet het CDA dan BBB.
huisman

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef: 20 jul 2023, 14:45 Ik denk dat Frans Timmermans met zijn netwerk, beter in Nederland dan in Europa kan verblijven vanuit het perspectief van het belang van ons land bekeken.
Voor het belang van ons land kan Timmermans beter emigreren naar Antarctica.

Denk dat hij in Nederlandse net zo schadelijk zou zijn als in Europa.

Is gewoon een ouderwetse macht politicus en dat geeft mij nog wel enige hoop dat de steun voor deze man niet zo groot zal zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef: 20 jul 2023, 14:24

Het zou iets minder weghalen bij PvdD en SP.
Op zich zie ik liever zetels bij VVD dan bij FvD of PVV, al vind ik VVD economisch echt veel te liberaal.
In alles bid ik dat de vrijheid van onderwijs niet aangetast wordt. Het wordt wel steeds zorgelijker als CDA wegvalt en een regering zonder CU kan.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: 20 jul 2023, 14:59
Zeeuw schreef: 20 jul 2023, 14:45 Ik denk dat Frans Timmermans met zijn netwerk, beter in Nederland dan in Europa kan verblijven vanuit het perspectief van het belang van ons land bekeken.
Voor het belang van ons land kan Timmermans beter emigreren naar Antarctica.

Denk dat hij in Nederlandse net zo schadelijk zou zijn als in Europa.

Is gewoon een ouderwetse macht politicus en dat geeft mij nog wel enige hoop dat de steun voor deze man niet zo groot zal zijn.
Ik denk dat die steun, zeker omdat 2 partijen samengaan, wel een behoorlijk kan zijn. Ik denk dat het nog wel eens mee kan vallen qua schadelijkheid.
MGG

Bericht door MGG »

Een beroepspolitici bij wie lijkt of het zijn doel is om een zo hoog mogelijk baantje te bemachtigen. Met terugwerkende kracht vind ik het toch jammer dat hij niet de voorzitter van de Europese commissie is geworden.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

In ieder geval weet de NPO weer wat ze komende maanden gaan doen. Frans op het premierspaard tillen.
MGG

Bericht door MGG »

Wim Anker schreef: 20 jul 2023, 15:27 In ieder geval weet de NPO weer wat ze komende maanden gaan doen. Frans op het premierspaard tillen.
De VPRO wil vast op kosten van de belastingbetaler en in samenspraak met de PvdA een 'documentaire' maken.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: 20 jul 2023, 15:27 In ieder geval weet de NPO weer wat ze komende maanden gaan doen. Frans op het premierspaard tillen.
Waarom? Vorige keer hebben ze dan Rutte op dat paard getild?
merel

Bericht door merel »

Ik ben eigenlijk wel blij met Frans als kandidaat. ;)
Ik schat zijn kansen hoger in dan van Jetten of die dame van de VVD.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik had gehoopt op Kim Putters. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar Timmermans staat qua opvattingen. Als diplomaat zal hij er wel op gericht zijn om breed draagvlak te krijgen voor besluiten, wat alleen maar goed is.
Plaats reactie