SGP en voornamengebruik

Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

FlyingEagle schreef:
Ar-Jan schreef:Ach nee.. dit is om de kloof tussen politiek en burger te verkleinen...
Die kloof tussen de politiek en mij is daarmee niet verkleind, ik wist niet eens dat ze nooit voornamen gebruikten :P
jawel joh. "Prof. Dr. ir. ig. J.A.N. van Weetikveel" klinkt zo van: Dat is een heeeeel belangrijk iemand.

zeg je: "Jan van Weetikveel", dan klinkt het alsof het een vriend van je is.... als je begrijpt wat ik bedoel... :)
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ar-Jan schreef:
FlyingEagle schreef:
Ar-Jan schreef:Ach nee.. dit is om de kloof tussen politiek en burger te verkleinen...
Die kloof tussen de politiek en mij is daarmee niet verkleind, ik wist niet eens dat ze nooit voornamen gebruikten :P
jawel joh. "Prof. Dr. ir. ig. J.A.N. van Weetikveel" klinkt zo van: Dat is een heeeeel belangrijk iemand.

zeg je: "Jan van Weetikveel", dan klinkt het alsof het een vriend van je is.... als je begrijpt wat ik bedoel... :)
Ik begrijp je heel goed, het was mij nooit opgevallen namelijk. Maar dat zal wel aan mij gelegen hebben.
Petrus

Bericht door Petrus »

Nu geeft de SGP er niet om dat ze een uitzondering zijn, maar ik vind het altijd wel raar staan: Een hele rij Jannen, Jannies, Kezen en Klazen en dan: Drs. P. van de SGP.
Verhip, ik wist niet dat ze een dode hit-zanger in hun gelederen hebben.................................
Marnix

Bericht door Marnix »

Unionist schreef:Nee jongen, ik zie daar een hellend vlak. Nu Jan straks Jannie. Nog even en we noemen de konining bij haar voornaam!
Heej, wil je ophouden Bea hierbij te betrekken? Die heeft hier niks mee te maken :wink: :roll:
Plaats reactie