Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

Geytenbeekje

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Geytenbeekje »

huisman schreef: 11 jul 2023, 22:03

Je zegt helaas nog meer. D66 is ten volle verantwoordelijk. Zij zijn één van de partijen die deze goddeloze praktijk gelegaliseerd en genormaliseerd hebben.
Ik heb van vd Staaij of Segers/Bikkers nooit gehoord dat ze aan die partijen te kennen hebben gegeven dat ze bloed aan hun handen hebben. Waarom wordt dat dan niet gezegd als dat wel volgens hun zo is?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Geytenbeekje, ik schrik hier toch wel van.
Is het wat jou betreft prima dat abortus legaal is?
Geytenbeekje

Bourdon16 schreef: 11 jul 2023, 22:20 Geytenbeekje, ik schrik hier toch wel van.
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Ik heb mijn punt gemaakt, ik stop ermee hoor
MGG

Bericht door MGG »

Geytenbeekje schreef: 11 jul 2023, 22:23
Bourdon16 schreef: 11 jul 2023, 22:20 Geytenbeekje, ik schrik hier toch wel van.
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Ik heb mijn punt gemaakt, ik stop ermee hoor
Nu ik je onderschrift lees, weet ik wat mij mbt je berichten van vanavond te doen staat.
Geytenbeekje

MGG schreef: 11 jul 2023, 22:26
Geytenbeekje schreef: 11 jul 2023, 22:23
Nu ik je onderschrift lees, weet ik wat mij mbt je berichten van vanavond te doen staat.
Ik zit niet te trollen ofzo, dat zal ik bij zo'n precair iets niet doen. Als ik iets niet serieus meen plaats ik er ook altijd smileys bij.
DDD

Bericht door DDD »

Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.

Daarmee is er een duidelijke verantwoordelijkheid voor de stemmers op deze partij. Maar de primaire verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw die de ingreep laat plaatsvinden.

Dat is toch geen onbegrijpelijke nuancering?
Geytenbeekje

DDD schreef: 11 jul 2023, 22:30 Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.

Daarmee is er een duidelijke verantwoordelijkheid voor de stemmers op deze partij. Maar de primaire verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw die de ingreep laat plaatsvinden.

Ik dacht al dat jij het wel zou begrijpen ;)
Job

Bericht door Job »

DDD schreef: 11 jul 2023, 22:30 Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.

Zelfbeschikking en abortus zijn niet uit elkaar te trekken. Zelfbeschikking is zelfs de wortel van het kwaad dat abortus heet.
huisman

Bericht door huisman »

Vind het toch wel ontzettend triest dat de verantwoordelijkheid volkomen gelegd wordt bij de vrouw. Sommigen worden zelfs tot abortus gedwongen door hun partner of beter gezegd hun bezitter. Veel vrouwen zitten in een kwetsbare positie en zien geen andere uitweg.

Diegenen die deze moord faciliteren zijn zeer verantwoordelijk en daar behoort zeker D66 toe.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Op mijn 'wie is het'-bordje voor lijsttrekker VVD blijft weinig meer over. De volgende personen zijn al dichtgeklapt:

Klaas Dijkhoff ❌
Sophie Hermans ❌
Edith Schippers ❌
Jeannine Hennis ❌

Nog open op m'n bordje:
Dilan Yesilgoz ⌛
Andre Bosman ✅
refomart
Inactief

Bericht door refomart »

DDD schreef: 11 jul 2023, 22:30 D66 is niet vóór abortus. D66 is niet tegen abortus.

Daarmee is er een duidelijke verantwoordelijkheid voor de stemmers op deze partij.
ligt het aan mij dat ik die duidelijke verantwoordelijkheid niet zie? Een politieke partij die niet voor en niet tegen is? En dat m.b.t. een vraagstuk van leven of dood!p Die partij geeft blijk van ethisch onvermogen en is derhalve overbodig!
Maanenschijn

Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Maanenschijn »

Zijn jullie @Geytenbeekje en @DDD dan het laatste abortusdebat vergeten? Het afschaffen van de beraadtermijn, het pleiten voor een vrij verkrijgen van de abortuspil, het aanjagen van het burgerberaad om abortus uit het strafrecht te halen? Heeft D66 (en andere partijen die zich hiervoor beijverd hebben) dan geen actieve bijdrage aan het meer en meer normaliseren en makkelijker maken van kindermoord?

Nee, zij zijn niet in daad verantwoordelijk voor abortus, maar wel in het faciliteren daarvan. En dat lijkt mij een zeer zware verantwoordelijkheid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: 11 jul 2023, 23:28

Vind het toch wel ontzettend triest dat de verantwoordelijkheid volkomen gelegd wordt bij de vrouw. Sommigen worden zelfs tot abortus gedwongen door hun partner of beter gezegd hun bezitter. Veel vrouwen zitten in een kwetsbare positie en zien geen andere uitweg.

Diegenen die deze moord faciliteren zijn zeer verantwoordelijk en daar behoort zeker D66 toe.
Primair betekent niet hetzelfde als volkomen. Dat wist je ook vóórdat ik het opschreef, maar ik vermeld het toch maar. Niemand poetst hier andere verantwoordelijkheden weg.
DDD

Bericht door DDD »

refomart schreef: 11 jul 2023, 23:47
DDD schreef: 11 jul 2023, 22:30 D66 is niet vóór abortus. D66 is niet tegen abortus.

Daarmee is er een duidelijke verantwoordelijkheid voor de stemmers op deze partij.
ligt het aan mij dat ik die duidelijke verantwoordelijkheid niet zie? Een politieke partij die niet voor en niet tegen is? En dat m.b.t. een vraagstuk van leven of dood!p Die partij geeft blijk van ethisch onvermogen en is derhalve overbodig!
Ja. Dat ligt aan jou. Ik schrijf dat er een duidelijke verantwoordelijkheid is voor stemmers op deze partij. Dat jij die niet ziet, betwijfel ik. Ik denk eerder dat je mijn bijdrage niet goed begrijpt.
DDD

Bericht door DDD »

Maanenschijn schreef: 11 jul 2023, 23:54 Zijn jullie @Geytenbeekje en @DDD dan het laatste abortusdebat vergeten? Het afschaffen van de beraadtermijn, het pleiten voor een vrij verkrijgen van de abortuspil, het aanjagen van het burgerberaad om abortus uit het strafrecht te halen? Heeft D66 (en andere partijen die zich hiervoor beijverd hebben) dan geen actieve bijdrage aan het meer en meer normaliseren en makkelijker maken van kindermoord?

Nee, zij zijn niet in daad verantwoordelijk voor abortus, maar wel in het faciliteren daarvan. En dat lijkt mij een zeer zware verantwoordelijkheid.
Vanwaar deze vraag? Niemand heeft dat toch ontkend? Ik heb zelfs gesproken over een duidelijke verantwoordelijkheid. Maar de primaire actoren zijn toch de dokters en de vrouwen zelf die hiervoor kiezen, dwang en drang uitgezonderd.
Plaats reactie