Ik heb van vd Staaij of Segers/Bikkers nooit gehoord dat ze aan die partijen te kennen hebben gegeven dat ze bloed aan hun handen hebben. Waarom wordt dat dan niet gezegd als dat wel volgens hun zo is?
Valt het kabinet of valt het kabinet niet?
-
Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?
Geytenbeekje, ik schrik hier toch wel van.
Is het wat jou betreft prima dat abortus legaal is?
Is het wat jou betreft prima dat abortus legaal is?
-
-
Nu ik je onderschrift lees, weet ik wat mij mbt je berichten van vanavond te doen staat.Geytenbeekje schreef: ↑11 jul 2023, 22:23Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Ik heb mijn punt gemaakt, ik stop ermee hoor
-
Ik zit niet te trollen ofzo, dat zal ik bij zo'n precair iets niet doen. Als ik iets niet serieus meen plaats ik er ook altijd smileys bij.MGG schreef: ↑11 jul 2023, 22:26Nu ik je onderschrift lees, weet ik wat mij mbt je berichten van vanavond te doen staat.Geytenbeekje schreef: ↑11 jul 2023, 22:23Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Ik heb mijn punt gemaakt, ik stop ermee hoor
Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.
Daarmee is er een duidelijke verantwoordelijkheid voor de stemmers op deze partij. Maar de primaire verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw die de ingreep laat plaatsvinden.
Dat is toch geen onbegrijpelijke nuancering?
Daarmee is er een duidelijke verantwoordelijkheid voor de stemmers op deze partij. Maar de primaire verantwoordelijkheid ligt bij de vrouw die de ingreep laat plaatsvinden.
-
Ik dacht al dat jij het wel zou begrijpenDDD schreef: ↑11 jul 2023, 22:30 Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.

Zelfbeschikking en abortus zijn niet uit elkaar te trekken. Zelfbeschikking is zelfs de wortel van het kwaad dat abortus heet.DDD schreef: ↑11 jul 2023, 22:30 Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.
Vind het toch wel ontzettend triest dat de verantwoordelijkheid volkomen gelegd wordt bij de vrouw. Sommigen worden zelfs tot abortus gedwongen door hun partner of beter gezegd hun bezitter. Veel vrouwen zitten in een kwetsbare positie en zien geen andere uitweg.DDD schreef: ↑11 jul 2023, 22:30 Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.
Diegenen die deze moord faciliteren zijn zeer verantwoordelijk en daar behoort zeker D66 toe.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Op mijn 'wie is het'-bordje voor lijsttrekker VVD blijft weinig meer over. De volgende personen zijn al dichtgeklapt:
Klaas Dijkhoff ❌
Sophie Hermans ❌
Edith Schippers ❌
Jeannine Hennis ❌
Nog open op m'n bordje:
Dilan Yesilgoz ⌛
Andre Bosman ✅
Klaas Dijkhoff ❌
Sophie Hermans ❌
Edith Schippers ❌
Jeannine Hennis ❌
Nog open op m'n bordje:
Dilan Yesilgoz ⌛
Andre Bosman ✅
ligt het aan mij dat ik die duidelijke verantwoordelijkheid niet zie? Een politieke partij die niet voor en niet tegen is? En dat m.b.t. een vraagstuk van leven of dood!p Die partij geeft blijk van ethisch onvermogen en is derhalve overbodig!
- Maanenschijn
Valt het kabinet of valt het kabinet niet?
Zijn jullie @Geytenbeekje en @DDD dan het laatste abortusdebat vergeten? Het afschaffen van de beraadtermijn, het pleiten voor een vrij verkrijgen van de abortuspil, het aanjagen van het burgerberaad om abortus uit het strafrecht te halen? Heeft D66 (en andere partijen die zich hiervoor beijverd hebben) dan geen actieve bijdrage aan het meer en meer normaliseren en makkelijker maken van kindermoord?
Nee, zij zijn niet in daad verantwoordelijk voor abortus, maar wel in het faciliteren daarvan. En dat lijkt mij een zeer zware verantwoordelijkheid.
Nee, zij zijn niet in daad verantwoordelijk voor abortus, maar wel in het faciliteren daarvan. En dat lijkt mij een zeer zware verantwoordelijkheid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Primair betekent niet hetzelfde als volkomen. Dat wist je ook vóórdat ik het opschreef, maar ik vermeld het toch maar. Niemand poetst hier andere verantwoordelijkheden weg.huisman schreef: ↑11 jul 2023, 23:28Vind het toch wel ontzettend triest dat de verantwoordelijkheid volkomen gelegd wordt bij de vrouw. Sommigen worden zelfs tot abortus gedwongen door hun partner of beter gezegd hun bezitter. Veel vrouwen zitten in een kwetsbare positie en zien geen andere uitweg.DDD schreef: ↑11 jul 2023, 22:30 Ik denk dat Geytenbeekje een terecht punt probeert te maken. D66 is niet vóór abortus. Maar is vóór zelfbeschikkingsrecht van de vrouw en voor de mogelijkheid tot abortus. D66 is niet tegen abortus.
Diegenen die deze moord faciliteren zijn zeer verantwoordelijk en daar behoort zeker D66 toe.
Ja. Dat ligt aan jou. Ik schrijf dat er een duidelijke verantwoordelijkheid is voor stemmers op deze partij. Dat jij die niet ziet, betwijfel ik. Ik denk eerder dat je mijn bijdrage niet goed begrijpt.
Vanwaar deze vraag? Niemand heeft dat toch ontkend? Ik heb zelfs gesproken over een duidelijke verantwoordelijkheid. Maar de primaire actoren zijn toch de dokters en de vrouwen zelf die hiervoor kiezen, dwang en drang uitgezonderd.Maanenschijn schreef: ↑11 jul 2023, 23:54 Zijn jullie @Geytenbeekje en @DDD dan het laatste abortusdebat vergeten? Het afschaffen van de beraadtermijn, het pleiten voor een vrij verkrijgen van de abortuspil, het aanjagen van het burgerberaad om abortus uit het strafrecht te halen? Heeft D66 (en andere partijen die zich hiervoor beijverd hebben) dan geen actieve bijdrage aan het meer en meer normaliseren en makkelijker maken van kindermoord?