Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

Zita
Moderator

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Zita »

Mwah, Lans Bovenberg. Mijn ervaringen met hem (uitsluitend op vakinhoudelijk gebied) zijn niet onverdeeld positief. Die man zit in een bubbel leuke dingen toe roepen die weinig verband met de realiteit hebben.
Ik denk dat de VVD zich niet waagt aan Yeşilgöz-Zegerius als lijsttrekker. Met het laten ontploffen van het kabinet heeft VVD zich nadrukkelijk geprofileerd op immigratiegebied.
Job

Bericht door Job »

Zita schreef: 11 jul 2023, 11:17 Ik denk dat de VVD zich niet waagt aan Yeşilgöz-Zegerius als lijsttrekker. Met het laten ontploffen van het kabinet heeft VVD zich nadrukkelijk geprofileerd op immigratiegebied.
Dan is zij toch juist een goede kandidaat met haar eigen vluchteling-achtergrond? Niemand kan haar op dat vlak iets maken.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Job schreef: 11 jul 2023, 11:19
Zita schreef: 11 jul 2023, 11:17 Ik denk dat de VVD zich niet waagt aan Yeşilgöz-Zegerius als lijsttrekker. Met het laten ontploffen van het kabinet heeft VVD zich nadrukkelijk geprofileerd op immigratiegebied.
Dan is zij toch juist een goede kandidaat met haar eigen vluchteling-achtergrond? Niemand kan haar op dat vlak iets maken.
Nou, doe haar maar niet. Niet dat ik racistisch ben of zo wil overkomen, maar ik ben nog steeds aan het broeden hoe ik haar naam moet uitspreken. En neem aan dat ik niet de enige ben. Wat dat betreft is Rutte, Schouten en Kaag beter te doen. Of we moeten het gaan hebben over premier Zegerius, maar dat gaat dan tegen m'n principe in.

Ik zie inmiddels dat ze dat zelf ook door had. Moet nog een paar keer luisteren, dan moet het lukken: https://twitter.com/DilanYesilgoz/statu ... 6770973696 :D
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 11 jul 2023, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

Zita schreef: 11 jul 2023, 11:17 Mwah, Lans Bovenberg. Mijn ervaringen met hem (uitsluitend op vakinhoudelijk gebied) zijn niet onverdeeld positief. Die man zit in een bubbel leuke dingen toe roepen die weinig verband met de realiteit hebben.
Ik denk dat de VVD zich niet waagt aan Yeşilgöz-Zegerius als lijsttrekker. Met het laten ontploffen van het kabinet heeft VVD zich nadrukkelijk geprofileerd op immigratiegebied.
Bij de VVD is er jong talent. Ruben Brekelmans en Eelco Heinen . Beide iig geschikt als minister. Heinen op financiën. Zie daar op termijn wel een MP tussen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

parsifal schreef: 11 jul 2023, 09:11 Van mij mogen inderdaad wat lijsttrekkers vertrekken. Al mag Kaag blijven omdat ik er niet aan moet denken om een Pechtold in het kwadraat te krijgen met Sjoerdsma of Paternotte. Bikker en vdPlas zitten ook wel goed waar ze zitten en vd Staaij ook.

Ik hoop dat CDA op knieen terug gaat naar Omtzigt. Het is qua politiek wel een echte CDAer. Anders inderdaad bejaarde Hirsch Ballin van stal halen of outsider Lans Bovenberg. Als PvdA en GL samen een lijst hebben zou Kim Putters daar passen of Aboutaleb. Bij VVD misschien Remkes. Mocht D66 een nieuwe leider krijgen is misschien Thom de Graaf wat maar die zal zijn functie bij Raad van Staten niet willen opgeven.
Ik vind Kaag een hele nare arrogante vrouw. Sorry.
parsifal

Bericht door parsifal »

Posthoorn schreef: 11 jul 2023, 11:40
parsifal schreef: 11 jul 2023, 09:11 Van mij mogen inderdaad wat lijsttrekkers vertrekken. Al mag Kaag blijven omdat ik er niet aan moet denken om een Pechtold in het kwadraat te krijgen met Sjoerdsma of Paternotte. Bikker en vdPlas zitten ook wel goed waar ze zitten en vd Staaij ook.

Ik hoop dat CDA op knieen terug gaat naar Omtzigt. Het is qua politiek wel een echte CDAer. Anders inderdaad bejaarde Hirsch Ballin van stal halen of outsider Lans Bovenberg. Als PvdA en GL samen een lijst hebben zou Kim Putters daar passen of Aboutaleb. Bij VVD misschien Remkes. Mocht D66 een nieuwe leider krijgen is misschien Thom de Graaf wat maar die zal zijn functie bij Raad van Staten niet willen opgeven.
Dat begrijp ik nog ook. Echter met haar lijkt wel te werken en ze is daadwerkelijk diplomatiek en compromisgericht. Iets wat je niet ziet bij Pia Dijkstra, Sjoerdsma of Paternotte.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Piet Puk schreef: 11 jul 2023, 08:50
HersteldHervormd schreef: 11 jul 2023, 08:28
Henk J schreef: 11 jul 2023, 08:17
Piet Puk schreef: 10 jul 2023, 22:43 Ik ben eigenlijk benieuwd of Kees van der Staaij zich ook weer beschikbaar stelt. Velen zullen denken dat dit een automatisme is, maar na 25 jaar kan ik me voorstellen dat ook hij zegt: 'functie elders'
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Is inderdaad geen automatisme, 25 jaar is al een hele tijd hoewel Bas van der Vlies er ruim 29 jaar heeft gezeten.
Ik ben tevreden met Kees van der Staaij, van mij mag hij blijven zitten.
Al heb ik Chris Stoffer ook hoog zitten.

Ik vind wel dat er meer getuigd mag worden in de 2e kamer. Soms lijkt de SGP alleen maar in theorie christelijk, dan merk je er niet zo veel van tijdens de debatten.
Ik moet zeggen dat ik landelijk meer getuigenis hoor, dan bij mij in de lokale politiek. Het is denk ik net wat je gewend bent. Als je lokaal gewend bent aan getuigende politiek, zal het landelijk wellicht tegenvallen.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of Bisschop nog door zal gaan. Is inmiddels ook 66 zag ik. Misschien ook een mooi moment om het aan jongere kandidaten over te laten.
Ik weet niet in welke gemeente je zit, dat zou kunnen verschillen. Het kan natuurlijk ook zijn dat er bij jou in de gemeente bijzonder weinig getuigd word. Dan valt de landelijke SGP wel mee. Dat wil niet zeggen dat het daarmee landelijk goed zit.

Bisschip vind ik te populistisch eerlijk gezegd. Blijf maar eenvoudig, daar gaat meer vanuit denk ik. Ik probeer dat ook tegen mezelf te zeggen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Hoe bestaat het.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef: 11 jul 2023, 12:10

Hoe bestaat het.
Je hebt zo'n vrije geest DDD, en je snapt dit niet?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Ik volg het allemaal niet zo goed, maar ik vind het een sympathieke vrouw.

Nog los van de taalfout: "heel nare".
Laatst gewijzigd door DDD op 11 jul 2023, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik denk dat Kaag door opvoeding en verblijf in buitenland wat verder van de doorsnee Nederlandse maatschappij afstaat.
Dat komt ondermeer tot uiting in haar taalkleed.

Ze komt op mij arrogant en hautain over. Maar ik denk dat ze dat niet is en wel verbinding probeert te zoeken. En ook een beetje geleefd wordt door een D66 partijcultuur waarin ze niet helemaal past.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef: 11 jul 2023, 12:30 Ik volg het allemaal niet zo goed, maar ik vind het een sympathieke vrouw.
Ik vind dit interessant. Ik zou de kwalificatie van Posthoorn zo niet optypen maar de kwalificatie 'sympathieke vrouw' vind ik echt niet passen. Wellicht komt het ook door de grote weerzin die ik bij haar partij voel.

Caroline v d. Plas daarentegen vind ik wel sympathiek bijvoorbeeld maar m.i. echt niet geschikt als MP.

Maar ja, wanneer is iemand sympathiek?
Christen

Bericht door Christen »

Mijn favoriet bij D66 is Kajsa Ollongren, gewoon als type.
Laatst gewijzigd door Christen op 11 jul 2023, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 11 jul 2023, 12:30 Ik volg het allemaal niet zo goed, maar ik vind het een sympathieke vrouw.
Hoe bestaat het.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 11 jul 2023, 12:48
Hoe bestaat het.
Ik deel het beeld van @DDD.
Plaats reactie