Valt het kabinet of valt het kabinet niet?
-
Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?
Wat vinden jullie van Wilders zijn reacties?
Ik snap niet dat iedereen verrast is over het vertrek van Rutte. Je kunt verwachten dat hij door gaat, maar het lijkt nu alsof niemand rekening hield met dat hij ook de keuze kon maken dat hij vertrekt? We zijn toch niet helemaal gek?
Respectvolle toespraak van Wilders. Mooi!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik vind minister Hanke Bruins Slot een goede bij het CDA om het CDA te gaan leiden. Mona Keijzer heeft voor mij afgedaan(ze heeft een smetje), omdat ze blijkbaar niet de gave heeft om zich bij een genomen meerderheidsbesluit neer te leggen. Bij de VVD heb ik even de Kamerleden en ministers/staatsecretarissen doorgenomen, maar zie geen geschikte opvolger van Rutte. In ieder geval niet de minister van Justitie. Die vind ik op communicatief gebied erg zwak. Mij overtuigt ze niet
Het belooft een zeer interessante verkiezingstijd te worden. Eigenlijk alle kaarten liggen nu blanco op tafel. In elk geval heeft de VVD verder geen vijanden meer nodig als ze Sophie Hermans nog lang de persoon laten die het woord namens de partij moet voeren. Het is een pijnbank voor deze vrouw.
Ook weer zo raar. Ik snap jouw manier van denken niet zo. Geen vijanden meer nodig... Wat zeg je nu eigenlijk? Wat is je boodschap? Ik zie in haar geen lijsttrekker en als fractievoorzitter is ze ook niet echt geschikt. Al vind ik ze tot nu toe best duidelijk. Natuurlijk wordt ze uitgeprobeerd en krijgt ze het zwaar te verduren. Al vind ik de manier waarop de mw. van de PvdD dat vanmorgen deed ver beneden peil. Wat een zielig niveau!Job schreef: ↑10 jul 2023, 12:35 Het belooft een zeer interessante verkiezingstijd te worden. Eigenlijk alle kaarten liggen nu blanco op tafel. In elk geval heeft de VVD verder geen vijanden meer nodig als ze Sophie Hermans nog lang de persoon laten die het woord namens de partij moet voeren. Het is een pijnbank voor deze vrouw.
Wederzijds onbegrijpelijk, op dit onderwerp. Al vind ik het wel bijzonder dat jij wel altijd kwalificaties mag uitdelen (er staat wat dat betreft nog een post van mij richting jou open), "ook weer zo raar", en dat ik dat nauwelijks van jou mag.Ad Anker schreef: ↑10 jul 2023, 12:56Ook weer zo raar. Ik snap jouw manier van denken niet zo. Geen vijanden meer nodig... Wat zeg je nu eigenlijk? Wat is je boodschap? Ik zie in haar geen lijsttrekker en als fractievoorzitter is ze ook niet echt geschikt. Al vind ik ze tot nu toe best duidelijk. Natuurlijk wordt ze uitgeprobeerd en krijgt ze het zwaar te verduren. Al vind ik de manier waarop de mw. van de PvdD dat vanmorgen deed ver beneden peil. Wat een zielig niveau!Job schreef: ↑10 jul 2023, 12:35 Het belooft een zeer interessante verkiezingstijd te worden. Eigenlijk alle kaarten liggen nu blanco op tafel. In elk geval heeft de VVD verder geen vijanden meer nodig als ze Sophie Hermans nog lang de persoon laten die het woord namens de partij moet voeren. Het is een pijnbank voor deze vrouw.
Je begrijpt het met een beetje goede wil volgens mij prima, maar Mark Rutte was lang het boegbeeld en stemmentrekker van de VVD. Op dit moment staat als boegbeeld alleen Sophie nog. Ik geloof niet dat ze met deze dame veel stemmen gaan trekken - en dan heb je dus weinig andere politieke vijanden meer nodig.
Fijne dag meneer Anker!

Als je zegt: Als je die vrouw het woord laat voeren heb je geen vijanden nodig. Ik vind dat onbetamelijk en echt heel raar.Job schreef: ↑10 jul 2023, 13:02Wederzijds onbegrijpelijk, op dit onderwerp. Al vind ik het wel bijzonder dat jij wel altijd kwalificaties mag uitdelen (er staat wat dat betreft nog een post van mij richting jou open), "ook weer zo raar", en dat ik dat nauwelijks van jou mag.Ad Anker schreef: ↑10 jul 2023, 12:56Ook weer zo raar. Ik snap jouw manier van denken niet zo. Geen vijanden meer nodig... Wat zeg je nu eigenlijk? Wat is je boodschap? Ik zie in haar geen lijsttrekker en als fractievoorzitter is ze ook niet echt geschikt. Al vind ik ze tot nu toe best duidelijk. Natuurlijk wordt ze uitgeprobeerd en krijgt ze het zwaar te verduren. Al vind ik de manier waarop de mw. van de PvdD dat vanmorgen deed ver beneden peil. Wat een zielig niveau!Job schreef: ↑10 jul 2023, 12:35 Het belooft een zeer interessante verkiezingstijd te worden. Eigenlijk alle kaarten liggen nu blanco op tafel. In elk geval heeft de VVD verder geen vijanden meer nodig als ze Sophie Hermans nog lang de persoon laten die het woord namens de partij moet voeren. Het is een pijnbank voor deze vrouw.
Je begrijpt het met een beetje goede wil volgens mij prima, maar Mark Rutte was lang het boegbeeld en stemmentrekker van de VVD. Op dit moment staat als boegbeeld alleen Sophie nog. Ik geloof niet dat ze met deze dame veel stemmen gaan trekken - en dan heb je dus weinig andere politieke vijanden meer nodig.
Fijne dag meneer Anker!![]()
Je vorige posting begon met 'Bro'. Ik reageer daar niet op.
-
Sophie wordt in een tv debat met huid en haar opgegeten door bijvoorbeeld een Wilders. Het is vast een kundige vrouw, maar als fractievoorzitter vind ik haar keer op keer tegenvallen. Daarbij lijkt het erop dat zij niet de olifantehuid heeft die nodig is om in deze tweede kamer te overleven.
Ik bots nog weleens met Ad Anker, maar Ad verwoord op dit moment in dit topic prima mijn mening.
-
Job heeft wel een punt. Als zij de tv debatten gaat doen, dan gaat mogelijk zelfs Roemer denken dat kan ik beter.Ad Anker schreef: ↑10 jul 2023, 13:04Als je zegt: Als je die vrouw het woord laat voeren heb je geen vijanden nodig. Ik vind dat onbetamelijk en echt heel raar.Job schreef: ↑10 jul 2023, 13:02Wederzijds onbegrijpelijk, op dit onderwerp. Al vind ik het wel bijzonder dat jij wel altijd kwalificaties mag uitdelen (er staat wat dat betreft nog een post van mij richting jou open), "ook weer zo raar", en dat ik dat nauwelijks van jou mag.Ad Anker schreef: ↑10 jul 2023, 12:56Ook weer zo raar. Ik snap jouw manier van denken niet zo. Geen vijanden meer nodig... Wat zeg je nu eigenlijk? Wat is je boodschap? Ik zie in haar geen lijsttrekker en als fractievoorzitter is ze ook niet echt geschikt. Al vind ik ze tot nu toe best duidelijk. Natuurlijk wordt ze uitgeprobeerd en krijgt ze het zwaar te verduren. Al vind ik de manier waarop de mw. van de PvdD dat vanmorgen deed ver beneden peil. Wat een zielig niveau!Job schreef: ↑10 jul 2023, 12:35 Het belooft een zeer interessante verkiezingstijd te worden. Eigenlijk alle kaarten liggen nu blanco op tafel. In elk geval heeft de VVD verder geen vijanden meer nodig als ze Sophie Hermans nog lang de persoon laten die het woord namens de partij moet voeren. Het is een pijnbank voor deze vrouw.
Of het netjes is om op een forum iemand zo duidelijk op zijn/haar incompetentie te wijzen is vraag twee. Gezien hoe sommige studenten en dominees afgebrand mogen worden, neem ik aan dat politici dat ook mogen.
Flauw dat jij je wel veroorlooft om overal wat van te vinden en dat je mij daar heel kort in houdt. Maar het belemmert me verder niet in m'n mening, bro. Ik ga over mijn woorden.Ad Anker schreef: ↑10 jul 2023, 13:04Als je zegt: Als je die vrouw het woord laat voeren heb je geen vijanden nodig. Ik vind dat onbetamelijk en echt heel raar.Job schreef: ↑10 jul 2023, 13:02Wederzijds onbegrijpelijk, op dit onderwerp. Al vind ik het wel bijzonder dat jij wel altijd kwalificaties mag uitdelen (er staat wat dat betreft nog een post van mij richting jou open), "ook weer zo raar", en dat ik dat nauwelijks van jou mag.Ad Anker schreef: ↑10 jul 2023, 12:56Ook weer zo raar. Ik snap jouw manier van denken niet zo. Geen vijanden meer nodig... Wat zeg je nu eigenlijk? Wat is je boodschap? Ik zie in haar geen lijsttrekker en als fractievoorzitter is ze ook niet echt geschikt. Al vind ik ze tot nu toe best duidelijk. Natuurlijk wordt ze uitgeprobeerd en krijgt ze het zwaar te verduren. Al vind ik de manier waarop de mw. van de PvdD dat vanmorgen deed ver beneden peil. Wat een zielig niveau!Job schreef: ↑10 jul 2023, 12:35 Het belooft een zeer interessante verkiezingstijd te worden. Eigenlijk alle kaarten liggen nu blanco op tafel. In elk geval heeft de VVD verder geen vijanden meer nodig als ze Sophie Hermans nog lang de persoon laten die het woord namens de partij moet voeren. Het is een pijnbank voor deze vrouw.
Beste Job, volgens mij is er in deze topic door een medemoderator richting mij een opmerking geweest over mijn toon. En terecht, ik vond mijn broer zaterdag fors irritant. 
Jij hebt daar geen opmerking over gehad volgens mij, dus er wordt je geen strobreed in de weg gelegd om je mening te geven. Dus je mag het met me oneens zijn en dat ook heel duidelijk aan me vertellen. Dat doe je niet. Dat vind ik dan ook weer raar. Ik denk stiekem dat je goed begrijpt waar ik op doel en je me ook wel gelijk geeft. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Dus: ik mag vertellen wat ik van jouw bijdragen vindt, vooral als je personen in de politiek met woorden bejegent, jij mag het daar mee oneens zijn. Als we het maar netjes houden.

Jij hebt daar geen opmerking over gehad volgens mij, dus er wordt je geen strobreed in de weg gelegd om je mening te geven. Dus je mag het met me oneens zijn en dat ook heel duidelijk aan me vertellen. Dat doe je niet. Dat vind ik dan ook weer raar. Ik denk stiekem dat je goed begrijpt waar ik op doel en je me ook wel gelijk geeft. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Dus: ik mag vertellen wat ik van jouw bijdragen vindt, vooral als je personen in de politiek met woorden bejegent, jij mag het daar mee oneens zijn. Als we het maar netjes houden.