Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%

Totaal aantal stemmen: 42

Job

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Job »

MGG schreef: 10 jul 2023, 09:24 Kaag heeft haar momentum verloren. Nu GL/PvdA nauw samenwerken kan Kaag zichzelf niet meer presenteren als de linkse leider die Rutte kan verlaan. Met een beetje geluk voor ons en pech voor haar wordt D66 in het najaar de 5e partij.
Wat ik ergens wel sneu voor de drie coalitiepartijen buiten de VVD om vind, is dat ze nog even in de houdgreep van moeten doorregeren zitten. Dan moet je op de één of andere wijze de stemming werkbaar houden. Het stelt ze bijvoorbeeld vandaag al voor een dilemma, want gezien èn de komende verkiezingen èn hun stemming van dit moment kan ik me voorstellen dat ze best ook even vol op het orgel zouden willen. De oppositie zal geen kans onbenut laten om ze daartoe uit te dagen en de club verder uit elkaar te spelen. Benieuwd of ze compleet blijven komende maanden. Erg fris zal de stemming niet blijven.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Rutte is mijn held. Prachtig! Voorbeeldenswaardig. Waar moeten ze het nog over hebben...
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef: 10 jul 2023, 10:22 Rutte is mijn held. Prachtig! Voorbeeldenswaardig. Waar moeten ze het nog over hebben...
Dit stinkt naar mensverheerlijking.
- Niet meer zo actief -
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef: 10 jul 2023, 10:24
Ad Anker schreef: 10 jul 2023, 10:22 Rutte is mijn held. Prachtig! Voorbeeldenswaardig. Waar moeten ze het nog over hebben...
Dit stinkt naar mensverheerlijking.
Klopt. Dat is niet de bedoeling. Hij heeft altijd het gezegd: Het gaat mij om Nederland. En dat onderstreept hij. Ik vind dat prachtig. Dus het woord 'held' neem ik graag terug. Ik vind zijn verklaring mooi.
MGG

Bericht door MGG »

Ik ook en tot op zekere hoogte vind ik het jammer dat hij stopt. Zijn relatie met de SGP was goed en voor een VVD'er was hij terughoudend met medisch-ethische vraagstukken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

@Rutte is ws duidelijk gemaakt door de VVD dat hij enkele geen kans meer maakt.

Vandaag is bijltjesdag en we gaan straks - en de komende weken - alle frustratie van de coalitie zien over de heer Rutte. Daar gaatt nu meer boven water komen dan alle WOB verzoeken van de afgelopen jaren. Daarom ook nu al deze geste van Rutte. Rutte is bezig met damage control voor hem persoonlijk.

Dit wordt interessant!
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 10 jul 2023, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk J

Bericht door Henk J »

Het was een goede premier maar wel al even over zijn houdbaarheid, na het befaamde Omtzigt debat was mijn vertrouwen weg.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 10 jul 2023, 10:36
@Rutte is ws duidelijk gemaakt door de VVD dat hij enkele geen kans meer maakt.

Vandaag is bijltjesdag en we gaan straks - en de komende weken - alle frustratie van de coalitie zien over de heer Rutte. Daarom oon nu al deze geste, Rutte is bezig met damage control voor hem persoonlijk.

Dit wordt interessant!
Interessant wordt het sowieso. Heerlijk dat ik mag meegenieten op mijn eerste vakantiedag.
Ik zie de naam van Mona Keijzer genoemd voor het CDA. Ik zei het volgende week al. Wordt interessant, een wat rechtser geluid. Dat kan de BBB stemmen kosten, of Omtzigt moet zich daarbij aansluiten. VVD is stabiel groot maar kakt nu misschien wat in nu de stabiele factor zijn vertrek aankondigt. Bij elke verkiezing kreeg hij bakken negativiteit over zich heen maar dat kostte de VVD geen stemmen.

Damage control voor hem persoonlijk. Waarom? Hij vertrekt geheel uit de politiek. Waar heeft hij die control dan nog voor nodig? Ja, deze stap zorgt er wel voor dat de VVD stemmen gaat verliezen waarop Rutte kan zeggen: zie je wel, het lag allemaal helemaal niet aan mij. En dat is dan geen damage control, dat is realiteit.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Grote vraag: wie krijg je terug als VVD-leider?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Dilan Yeşilgöz-Zegerius?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Piet Puk schreef: 10 jul 2023, 10:43 Grote vraag: wie krijg je terug als VVD-leider?
Hier zal over nagedacht zijn.
Ik schat in dat Dijkhof terugkomt.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef: 10 jul 2023, 10:44 Dilan Yeşilgöz-Zegerius?
Nee. Bijnaam "de kakelkip". Opportunist.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 10 jul 2023, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Niet echt een fijn vooruitzicht op ethisch gebied, denk ik zo...
- Niet meer zo actief -
MGG

Bericht door MGG »

Mannetje schreef: 10 jul 2023, 10:46
Niet echt een fijn vooruitzicht op ethisch gebied, denk ik zo...
Volgens mij kan het bijna niet slechter dan Dijkhof. Ook mbt vrijheid van onderwijs. De kans dat het op ethisch gebied beter wordt dan Rutte lijkt mij minimaal.
refomart
Inactief

Bericht door refomart »

Ad Anker schreef: 10 jul 2023, 10:40Ik zie de naam van Mona Keijzer genoemd voor het CDA. Ik zei het volgende week al.
Wensdenken???
Plaats reactie