Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Als het hard waait en je steekt de parasol onder een hoek van 49,3 graden in de grond dan zit je er keurig beschut achter en waait die niet stuk of weg.
Is dit nu zo ingewikkeld?
Is dit nu zo ingewikkeld?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ahh, tis een windvanger en geen 'zonnenschijnwegnemer'. Moet zeggen, wij Zeeuwen zijn toch voorstanders van tussen de 52,4 en 56,8 graden. Maar wij zitten dichter bij de evenaar he.
Zeker. Alles met links
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Na een plaknacht heerlijk naar een koel kantoor.
Werkze!
Ik hoor hier en daar al geluiden over airco-schaamte, een nieuwe loot aan de schaamte-stam. Kost dan weer teveel energie.
In het westen van het land is het vannacht best aardig afgekoeld. Ik heb de airco niet aan gehad.
In het oosten intussen ook. Gisteren meldde Twente nog 31 graden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wij willen vanwege het duurzaamheidsaspect geen airco aan schaffen. Het aantal plaknachten is op jaarbasis nog op een of twee handen te tellen.Zeeuw schreef: ↑26 jun 2023, 08:12Wij hebben hier de airco hele nacht aan. Ik schaam me pas echt als ik overdag niet goed kan functioneren vanwege de warmte 's nachts.
Dat neemt niet weg dat wij vannacht heel slecht geslapen hebben. Als ik 3-4 uur geslapen heb, is het veel. Vanmorgen zat ik daarom al voor 7.00 uur op kantoor. Normaliter drink ik bijna geen koffie. Nu over de dag verspreid 3 cappuccino gedronken, werkt ook prima.
Dat schijnt anders te zijn. Recent heb ik daar een documentaire over gezien. Voor in het Midden Oosten, zoals Dubai en Qatar wordt veel gebruik gemaakt van airconditioning. Door dit gebruik schijn je significant bij te dragen aan de opwarming van de aarde, waardoor er nog meer gebruik wordt gemaakt van airconditioning. Een vicieuze cirkel.
Laatst gewijzigd door merel op 26 jun 2023, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je moet het alsnog wel aanschaffen, zowel de airco als de zonnepanelen. De productie kost grondstoffen e.d.
Als je dan de vergelijking maakt tussen enerzijds een paar plaknachten, en anderzijds al die apparatuur snap ik wel de opmerking van merel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com