DDD schreef: ↑22 jun 2023, 17:13
Wat ik bedoel te zeggen, staat hierboven.
Discussies over homoseksualiteit en vrouw in ambt zijn altijd heel gevoelig, dat zie je hier op het forum ook. Ik zou zeggen: beluister het eerst en anders heb ik weinig behoefte om hier op door te gaan.
Maar het gaat er mijns inziens zowel om wat je in een kerkelijke gemeenschap moet tolereren als wat kan samengaan met werkelijk christen zijn.
Ik heb deze podcast beluisterd. vind jij niet dat Ouweneel heel ver doorschiet in het toelaten van bepaalde zaken?
Zijn punt is dat je met elkaar in gesprek moet blijven bij een open bijbel over wat we van elkaar accepteren en wat niet. Dat ben ik absoluut met hem eens, maar vervolgens volg ik hem zijn standpunten niet meer
Hij zegt dat homoseksualiteit niet voorkomt in de bijbel, maar dat is pertinent niet waar. Hij gebruikt onder andere als voorbeeld dat de mannen in Sodom en Gomorra niet allemaal homo geweest zouden zijn. Maar God verbied toch niet het “zijn” van homo, maar wel het uitleven van homoseksualiteit. Zie inderdaad het gedeelte uit Leviticus 18:22
Ik vind ook dat je als gelovigen niet elkaar moet meten aan allerlei gewoontes die hun grond niet in Gods woord vinden, maar zonde moet toch wel zonde genoemd worden?