Vakantie
Re: Vakantie
Heeft ze geen leuke vriendin met wie ze in je tuin kan kamperen?
Sterkte straks.merel schreef: ↑20 jun 2023, 07:30 Zij is 13. Haar vriendinnen zijn in die periode met vakantie. Zij moet 8 weken vloeibaar/zacht eten en mag 10 weken niet sporten. Zwemmen mag ook niet. Ik verwacht dat zij ruim een week ook niet fit genoeg zal voelen om echt dingen te ondernemen. Ik vind het zo sneu voor haar dat ruim 3 weken zomervakantie voor haar in het water vallen en ze vrijwel niets kan doen, terwijl iedereen om haar heen kan gaan zwemmen, sporten en andere activiteiten heeft. Daarom wil ik het toch wat gezellig maken. Alleen vind ik het lastig om iets te bedenken. Met heel warm weer zou een avond strand wel kunnen. Alleen vraag ik mij af of zij een avond handdoek zitten wel zo leuk zal vinden.
Ik vind het wel aardig wat je zegt. Vriendinnen die alles mogen doen. Zij niet. Weet je voor hoeveel pubers dit dagelijkse realiteit is? ( denk alleen al bij niet onderdrukte epilepsie,). Dit bedoel ik niet belerend.
Waarom zou het saai zijn op handdoek...? Misschien heeft ze sowieso minder energie na operatie? Ga gelijk een soort picknick maken. Zij verzint eten thuis en maak het samen klaar, als gezin. En doe uiteraard ook zachte dingen erbij.
Sporten mag niet. Maar boogschieten? Of ga als gezin een keer een kano of roeibootje huren. Rottemeren.
Nodig vriendinnen uit, leg situatie uit, en doe leuke spellen. Probeer er iets leuks van te maken met elkaar. Het vraagt als ouder in jullie geval tijdelijk wat meer. Benader het positief. En leg de nadruk op wat wel kan. Is mijn advies. Jullie zijn eerst samen weg geweest, actief. Ga lekker een mooi fotoboek maken van die reis. Nodig een keer fam of vrienden uit voor bbq en doe voorbereiding samen. Of een vriendinnen hight tea. Ik verzin maar wat gekke dingen.

Ik zou het haar zelf vragen.merel schreef: ↑20 jun 2023, 07:30 Zij is 13. Haar vriendinnen zijn in die periode met vakantie. Zij moet 8 weken vloeibaar/zacht eten en mag 10 weken niet sporten. Zwemmen mag ook niet. Ik verwacht dat zij ruim een week ook niet fit genoeg zal voelen om echt dingen te ondernemen. Ik vind het zo sneu voor haar dat ruim 3 weken zomervakantie voor haar in het water vallen en ze vrijwel niets kan doen, terwijl iedereen om haar heen kan gaan zwemmen, sporten en andere activiteiten heeft. Daarom wil ik het toch wat gezellig maken. Alleen vind ik het lastig om iets te bedenken. Met heel warm weer zou een avond strand wel kunnen. Alleen vraag ik mij af of zij een avond handdoek zitten wel zo leuk zal vinden.
En wat Lilian zegt: ze is echt niet de enige, die beperkingen heeft.
Als iemand vakantie tips vraagt, wordt toch ook niet gereageerd met de dooddoener ' er zijn genoeg mensen die niet op vakantie kunnen gaan'.
Mijn vraag was of iemand nog tips had om de laatste weken van de vakantie ook nog voor haar gezellig te maken.
@ Helma tentje in de tuin zou leuk zijn geweest ware het niet dat de hele tuin chaos is in die periode ivm bouw schuur, heien en beton storten.
Mijn vraag was of iemand nog tips had om de laatste weken van de vakantie ook nog voor haar gezellig te maken.
@ Helma tentje in de tuin zou leuk zijn geweest ware het niet dat de hele tuin chaos is in die periode ivm bouw schuur, heien en beton storten.
-
Is diamond painting of puzzelen wat voor haar? (Mogelijk moet je haar eerst overtuigen dat het niet alleen iets voor senioren is
.) Ik vermoed dat je dochter na de operatie nog best wat ongemak zal hebben. Een ontspannende activiteit in de woonkamer geeft dan gezelligheid en afleiding.

Oh wat vervelend voor haar. Ervaringsdeskundige qua kaakoperaties: het is echt niet leuk om dan te moeten lopen, weg te gaan. Elke stap voel je in je kaak.
Misschien is dit wat. Stel een mand met cadeautjes samen. Schakel gewoon je familie en vrienden, klasgenoten en andere belangrijke mensen in. Vertel ze over haar kaakoperatie en vraag of ze willen bijdragen aan het cadeautjesmandje. Als je zegt dat het om kleine attenties, boeken, spelletjes, knutselspullen, tijdschriften gaat denk ik dat ze echt wel mee willen doen. Creëer iets leuks! Verzorgingsproducten (gezicht, lippen, handen, scrubjes) zijn leuk om te krijgen tijdens een herstelproces. En laat iedereen er een leuk briefje bij schrijven.
Als het werkt zou je kunt zeggen: elke dag één cadeautjes (drie weken lang ofzo)
Tis maar een idee.
Misschien is dit wat. Stel een mand met cadeautjes samen. Schakel gewoon je familie en vrienden, klasgenoten en andere belangrijke mensen in. Vertel ze over haar kaakoperatie en vraag of ze willen bijdragen aan het cadeautjesmandje. Als je zegt dat het om kleine attenties, boeken, spelletjes, knutselspullen, tijdschriften gaat denk ik dat ze echt wel mee willen doen. Creëer iets leuks! Verzorgingsproducten (gezicht, lippen, handen, scrubjes) zijn leuk om te krijgen tijdens een herstelproces. En laat iedereen er een leuk briefje bij schrijven.
Als het werkt zou je kunt zeggen: elke dag één cadeautjes (drie weken lang ofzo)
Tis maar een idee.
Het was niet als dooddoener bedoeld hoor. Meer ter relativering. Ook die pubers komen de vakantie door. Een vakantie zonder zwemmen of sport ( en ze is daarvoor wel even op vakantie geweest toch?) Kan best leuk zijn. En tips heb ik je gegeven.merel schreef: ↑20 jun 2023, 16:09 Als iemand vakantie tips vraagt, wordt toch ook niet gereageerd met de dooddoener ' er zijn genoeg mensen die niet op vakantie kunnen gaan'.

Tablet met netflix abo?

Robot kopen.. of is 13-jarige daarvoor te oud?
Stichting gehandicapt kind eens kijken. Gelukkig voor haar maar even 'beperkt', maar wellicht tips?
Ik stuur een ballon naar de burgemeester voor de dochter van Merel.. zou die aankomen?
Sterkte alvast! Je bent een lieve moeder.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Wij hebben Netflix en Disney Plus. Ik wil dat juist zoveel mogelijk vermijden.
Ik vermoed ook dat zij de eerste periode vrij weinig kan. Een mand is inderdaad een leuk idee. Ze houdt van knutselen en is dol op nagellakjes in allerlei kleuren. Ik kan via haar telefoon wel achter telefoonnummers van vriendinnen komen.Arja schreef: ↑20 jun 2023, 16:38 Oh wat vervelend voor haar. Ervaringsdeskundige qua kaakoperaties: het is echt niet leuk om dan te moeten lopen, weg te gaan. Elke stap voel je in je kaak.
Tis maar een idee.
Natuurlijk komt zij die weken door. Zij weet al twee jaar dat het ervan ging komen en klaagt er ook niet over. Het idee van ' gezellig maken' komt ook van mij en niet vanuit haar weerstand tegen de ingreep.Lilian1975 schreef: ↑20 jun 2023, 16:43Het was niet als dooddoener bedoeld hoor. Meer ter relativering. Ook die pubers komen de vakantie door. Een vakantie zonder zwemmen of sport ( en ze is daarvoor wel even op vakantie geweest toch?) Kan best leuk zijn. En tips heb ik je gegeven.merel schreef: ↑20 jun 2023, 16:09 Als iemand vakantie tips vraagt, wordt toch ook niet gereageerd met de dooddoener ' er zijn genoeg mensen die niet op vakantie kunnen gaan'.
@ Helma tentje in de tuin zou leuk zijn geweest ware het niet dat de hele tuin chaos is in die periode ivm bouw schuur, heien en beton storten.![]()
Zelfs dat zeg ik niet dat zij of wie dan ook klaagt of zal klagen.merel schreef: ↑20 jun 2023, 18:29Natuurlijk komt zij die weken door. Zij weet al twee jaar dat het ervan ging komen en klaagt er ook niet over. Het idee van ' gezellig maken' komt ook van mij en niet vanuit haar weerstand tegen de ingreep.Lilian1975 schreef: ↑20 jun 2023, 16:43Het was niet als dooddoener bedoeld hoor. Meer ter relativering. Ook die pubers komen de vakantie door. Een vakantie zonder zwemmen of sport ( en ze is daarvoor wel even op vakantie geweest toch?) Kan best leuk zijn. En tips heb ik je gegeven.merel schreef: ↑20 jun 2023, 16:09 Als iemand vakantie tips vraagt, wordt toch ook niet gereageerd met de dooddoener ' er zijn genoeg mensen die niet op vakantie kunnen gaan'.
@ Helma tentje in de tuin zou leuk zijn geweest ware het niet dat de hele tuin chaos is in die periode ivm bouw schuur, heien en beton storten.![]()

Net gelezen: Niet december, wat we misschien wel eens denken, maar juist de vakantiemaanden wordt de meeste eenzaamheid beleefd door ouderen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lego 10294. Heel veel steentjes om heel lang te bouwen
Ook een dak op de de spoorwegremise aan de Arend Baanstraat? Die is zo lek als een zeef....
https://www.deweekvanrijssen.nl/nieuws/ ... jwilligers
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«