Je kon 'm ook verwachten denk ik. Het is niet heel gebruikelijk om deze info vanuit een vergadering te melden. Eigenlijk ook niet heel chic.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
-
Zeeuwen zijn ook zuinig met de humor begrijp ik

De meest bekritiseerde student heeft op dit moment 5 beroepen, de andere twee 4...
-
Dan is RF niet representatief voor de GG.
-
- Maanenschijn
Gelukkig niet. Een groot deel van de forummers is zelfs geen GG, al lijkt dat soms wel zo omdat de GGers er boven gemiddeld behoefte aan hebben hun kerkverband hier te bespreken.BSH schreef:Dan is RF niet representatief voor de GG.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Het is gewoon even pittig voor de GG. Veel gemeenten die nu gaan bidden voor dezelfde kandidaat.
De beroepenweegschaal werkt op volle toeren. Links beroept X, rechts Y en we hebben ook een tussenvariant. Maar toch zijn er verrassingen.
Straks worden de beroepen aangenomen en analyseren we dat nog even. (Weer de grote gemeente, toch bijzonder hè, naar een kleinere gemeente, gebeurt de laatste tijd meer, het was wel te verwachten dat X zendingspredikant zou worden etc.)
En vervolgens kunnen we weer overgaan tot ledentallen, standen en intergemeentelijk gedoe. Tot mei 2024 DV.
De beroepenweegschaal werkt op volle toeren. Links beroept X, rechts Y en we hebben ook een tussenvariant. Maar toch zijn er verrassingen.
Straks worden de beroepen aangenomen en analyseren we dat nog even. (Weer de grote gemeente, toch bijzonder hè, naar een kleinere gemeente, gebeurt de laatste tijd meer, het was wel te verwachten dat X zendingspredikant zou worden etc.)
En vervolgens kunnen we weer overgaan tot ledentallen, standen en intergemeentelijk gedoe. Tot mei 2024 DV.
Toch mooi dat Goes een predikant krijgt.
Jawel, maar ik kan dat wel hebben. En jullie ook, schat ik in.Job schreef: ↑20 jun 2023, 08:29Eh....jij was ook niet al te serieus door te beginnen over drie à vier keer per dag een valiumpje, waarde broeder.
Alleen SanderL lijkt me een serieuze beroepingswerkliefhebber. Hij ervaart in ieder geval jullie reacties als serieus.
Wat mag de reden zijn dat we ons verlagen om over deze dingen te spreken? Gebrek aan andere onderwerpen? Hier wordt als het ware een spelletje gespeeld met beroepen en roepingen. Het wordt alles in het menselijke getrokken. Dat laatste kan waar zijn, maar dan zijn we wel ver van de plaats. Waar is de verootmoediging? Waar is het ware gebed om een leraar van God gezonden? En dan zijn we alvast van plan om dit DV (?) volgend jaar gewoon te herhalen? Moet ik sorry zeggen als we dit te scherp vinden? Of is het een toch misschien een kern van waarheid? Voor mijn gevoel is al dit geredeneer in elk geval wel onpasselijk.Ad Anker schreef: ↑20 jun 2023, 08:36 Het is gewoon even pittig voor de GG. Veel gemeenten die nu gaan bidden voor dezelfde kandidaat.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«