Helemaal los van de casuïstiek: elke gemeente heeft een herder nodig, het is Gods instelling. Natuurlijk is wel de grote vraag: welke, en hoe worden ze daarin begeleid.Zeeuw schreef: ↑12 jun 2023, 08:33Of juist even niet. Maar laten we niet in de casuïstiek duiken.Job schreef: ↑12 jun 2023, 08:29Hm. Ik denk eerder dat de kerkenraad deze wat onrustige gemeente de kans wil geven op de kandidaten te stemmen (immers: alledrie zullen ze DV een beroep aannemen en ook in Goes is een predikant hard nodig), maar tegelijk de mogelijkheid openhoudt voor een meer ervaren functionaris. Heel simpel: ze leggen de gemeente gewoon de keuze voor. Heel democratisch. Ik vind het best wijs.merel schreef: ↑12 jun 2023, 08:21Ik denk, en @ tiberius moet maar aangeven als het niet klopt, dat met het stellen van viertallen het meer een schot hagel is dan daadwerkelijk een roeping. Je kan dan net zo goed een advertentie zetten met de vraag wie wil komen.FlyingEagle schreef: ↑12 jun 2023, 08:18
Wat is precies je ergernis? Dat er überhaupt gemeenten zijn die deze tallen stellen of dat ze hier geplaatst worden?
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
+1. Zo is het. Het geneuzel over tallen is ook licht ziekelijk. Maar ieder zijn ding. Het houdt het levendig hier.Job schreef: ↑12 jun 2023, 08:29Hm. Ik denk eerder dat de kerkenraad deze wat onrustige gemeente de kans wil geven op de kandidaten te stemmen (immers: alledrie zullen ze DV een beroep aannemen en ook in Goes is een predikant hard nodig), maar tegelijk de mogelijkheid openhoudt voor een meer ervaren functionaris. Heel simpel: ze leggen de gemeente gewoon de keuze voor. Heel democratisch. Ik vind het best wijs.merel schreef: ↑12 jun 2023, 08:21Ik denk, en @ tiberius moet maar aangeven als het niet klopt, dat met het stellen van viertallen het meer een schot hagel is dan daadwerkelijk een roeping. Je kan dan net zo goed een advertentie zetten met de vraag wie wil komen.FlyingEagle schreef: ↑12 jun 2023, 08:18Wat is precies je ergernis? Dat er überhaupt gemeenten zijn die deze tallen stellen of dat ze hier geplaatst worden?
Nee hoor, acht- en tientallen worden gewoon in boekvorm uitgegeven en stichten vaak beter dan twee-, drie- en viertallen.

Twaalftallen zijn ook heel Bijbels
Maar ik snap de publicatie van de meertallen niet zo, kan er echt niet even gewacht worden op de beroepbaarstelling?

Maar ik snap de publicatie van de meertallen niet zo, kan er echt niet even gewacht worden op de beroepbaarstelling?
- Niet meer zo actief -
wanneer is dat precies?
het blijft in mijn ogen weer ieder jaar een heel hot item in de GG, verbaas u niet verwonder u slechts
het blijft in mijn ogen weer ieder jaar een heel hot item in de GG, verbaas u niet verwonder u slechts
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Het is tot op heden in elk geval allemaal weer keurig rol- en vooroordeelbevestigend wie waar op twee- of drietal verschijnt. Eigenlijk is het niet zo gek dat we in de GG zo bezig zijn met hokjes en vakjes, het wordt allemaal constant onderstreept door keuzes van kerkenraden, enkele uitzonderingen daargelaten. Misschien zou het goed zijn gewoon overal drietallen te zetten (tenzij er goede redenen zijn om geen kandidaten te beroepen) en de gemeenten democratisch te laten beslissen. In ieder geval kan kand. Brijder een stroom aan beroepen tegemoet zien. Ik duik tot zolang onder, het is zo vermoeiend allemaal. Is het eigenlijk niet mogelijk een topic te muten?
Waarom hij en de andere niet?Job schreef: ↑12 jun 2023, 09:05Het is tot op heden in elk geval allemaal weer keurig rol- en vooroordeelbevestigend wie waar op twee- of drietal verschijnt. Eigenlijk is het niet zo gek dat we in de GG zo bezig zijn met hokjes en vakjes, het wordt allemaal constant onderstreept door keuzes van kerkenraden, enkele uitzonderingen daargelaten. Misschien zou het goed zijn gewoon overal drietallen te zetten (tenzij er goede redenen zijn om geen kandidaten te beroepen) en de gemeenten democratisch te laten beslissen. In ieder geval kan kand. Brijder een stroom aan beroepen tegemoet zien. Ik duik tot zolang onder, het is zo vermoeiend allemaal. Is het eigenlijk niet mogelijk een topic te muten?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Nou, je bent zelf wel een grote contributor aan het geheel Job. Dat muten is een kwestie van discipline bij jezelf.Job schreef: ↑12 jun 2023, 09:05Het is tot op heden in elk geval allemaal weer keurig rol- en vooroordeelbevestigend wie waar op twee- of drietal verschijnt. Eigenlijk is het niet zo gek dat we in de GG zo bezig zijn met hokjes en vakjes, het wordt allemaal constant onderstreept door keuzes van kerkenraden, enkele uitzonderingen daargelaten. Misschien zou het goed zijn gewoon overal drietallen te zetten (tenzij er goede redenen zijn om geen kandidaten te beroepen) en de gemeenten democratisch te laten beslissen. In ieder geval kan kand. Brijder een stroom aan beroepen tegemoet zien. Ik duik tot zolang onder, het is zo vermoeiend allemaal. Is het eigenlijk niet mogelijk een topic te muten?
-
In de HHK zou je ook iets vergelijkbaars krijgen als alle kandidaten op één moment per jaar beroepbaar gesteld worden, hoewel er minder vacante gemeentes zijn.
Klopt vooral voor bovenstaande post inderdaad. De frustratie liep me nu alweer over de schoenen. Ik ga, toedeloe!Zeeuw schreef: ↑12 jun 2023, 09:19Nou, je bent zelf wel een grote contributor aan het geheel Job. Dat muten is een kwestie van discipline bij jezelf.Job schreef: ↑12 jun 2023, 09:05Het is tot op heden in elk geval allemaal weer keurig rol- en vooroordeelbevestigend wie waar op twee- of drietal verschijnt. Eigenlijk is het niet zo gek dat we in de GG zo bezig zijn met hokjes en vakjes, het wordt allemaal constant onderstreept door keuzes van kerkenraden, enkele uitzonderingen daargelaten. Misschien zou het goed zijn gewoon overal drietallen te zetten (tenzij er goede redenen zijn om geen kandidaten te beroepen) en de gemeenten democratisch te laten beslissen. In ieder geval kan kand. Brijder een stroom aan beroepen tegemoet zien. Ik duik tot zolang onder, het is zo vermoeiend allemaal. Is het eigenlijk niet mogelijk een topic te muten?
Ik staar je met jaloersheid na. 

Off-topic-berichten in een verkeerd draadje.
Een middelgrote ergernis weliswaar. Maar daar is dan weer geen draadje over.
Een middelgrote ergernis weliswaar. Maar daar is dan weer geen draadje over.
Wij hadden er vroeger zo eentje met 'ingebouwde dubbelsteen'. Een soort glazen iets in het midden dat je kon induwen, dan ging de dobbelsteen bewegen. Dat vond ik als kind erg bijzonder.