Ik doel op de gebeurtenis van 1 april.
Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023
-
- Verbannen
Re: Curatoriumvergaderingen Gereformeerde Gemeenten 2023
Zonder dat ik hier op tenen wil gaan staan: ik lees dat alle vier de toegelatenen ouderling zijn. Officieel zal dat geen voorwaarde zijn. Hoe moet ik dat zien?
De zendingsmarkt van de GG in Gouda

Die dag is een gebeurtenis op zich

- Niet meer zo actief -
Scroll nog even RF door, dan gaan wij weer on-topic

Dat ze van regeer-ouderlingen ook leer-ouderlingen worden. Iemand krijgt bij een bestaande roeping een extra taak. Ik zie dat als positief en ook wel als oplossing voor wat ik taxeer als een fictief predikantentekort. Nog meer geldt dat in situaties waarin diakenen alle kerkelijke taken uitvoeren, maar alleen het ambt van ouderling niet bekleden.
Mogelijk hebben ze door hun huidige ambt ook een voorsprong in kennis, ervaring en gaven. Maar veel kan je er niet over zeggen, want misschien zijn er ook wel vier ouderlingen afgewezen.
Kort geheugen blijkbaar. Dat heeft ook zo zijn voordelen.
-
- Verbannen
Herman schreef: ↑23 mei 2023, 20:16Dat ze van regeer-ouderlingen ook leer-ouderlingen worden. Iemand krijgt bij een bestaande roeping een extra taak. Ik zie dat als positief en ook wel als oplossing voor wat ik taxeer als een fictief predikantentekort. Nog meer geldt dat in situaties waarin diakenen alle kerkelijke taken uitvoeren, maar alleen het ambt van ouderling niet bekleden.
Mogelijk hebben ze door hun huidige ambt ook een voorsprong in kennis, ervaring en gaven. Maar veel kan je er niet over zeggen, want misschien zijn er ook wel vier ouderlingen afgewezen.
Als we dit aanhouden zijn we inderdaad spoedig van het predikanten tekort af.
De kennis maakt opgeblazen, maar de liefde sticht. 1 Korinthe 8:1
In het kader van toelating van studenten heb ik een (indringende) vraag: als ik jullie gevraagd had op zaterdag of er deze komende 3 dagen zoveel studenten zouden worden toegelaten dat elke gemeente een predikant zou kunnen hebben, hadden jullie dit geloofd?
Wat een rare vraag.
Maak er anders een polletje van.
Dat is retorisch en echt Piet, vermoei je er maar niet mee. Het is toch nooit goed. Al zouden er 200 studenten worden toegelaten. Het is gewoon een jaarlijks azijnplasmomentje voor critici, deze dagen.
Oprecht blij met de post van Mistig. Kritisch zijn, en met name je zorgen uiten voor Gods aangezicht mag écht, maar laat er dan ook terechte dankbaarheid zijn als het anders gaat dan je vooroordeel. Mooi en sportief als dat gewoon naast elkaar kan bestaan
Als je die eerste alinea nu weghaalt, houd je een mooie post over.Job schreef: ↑23 mei 2023, 20:58Dat is retorisch en echt Piet, vermoei je er maar niet mee. Het is toch nooit goed. Al zouden er 200 studenten worden toegelaten. Het is gewoon een jaarlijks azijnplasmomentje voor critici, deze dagen.
Oprecht blij met de post van Mistig. Kritisch zijn, en met name je zorgen uiten voor Gods aangezicht mag écht, maar laat er dan ook terechte dankbaarheid zijn als het anders gaat dan je vooroordeel. Mooi en sportief als dat gewoon naast elkaar kan bestaan![]()
Waarom moeten mensen met een andere mening dan jijzelf nu uitgescholden worden?
Ik ben nog maar jong, dus wat dat betreft heb ik nog niet veel levenservaring en kan ik niet met veel meepraten. Toch vind ik het bizar wat voor discussies er zijn en wat voor uitspraken sommigen doen. Waarom moet alles zo bekritiseerd worden en waarom moet er zoveel gespeculeerd worden?
Iedereen mag uiteraard overal wat van vinden, maar zijn we nu alleen maar bezig met wat wij ergens van vinden?
Persoonlijk ben ik enorm dankbaar dat er in 2 dagen 4 studenten mochten worden toegelaten. Een grote zegen. En dan mag ieder er het zijne van denken, maar maak je dan maar druk om belangrijkere zaken in het leven. God heeft gebeden verhoord. En nu past grote dankbaarheid!
Iedereen mag uiteraard overal wat van vinden, maar zijn we nu alleen maar bezig met wat wij ergens van vinden?
Persoonlijk ben ik enorm dankbaar dat er in 2 dagen 4 studenten mochten worden toegelaten. Een grote zegen. En dan mag ieder er het zijne van denken, maar maak je dan maar druk om belangrijkere zaken in het leven. God heeft gebeden verhoord. En nu past grote dankbaarheid!