Vraag (algemeen)

Bertiel
Berichten: 4738
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

nee dat kan je niet maken
Moeders zijn al zo ondergewaardeerd in deze samenleving
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 20 apr 2023, 09:42 iemand nog tips voor moederdag?
Leer ons je vrouw wat beter kennen, dan kunnen we meedenken over iets passends.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Mannetje
Berichten: 7894
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Mannetje »

Bertiel schreef: 20 apr 2023, 09:43 nee dat kan je niet maken
Moeders zijn al zo ondergewaardeerd in deze samenleving
Waardeer het dan elke dag! In plaats van die ene dag omdat het dan zo hoort.
-
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1597
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

Bertiel schreef: 20 apr 2023, 09:43 nee dat kan je niet maken
Moeders zijn al zo ondergewaardeerd in deze samenleving
Knutselwerkje van de kinderen en lekker ontbijtje dat is toch gegarandeerd succes.
MGG
Berichten: 3715
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door MGG »

Ontbijt op bed, wat lieve woordjes en een mooie bos bloemen. Mocht je jonge kinderen hebben, dan is het wel leuk dat hun een tekening oid maken. Niet creatief, maar zoiets doet het altijd goed.
merel
Berichten: 10071
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 20 apr 2023, 09:47
Bertiel schreef: 20 apr 2023, 09:43 nee dat kan je niet maken
Moeders zijn al zo ondergewaardeerd in deze samenleving
Waardeer het dan elke dag! In plaats van die ene dag omdat het dan zo hoort.
Mee eens! Van mij hoeft het echt niet. Al ben ik dol op de zelfgemaakte knutsels van de kinderen.

@ bertiel; een vingerverf tekening, afdruk van het handje/ voetje van jouw dochter. Mijn mooiste aanwinst is een sleutelhanger met kralen. Die gebruik ik dagelijks.

Waarom vind jij moeders ondergewaardeerd? Dat ervaar ik totaal niet.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Eloesje »

In mijn geval zeg ik ook overslaan. Ik heb al genoeg knutsels liggen (toevallig net eea opgeruimd, ze maken heel regelmatig iets voor ons, heel lief maar neemt ook veel ruimte in) ontbijt op bed vind ik vreselijk (laat me gewoon uitslapen) en eigenlijk is het een commerciële aangelegenheid. Hoeft van mij niet. Waardeer me maar gewoon alle andere dagen en sla die ene zondag over :OO3 (dat doen ze hier dus ook, afgezien van de leuke puber buien)

Wat lekkers in een zelfgemaakt kadootje met iets van een hand of voetafdruk is natuurlijk erg leuk bij een baby of peuter, of iets wat ze zelf bedacht hebben. Maar ze weten hier ondertussen wel hoe ik erover denk, waarschijnlijk kopen ze een bloemetje en wat lekkers met een zelfgemaakte kaart. Prima natuurlijk maar het hoeft van mij echt niet.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Susanna »

Als je nog een moeder hebt: schrijf een echte old school brief aan je moeder. Schrijf op wat je voelt en wat voor goeds je ziet in je moeder. Dat zou ik een liefdevol en persoonlijk cadeau vinden.

Als je kleine kinderen hebt: laat ze samen met hun papa een eenvoudige maar smakelijke maaltijd maken, zoals sandwiches, fruit, snacks en drankjes en ontvoer de moeder voor een leuke picknick in de natuur. Quality time doorbrengen op moederdag vind ik leuker dan cadeautjes geven. Niet elke kind houdt van knutselen

Grotere kinderen kennen hun moeder en kunnen zelf al een persoonlijk cadeau zoeken dat past bij de interesses of hobby's van hun moeder.
Zeeuw
Berichten: 11781
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 20 apr 2023, 09:42 iemand nog tips voor moederdag?
Voor je moeder of voor de moeder van jouw kleintje?
Bertiel
Berichten: 4738
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

Ik stel de vraag namens mijn dochter….

Mijn eigen moeder had de verlangens reeds ingediend
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11781
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 20 apr 2023, 14:21 Ik stel de vraag namens mijn dochter….

Mijn eigen moeder had de verlangens reeds ingediend
Tsja, die is nog heul klein toch? Ik vind het lastig een 'moeder- of vaderdag' te doen namens kinderen die het verschil tussen linker- en rechterhand nog niet weten (of iets dergelijks). Dan ga ik een beetje mee met, volgens mij Mannetje, dat je je vrouw in die rol toch wel vaker waardeerd.
Als de kinderen wat groter worden maken ze vaak al iets op school en ging ik met ze naar de stad waar ze dan iets mochten uitkiezen wat mama echt wel leuk zou vinden. Ze kwamen dan vaak op de meest bijzondere ideeën.
Voor mezelf was het meest fijne kado (op vaderdag dan) een tekening met tekst van mijn oudste zoon, waarin hij aangaf heel veel van mij te houden, en mij toewenste dat God zou geven dat ik nog lang bij hem mocht zijn omdat ik zo lief was enz (jaja, ik weet het, ik kan het goed verbergen :) ).
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4195
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Maanenschijn »

Is moederdag al snel? Ik kom er meestal iets te laat achter dat het moederdag is/was. .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Tiberius »

Maanenschijn schreef: 20 apr 2023, 15:40 Is moederdag al snel? Ik kom er meestal iets te laat achter dat het moederdag is/was. Afbeelding.
Het duurt nog ruim een jaar.
merel
Berichten: 10071
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef: 20 apr 2023, 15:40 Is moederdag al snel? Ik kom er meestal iets te laat achter dat het moederdag is/was. Afbeelding.
14 mei ;)

Ik denk dat het thuis dit jaar vergeten wordt. Het valt dit jaar namelijk gelijktijdig met een verjaardag.
Bertiel schreef: 20 apr 2023, 14:21 Ik stel de vraag namens mijn dochter….

Mijn eigen moeder had de verlangens reeds ingediend
Serieus? Ik heb mijn moeder al wel 20 jaar niets gegeven met moederdag en mn schoonmoeder nog nooit.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1203
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Anselmus »

merel schreef:
Maanenschijn schreef: 20 apr 2023, 15:40 Is moederdag al snel? Ik kom er meestal iets te laat achter dat het moederdag is/was. Afbeelding.
14 mei ;)

Ik denk dat het thuis dit jaar vergeten wordt. Het valt dit jaar namelijk gelijktijdig met een verjaardag.
Bertiel schreef: 20 apr 2023, 14:21 Ik stel de vraag namens mijn dochter….

Mijn eigen moeder had de verlangens reeds ingediend
Serieus? Ik heb mijn moeder al wel 20 jaar niets gegeven met moederdag en mn schoonmoeder nog nooit.
Sinds mijn wederhelft vroeg of onze ouders al aan kinddagen deden en dat niet het geval bleek, hebben wij vader- en moederdag ook afgeschaft.
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie