Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 80

DDD

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door DDD »

Het gebeurt niet vaak dat ik het op dit onderwerp met huisman eens ben. Maar in dit geval kan ik mij er toch helemaal in vinden. Dit is écht ongepast gedrag. Het zal vast afschuwelijk zijn om mee te maken. Ik heb ook niet onmiddellijk de oplossing. Als het nodig is, kun je naar de crisisopvang.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 04 apr 2023, 22:39
Overigens heb je geen antwoord gegeven. Zou je dat nog willen doen? Graag met argumentatie.
Ik gaf antwoord. Alleen zal het je niet bekoord hebben.
Ararat

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef: 04 apr 2023, 22:20 Goed, zullen wij eens wat mensen bezoeken samen? Ik stel voor: een slachtoffer van de toeslagenaffaire, een boer met 140 koeien, een milieuactivist en een Groninger wiens huis op instorten staat... En laten we die Uddeler die te kampen heeft met geluidsoverlast en zich niet serieus genomen voelt als afsluiter ook nog maar een hart onder de riem steken...

Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe premier? Moet daar geen maximale termijn aanhangen (inclusief politieke partij)?
Je vertelt ons regelmatig wat en wie er fout is. Vertel ons nu ook eens wat er wél moet gebeuren en wie je dat ziet doen. Begin eens met een realistisch plaatje van een coalitie en gelijk wie de premier moet zijn.
Ik zoek dus naar oplossingen ipv het benoemen van problemen.
Span u gerust een weinig in!
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ik zie weinig nuances in de laatste reacties.
Er gaat veel fout in dit land. De voorbeelden zijn genoemd.
De betrokkenheid van Rutte op veel dossiers is niet te ontkennen.
Er zijn best vragen te stellen bij zijn ambtstermijn. Zoals in elk ambt, als mensen te lang op een plek zitten krijg je gedrag dat soms niet prettig is.
Geloven in eigen waarheid , naar dictatoriaal gedrag neigende trekjes. Er zijn maar heel weinig mensen die hier goed mee om kunnen gaan.
Daarom is periodiek aftreden overal een heel gezonde zaak, ook in de politiek.

Dan terug naar Rutte.
Ondanks alles: het is een man met gaven, een verbinder, tomeloze energie. Een kunstenaar in het debat.
Ik zou niet weten wie anders de NL kar de laatste jaren zou moeten trekken.
En voor de komende tijd zie ik ze ook nog niet zo snel.
In zo'n politiek versplinterd landschap, partijen bij elkaar krijgen, coalities vormen tussen tegenstanders. Mensen wijzen en motiveren om te denken in landsbelang.
Het is een gave en een zegen.

En ondanks alle problemen. Ik denk dat onze levensstandaard, onze welvaart, nooit zo hoog geweest is dan onder de periode Rutte.
Wat je ook van de problemen vind.
Profesto

Bericht door Profesto »

Bezorgd schreef: 05 apr 2023, 07:21 En ondanks alle problemen. Ik denk dat onze levensstandaard, onze welvaart, nooit zo hoog geweest is dan onder de periode Rutte.
Wat je ook van de problemen vind.
Dit geldt vooral voor de mensen die zelfstandig mee kunnen komen in de maatschappij. Daar gaat alle welvaart naartoe.
Onder Rutte is er vanaf het begin en nog altijd een verslechtering gaande van de welvaart van de mensen met een laag inkomen of een uitkering.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 09:35
deschpin schreef: 04 apr 2023, 09:31
Ad Anker schreef: 03 apr 2023, 12:15
Job schreef: 03 apr 2023, 11:21 Op een dienblaadje voor @AdAnker: https://www.rd.nl/artikel/1015141-rutte ... urscultuur
Een analyse die ik had kunnen schrijven. RD, beetje dieper mag wel hoor!
Dieper op welk vlak?

Persoonlijk dicht ik sinds een jaar of 7 mensen een ruttegraat toe.
(dan hebben ze geen principes, geen visie en geen slagkracht)
Fijn voor je dat je zo'n mooie woordgrap hebt bedacht! Volgens mij is het ook een hoop afgunst: een langstzittende premier, een economische crisis, een gezondheidscrisis, een natuurcrisis, een oorlog dichtbij en in Nederland hebben we het erg goed tot nu toe. En dat allemaal onder 1 premier.
Het is de tijdgeest om personen aan te vallen en in diskrediet te brengen. Ik doe daar niet aan mee. Het RD wel. Dat mogen ze zelf weten. Wellicht dat er lezers zijn die er van smullen.
Van harte eens Ad. Ondanks dat ik vind dat Rutte langzamerhand over zijn politieke houdbaarheid heen is, ben ik het eens dat we het ongekend goed hebben. Het zegt veel over de mensen zelf met hun kritiek.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

deschpin schreef: 04 apr 2023, 12:10 Die vergat ik zelfs nog ja, aantal jaren terug zat ik wat dichter bij het vuur toen kolencentrales werden uitgekocht. Bizar hoeveel geld dit de samenleving al heeft gekost(zowel direct als indirect) en wat de transitie nog gaat kosten. Baudet zat er met 1000 miljard wel naast, het wordt namelijk nog veel meer.
En wat gaat het kosten al je helemaal niets doen, of minder? Het kost misschien wat, maar het levert ook wat op.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Job schreef: 03 apr 2023, 11:21 Op een dienblaadje voor @AdAnker: https://www.rd.nl/artikel/1015141-rutte ... urscultuur
Dieper op welk vlak?

Fijn voor je dat je zo'n mooie woordgrap hebt bedacht! Volgens mij is het ook een hoop afgunst: een langstzittende premier, een economische crisis, een gezondheidscrisis, een natuurcrisis, een oorlog dichtbij en in Nederland hebben we het erg goed tot nu toe. En dat allemaal onder 1 premier.
Het is de tijdgeest om personen aan te vallen en in diskrediet te brengen. Ik doe daar niet aan mee. Het RD wel. Dat mogen ze zelf weten. Wellicht dat er lezers zijn die er van smullen.
De facto ben ik het wel met mijn broer eens. We hebben het allemaal goed in materieel opzicht.
Tegelijk meen ik dat juist Rutte grote verantwoordelijkheid heeft, en ook een veroorzaker is, voor het chagrijn in de samenleving en de 'zeur' tijdgeest. Dat neem ik 'em kwalijk. Niet de materiele achteruitgang - ook aanwezig bij veel groepen! - maar juist de geestelijke achteruitgang, het negativisme, het polariseren. Wat nu gewoon ontaard in treiteren en kleineren van het volk. Dat maakt hem ten enenmale ongeschikt!
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

refo schreef:Om de stikstofmaatregelen te simplificeren tot een actie 'red de waterlobelia', is wel erg dubieus. Nog afgezien van het feit dat we hem bijna uitgeroeid hebben.
Van uitroeien is geen sprake. De waterlobelia komt in andere landen in ruime mate voor en als de soort uit ons kleine landje verdwijnt, is hij nog niet uitgeroeid. Net zoals de wolf dat in de 19e eeuw ook niet was toen de laatste hier afgeschoten werd. Die wolf is inmiddels weer terug, waarmee aangegeven is dat dit "uitroeien" dus maar betrekkelijk is.
ZWP schreef: 29 mar 2023, 15:21Zucht, het genuanceerde verhaal is lastig te verdedigen. Je hoort óf in het kamp van de bomenknuffelaars óf in de kamp van de ontkenners. Een gematigde positie wordt door de ene (gepolariseerde) groep in het andere kamp geplaatst, en vice versa.

Zo'n opmerking als dat er € 25 mrd tegen aan gesmeten wordt om een plantensoort te behouden, leidt behoorlijk af en zorgt in ieder geval niet voor een constructieve discussie. Zie ook opmerkingen van @Refo.
Als je kijkt naar de Natura 2000 gebieden, dan is daarvan 4,4% (zo'n 150 km2) waar het niet zo goed mee gaat. Met de rest van die natuurgebieden gaat het voldoende/goed/uitstekend. Dat is dus een klein gebied waar we het over hebben en bovendien is het nog maar de vraag of dit altijd door stikstof komt. Het is dus zeker niet zo dat "de natuur op omvallen staat" zoals sommige politieke partijen beweren.
Het kabinet heeft weldegelijk 25 miljard euro gereserveerd om dit kleine stukje land waar het minder goed mee gaat qua natuur wat op te krikken. Of beter gezegd in het geval van arme gronden (want daar gedijen stikstofarme planten op): om het daar wat minder stikstofrijk (dus armer) te maken. Of die 25 miljard goed besteed zullen worden (kosten-batenanalyse) is daarbij nog maar zeer de vraag. Dat is het genuanceerde verhaal.
Laatst gewijzigd door elbert op 05 apr 2023, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: 05 apr 2023, 08:59

Dieper op welk vlak?

De facto ben ik het wel met mijn broer eens. We hebben het allemaal goed in materieel opzicht.
Tegelijk meen ik dat juist Rutte grote verantwoordelijkheid heeft, en ook een veroorzaker is, voor het chagrijn in de samenleving en de 'zeur' tijdgeest. Dat neem ik 'em kwalijk. Niet de materiele achteruitgang - ook aanwezig bij veel groepen! - maar juist de geestelijke achteruitgang, het negativisme, het polariseren. Wat nu gewoon ontaard in treiteren en kleineren van het volk. Dat maakt hem ten enenmale ongeschikt!
Wat mij betreft goed samengevat Wim.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wim Anker schreef: 05 apr 2023, 08:59

Dieper op welk vlak?

Juist! :super

Wat is hierop jouw antwoord, @Ad Anker?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik snap Wim wel. We hebben wel te maken met een D66 die hun progressieve agenda uit wil rollen en daar (gelukkig) niet altijd vrienden mee maakt met een leider die ongeschikt is en ook chagrijn opwekt bij velen.
We hebben te maken met een CDA die helaas geen kiezers aantrekt, een onhandige leiderschapswissel heeft meegemaakt en Pieter Omtzigt verloor.
We hebben te maken met een vleugellam CU die in dit tijdsgewricht ook geen groeipotentie heeft.

We hebben te maken met emotiestemmers die 'anders willen'. Vorige keer FvD, nu BBB. Heel begrijpelijk, maar of het op termijn goed uitpakt is koffiedik kijken.

Doe dan toch maar Rutte en de VVD. Dat is redelijk stabiel, laten de verkiezingen ook zien. Die hebben toch het minst te leiden gehad, ondanks de grote woorden hier dat Rutte heel slecht is. Ik zie dat niet terug en kan ook mijn zegeningen nog tellen. Dat maakt me bescheiden in mijn commentaar.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 05 apr 2023, 09:32
Juist! :super

Wat is hierop jouw antwoord, @Ad Anker?
Ik ga er verder over stoppen hoor, maar begrijp je dat je heel vervelend overkomt om altijd maar 'eens' te roepen bij een antwoord van een ander zonder zelf maar een centimeter inhoudelijk te worden?
Reageer bijvoorbeeld eens op Ararats post van vanmorgen.

Maar goed, ik heb inmiddels geantwoord. Dus ik ben je terwille geweest.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Eerlijk is eerlijk, ik had van JA21 nog enige goede gedachten. Maar gezien de laatste berichtgeving heb ik het idee dat ook dat niks gaat worden.
- Niet meer zo actief -
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef: 05 apr 2023, 09:54 Eerlijk is eerlijk, ik had van JA21 nog enige goede gedachten. Maar gezien de laatste berichtgeving heb ik het idee dat ook dat niks gaat worden.
Wat is de laatste berichtgeving?
Plaats reactie