Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door CvdW »

MGG schreef: 03 mar 2023, 14:11
deschpin schreef: 03 mar 2023, 14:06 Met oog op landelijke ontwikkeling zal ik voor het eerst niet op CDA/CU/SGP stemmen.
Het zal de BBB worden, dit is de enige partij die echt wil voorkomen dat de agrarische sector wordt geëlimineerd.

Het is de waanzin ten top om een, toch al, krimpende topsector te elimineren.

Van SGP, CU en CDA weet ik inmiddels zeker dat ze zich om laten praten door Rutte(dat kan hij namelijk wel goed).
Zijn de standpunten van deze partij overeenkomst de 10 geboden? Of scherper. Zou Jezus op een partij stemmen die de geboden van Zijn Vader vertrapt? Zie alleen al de standpunten over abortus, zondagsrust en het homohuwelijk
We moeten niet alleen een hoorder van het Woord zijn, maar ook een dader.
Voorbeeld: Aan het begin van een vergadering de presentielijst tekenen en vervolgens de vergadering niet bijwonen, maar naar huis gaan.
Chrisje72
Berichten: 1502
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Chrisje72 »

Ah mooi, polls werken nu ook in tapatalk
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zita »

CvdW schreef: 03 mar 2023, 16:45
MGG schreef: 03 mar 2023, 14:11
deschpin schreef: 03 mar 2023, 14:06 Met oog op landelijke ontwikkeling zal ik voor het eerst niet op CDA/CU/SGP stemmen.
Het zal de BBB worden, dit is de enige partij die echt wil voorkomen dat de agrarische sector wordt geëlimineerd.

Het is de waanzin ten top om een, toch al, krimpende topsector te elimineren.

Van SGP, CU en CDA weet ik inmiddels zeker dat ze zich om laten praten door Rutte(dat kan hij namelijk wel goed).
Zijn de standpunten van deze partij overeenkomst de 10 geboden? Of scherper. Zou Jezus op een partij stemmen die de geboden van Zijn Vader vertrapt? Zie alleen al de standpunten over abortus, zondagsrust en het homohuwelijk
We moeten niet alleen een hoorder van het Woord zijn, maar ook een dader.
Voorbeeld: Aan het begin van een vergadering de presentielijst tekenen en vervolgens de vergadering niet bijwonen, maar naar huis gaan.
Heb je nu serieus een (omstreden) kwestie van 26 jaar geleden nodig om de SGP te kunnen afwijzen?
Bruna
Berichten: 1764
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bruna »

Oef, blijkbaar ken ik de geschiedenis niet goed. Als dat 1x in de 26 jaar is gebeurd dan is dat niet goed maar ook niet veel.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bezorgd »

deschpin schreef: 03 mar 2023, 14:06 Met oog op landelijke ontwikkeling zal ik voor het eerst niet op CDA/CU/SGP stemmen.
Het zal de BBB worden, dit is de enige partij die echt wil voorkomen dat de agrarische sector wordt geëlimineerd.

Het is de waanzin ten top om een, toch al, krimpende topsector te elimineren.

Van SGP, CU en CDA weet ik inmiddels zeker dat ze zich om laten praten door Rutte(dat kan hij namelijk wel goed).
Dat je niet op CU en CDA stemt begrijp ik wel. Maar om SGP in datzelfde rijtje te zetten is niet terecht.
Juist van oudsher een partij die voor boeren opkomt.

Onbegrijpelijk dat je als reformatorisch christen op een niet christelijke partij stemt.
Al ben ik bang dat het inmiddels meer gebeurt.
Is dit niet een gevolg van ons materialisme? Ons belang boven Gods wetten stellen? Die dan maar even op de tweede plaats?
Het gaat om prioriteiten stellen.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ambtenaar »

Voor de verandering stem ik op het CDA.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 04 mar 2023, 09:55 Voor de verandering stem ik op het CDA.
Ik stem SGP. Ik hou van een partij die landelijk hetzelfde zegt als provinciaal. Dat kun je van het CDA niet zeggen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geytenbeekje
Berichten: 8331
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef: 04 mar 2023, 09:55 Voor de verandering stem ik op het CDA.
Dan behoor je wel tot de laatste der mohikanen.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef: 04 mar 2023, 10:22 Dan behoor je wel tot de laatste der mohikanen.
Dat klopt.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 04 mar 2023, 12:01
Geytenbeekje schreef: 04 mar 2023, 10:22 Dan behoor je wel tot de laatste der mohikanen.
Dat klopt.
Wat zijn jouw overwegingen om CDA te stemmen en niet bv CU of een andere partij?
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bertiel »

https://www.geefboerentoekomst.nl/kiesa ... d-holland/

ik zie dat in de provincie waarin ik woon de BBB en SGP dezelfde standpunten inneemt. Dus wat dat aan gaat, geen reden voor grensverkeer
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 06 mar 2023, 08:44 https://www.geefboerentoekomst.nl/kiesa ... d-holland/

ik zie dat in de provincie waarin ik woon de BBB en SGP dezelfde standpunten inneemt. Dus wat dat aan gaat, geen reden voor grensverkeer
Als dat de enige keuze was, zou ik eerder voor SGP kiezen dan voor BBB. Ik verwacht voor deze partij dezelfde teloorgaang als van andere snel opkomende partijen zonder duidelijk grondbeginsel.
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Henk J »

merel schreef: 06 mar 2023, 08:51 Als dat de enige keuze was, zou ik eerder voor SGP kiezen dan voor BBB. Ik verwacht voor deze partij dezelfde teloorgaang als van andere snel opkomende partijen zonder duidelijk grondbeginsel.
Wat wel een verschil is met FvD is dat bij BBB niet iemand aan het roer staat die het alleen denkt te weten. Daarnaast zitten er veel ex CDA en VVD mensen met bestuurlijke ervaringen bij deze partij. Maar na de verkiezingen moeten ze zich bewijzen.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 06 mar 2023, 08:35 Wat zijn jouw overwegingen om CDA te stemmen en niet bv CU of een andere partij?
Ik stem altijd CDA. Ik ben ook lid van de partij.
deschpin
Berichten: 397
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door deschpin »

Ambtenaar schreef: 06 mar 2023, 10:30
merel schreef: 06 mar 2023, 08:35 Wat zijn jouw overwegingen om CDA te stemmen en niet bv CU of een andere partij?
Ik stem altijd CDA. Ik ben ook lid van de partij.
Binnenkort wordt je door de musea uitgenodigd :D
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Plaats reactie