Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 80

Wim Anker

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:
DDD schreef:Schreeuw om Leven heeft een duidelijke achterban. Net zoals milieuorganisaties, trouwens.
Greenpeace wel, Urgenda niet , en ze procederen zeker niet namens familie huisman.
Tja. Abraham pleitte voor het behoud van Sodom. Maar goed dat niet eerst de achterbancheck werd gedaan.
We zullen zien. Ik vind het een zeer vreemde ontwikkeling. Vragen om recht wordt afhankelijk van het aantal medestanders.
Henk J

Bericht door Henk J »

Wim Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ik wou het ook net delen.

Mooi! :super

Wat zijn de consequenties als bv sol rechtzaken voert over de opgelegde beperkingen bij het waken? Gaat deze motie ervoor zorgen dat een rechter uberhaupt niet meer wil oordelen of het recht op demonstreren niet wordt beperkt?
Voorlopig nog niets. Deze motie beoogd een verkenning of er iets moet veranderen aan de representativiteitstoets.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:Tja. Abraham pleitte voor het behoud van Sodom. Maar goed dat niet eerst de achterbancheck werd gedaan.
Zijn hele vraag was een achterbancheck: Misschien zijn er vijftig rechtvaardigen in de stad; zult Gij hen ook ombrengen, en de plaats niet sparen om de vijftig rechtvaardigen die binnen haar zijn?
Maar dat geheel terzijde.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Schreeuw om Leven heeft een duidelijke achterban. Net zoals milieuorganisaties, trouwens.
Greenpeace wel, Urgenda niet , en ze procederen zeker niet namens familie huisman.
Tja. Abraham pleitte voor het behoud van Sodom. Maar goed dat niet eerst de achterbancheck werd gedaan.
We zullen zien. Ik vind het een zeer vreemde ontwikkeling. Vragen om recht wordt afhankelijk van het aantal medestanders.

Lees nu eens het wetsartikel waar deze motie over gaat. Ieder individu mag altijd vragen om recht. Daar gaat dit wetsartikel helemaal niet over.

Het gaat over stichtingen of verenigingen. Lees hier het wetsartikel.

https://wetboekplus.nl/burgerlijk-wetbo ... eve-actie/

Het is logisch dat een stichting wel enig belang moet hebben in de zaak die ze aanspannen. De SGP motie vraagt dat er onderzocht wordt hoe de representativiteit getoetst kan en moet worden door de rechter voordat hij de zaak in behandeling neemt.
Dat is alles maar omdat de meesten niet verder lezen dan een headline of een twitterberichtje ontstaat er ophef en verwarring. Zelfs Omtzigt heeft voor deze motie gestemd. Net zoals VVD en CDA.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

De discussie ging dan ook helemaal niet over de motie maar over de uitspraken van Stoffer. Dat blijf je steeds vergeten maar dat was helemaal het punt niet.

Los daarvan: volgens deze deskundigen is de motie ook onuitvoerbaar:

https://www.trouw.nl/politiek/rechtse-k ... ~b7039a9f/

Volgens mij is het allemaal angst om stemmen te verliezen aan PVV en FvD. Maar op deze manier verlies je de stemmen van gematigde mensen.
parsifal

Bericht door parsifal »

parsifal schreef:
huisman schreef:Kijk eerst even naar de eerste 10 minuten van dit filmpje. Want de meesten van jullie trekken conclusies door onkunde.
De motie een keer lezen zou ook helpen. Dat deze motie de rechtstaat zou ondermijnen is flauwekul en onzin (Mag deze woorden weer gebruiken van @Tiberius :super )

https://youtu.be/slcOekOAKeM
Nogmaals Stoffer noemde ook Urgenda, waar de rechter de staat in het ongelijk stelde (in dit geval ook tot frustratie van SGP).

Het is een beetje als etnisch profileren. Dat is niet legaal, maar het is een beetje vreemd om er over te gaan zeuren als die dure auto inderdaad gestolen blijkt en de kofferbak vol met cocaine ligt.

Het is waar dat kleine groepen wetgeving kunnen frustreren (en uitstellen) en dat dit niet wenselijk is is duidelijk. Echter als nu blijkt dat in het aangehaalde voorbeeld de wetgeving niet door de juridische beugel kon (en we bovendien met een kabinet zitten wat willens en wetens illegale besluiten neemt en dan rechtzaken misbruikt om herstel hiervan uit te stellen).
Ik citeer mezelf maar. Het ging mij echt niet om beperking van de rechtgang (daar heb ik te weinig verstand van), maar om het voorbeeld wat genoemd werd. Aangezien de staat hier ongelijk heeft gekregen, zou de juiste reactie zijn "dankjewel Urgenda" er is blijkbaar iets rechtgezet waar de Kamer niet alert grnoeg was. Dat er ook grote problemen zijn met allerlei kleine groepjes zonder achterban is zeker waar, maar het gebruikte voorbeeld is erg slecht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:De discussie ging dan ook helemaal niet over de motie maar over de uitspraken van Stoffer. Dat blijf je steeds vergeten maar dat was helemaal het punt niet.

Los daarvan: volgens deze deskundigen is de motie ook onuitvoerbaar:

https://www.trouw.nl/politiek/rechtse-k ... ~b7039a9f/

Volgens mij is het allemaal angst om stemmen te verliezen aan PVV en FvD. Maar op deze manier verlies je de stemmen van gematigde mensen.

De motie is natuurlijk uitvoerbaar. Het vraagt om te onderzoeken…..Dat kan natuurlijk altijd. Of dat onderzoek het door deze motie gewenste resultaat gaat opleveren is nog onduidelijk.

Volgens mij ben jij bezet met een redelijke intelligentie. Lees het wetsartikel en de motie en zie dat er niets vreemds aan is. Het is alleen geframed door GL/PvdA/D66 enz. Pieter Omtzigt staat bekent om zijn pleidooi voor zeer zorgvuldige wetgeving. Hij stemde gisteren voor deze motie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

De heer Omtzigt is in persoon niet alleen de klokkenluider, maar óók de veroorzaker van de toeslagenaffaire.

Maar los daarvan: mijn enige punt was de discussie in de kamerbehandeling. Ik heb niets tegen onderzoeken, maar de cultuur die hieruit spreekt, is mijns inziens zorgelijk.
Henk J

Bericht door Henk J »

DDD schreef:De heer Omtzigt is in persoon niet alleen de klokkenluider, maar óók de veroorzaker van de toeslagenaffaire.
Is deze kwalificatie niet wat kort door de bocht? Omtzigt zat inderdaad in de Tweede Kamer toen er strengere wetgeving werd aangenomen, daar reflecteert hij ook op in zijn boek. Daarom pleit hij ook voor goede wetgeving.
DDD

Bericht door DDD »

Natuurlijk is dat erg kort door de bocht. Maar wel juist.
merel

Bericht door merel »

Denk dat je daar wel een punt hebt.

Waarom ben jij zo mordicus tegen deze motie? Ik vind dat Stoffer wel een punt heeft.
Christen

Bericht door Christen »

Kieskompas gedaan. Links progressief..

Jullie al gedaan?
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef:Denk dat je daar wel een punt hebt.

Waarom ben jij zo mordicus tegen deze motie? Ik vind dat Stoffer wel een punt heeft.
Ik ben niet tegen de motie, al vind ik de alliantie niet prettig. Maar ik heb mij alleen uitgelaten over de opmerkingen in de kamerbehandeling. Lees maar terug. :)
MGG

Bericht door MGG »

Christen schreef:Kieskompas gedaan. Links progressief..

Jullie al gedaan?
Zoals altijd rechts conservatief. Ik zit nu slechts een procent of 10 richting rechts. Blijkbaar ben ik op provinciaal niveau een stuk minder rechts dan landelijk.
Zelfs op dit punt sluit ik mooi aan bij de SGP. Het is wel grappig om te zien hoe partijen per provincie andere standpunten hebben. Een deel van de partijen is in Holland een stuk linkser dan in bijvoorbeeld Gelderland.
Christen

Bericht door Christen »

:)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie