Dat bedoel ik inderdaad. Ik merk zelfs vaak dat ik, als ik facturen schrijf, vaak 'van me af' reken. Wellicht te vriendelijk.JvW schreef: Nee, verre van dat! Daar ben ik helemaal niet voor, sterker nog daar blijf ik altijd heel ver vandaan. Wat ik in de praktijk vaak ben tegengekomen is dat men juist te weinig meeneemt en dan doe je jezelf tekort. Het doen van administratie, klantenbezoeken die niet gelijk tot omzet leiden enzovoorts tellen ook mee. Bij een werknemer zijn er meestal ook heel wat uren die niet direct productief te noemen zijn, wat niet wil zeggen dat dat betekent dat die uren niet gewerkt zijn. Een en ander moet uiteraard nog wel in verhouding staan.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Ja volgens mij ookHersteldHervormd schreef:Screens zijn toch juist buiten?Zeeuw schreef:Dat heet dan toch een screen?HersteldHervormd schreef:Hij zit buiten, dus de zon schijnt niet naar binnen.Eloesje schreef: Uhm ja, dat is dus ook mijn vraag.
Rolluik komt buiten, inderdaad op afstand te bedienen
Ik ging er een beetje vanuit dat je een scherm binnen wilde, maar dat hoeft natuurlijk niet.

'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Romeinen 14:23
-
Dat doen veel ZZP-ers, maar zeker niet allemaal. Ik hoorde pas van een ZZP-er die 40 uur in de week schreef voor 3 opdrachtgevers tegelijk. Dus werkte op papier 120 uur per week......Zeeuw schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Ik merk zelfs vaak dat ik, als ik facturen schrijf, vaak 'van me af' reken. Wellicht te vriendelijk.JvW schreef: Nee, verre van dat! Daar ben ik helemaal niet voor, sterker nog daar blijf ik altijd heel ver vandaan. Wat ik in de praktijk vaak ben tegengekomen is dat men juist te weinig meeneemt en dan doe je jezelf tekort. Het doen van administratie, klantenbezoeken die niet gelijk tot omzet leiden enzovoorts tellen ook mee. Bij een werknemer zijn er meestal ook heel wat uren die niet direct productief te noemen zijn, wat niet wil zeggen dat dat betekent dat die uren niet gewerkt zijn. Een en ander moet uiteraard nog wel in verhouding staan.
Als je het op jouw manier doet, dan kun je ze altijd recht in de ogen kijken en even een babbeltje maken zonder aan het werk te zijn. Naar mijn idee werkt het alleen in je voordeel, je bent betrouwbaar en daarmee een kandidaat voor een volgende opdracht.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Dat laatste is gewoon fraude, mijns inziens. Of het moeten forfatair gemaakte uren zijn, dezelfde werkzaamheden voor meerdere opdrachtgevers. Dan vind ik het nog vreemd.
-
Het is ook fraude, ik begreep dat in ieder geval één van de opdrachtgevers geen gebruik meer maakt van zijn diensten.DDD schreef:Dat laatste is gewoon fraude, mijns inziens. Of het moeten forfatair gemaakte uren zijn, dezelfde werkzaamheden voor meerdere opdrachtgevers. Dan vind ik het nog vreemd.
Jaco van Westenbrugge
Ik zou het geld terugvorderen. Wat een streken.
Ik snap het, je dacht aan een rolgordijn binnen, maar inderdaad kiezen we voor een rolluik die dus buiten hangt, puur voor de kou, inbraakpreventie en verduistering. De zon komt vrijwel niet op dat raamHersteldHervormd schreef:Hij zit buiten, dus de zon schijnt niet naar binnen.Eloesje schreef: Uhm ja, dat is dus ook mijn vraag.
Rolluik komt buiten, inderdaad op afstand te bedienen
Ik ging er een beetje vanuit dat je een scherm binnen wilde, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Bizar, ik begrijp ook dat ze meer en beter willen gaan controleren.JvW schreef:Dat doen veel ZZP-ers, maar zeker niet allemaal. Ik hoorde pas van een ZZP-er die 40 uur in de week schreef voor 3 opdrachtgevers tegelijk. Dus werkte op papier 120 uur per week......Zeeuw schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Ik merk zelfs vaak dat ik, als ik facturen schrijf, vaak 'van me af' reken. Wellicht te vriendelijk.JvW schreef: Nee, verre van dat! Daar ben ik helemaal niet voor, sterker nog daar blijf ik altijd heel ver vandaan. Wat ik in de praktijk vaak ben tegengekomen is dat men juist te weinig meeneemt en dan doe je jezelf tekort. Het doen van administratie, klantenbezoeken die niet gelijk tot omzet leiden enzovoorts tellen ook mee. Bij een werknemer zijn er meestal ook heel wat uren die niet direct productief te noemen zijn, wat niet wil zeggen dat dat betekent dat die uren niet gewerkt zijn. Een en ander moet uiteraard nog wel in verhouding staan.
Als je het op jouw manier doet, dan kun je ze altijd recht in de ogen kijken en even een babbeltje maken zonder aan het werk te zijn. Naar mijn idee werkt het alleen in je voordeel, je bent betrouwbaar en daarmee een kandidaat voor een volgende opdracht.
Daar is de capaciteit niet voor. Overigens vind ik dit meer een opdrachtgever/opdrachtgever, dan een belastingdienstprobleem. Als die zzp'er gewoon zijn/haar resultaten haalt en de opdrachtgever klaagt niet...Eloesje schreef:Bizar, ik begrijp ook dat ze meer en beter willen gaan controleren.JvW schreef:Dat doen veel ZZP-ers, maar zeker niet allemaal. Ik hoorde pas van een ZZP-er die 40 uur in de week schreef voor 3 opdrachtgevers tegelijk. Dus werkte op papier 120 uur per week......Zeeuw schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Ik merk zelfs vaak dat ik, als ik facturen schrijf, vaak 'van me af' reken. Wellicht te vriendelijk.JvW schreef: Nee, verre van dat! Daar ben ik helemaal niet voor, sterker nog daar blijf ik altijd heel ver vandaan. Wat ik in de praktijk vaak ben tegengekomen is dat men juist te weinig meeneemt en dan doe je jezelf tekort. Het doen van administratie, klantenbezoeken die niet gelijk tot omzet leiden enzovoorts tellen ook mee. Bij een werknemer zijn er meestal ook heel wat uren die niet direct productief te noemen zijn, wat niet wil zeggen dat dat betekent dat die uren niet gewerkt zijn. Een en ander moet uiteraard nog wel in verhouding staan.
Ook zonder klachten valt het m.i onder denoemer bedrog en stelen.
-
Zeker, maar Zeeuw heeft gelijk dat het voor de belastingdienst niet ter zake doet (diegene zal toch wel kwalificeren als zelfstandige). Het kwam in me op naar aanleiding van een opmerking over het schrijven van uren.merel schreef:Ook zonder klachten valt het m.i onder denoemer bedrog en stelen.
Jaco van Westenbrugge
Hoe krijgen je het voor elkaar om in een categorie ‘Vrijetijdsbesteding’ over werk te gaan praten? 

Logisch toch: werken kost veel vrije tijd.Simon0612 schreef:Hoe krijgen je het voor elkaar om in een categorie ‘Vrijetijdsbesteding’ over werk te gaan praten?

Uhm ja, goeie vraag, ik werk in m'n vrije tijd. Zonder vrije tijd ook geen werk.
Voor mij is het ook niet leven om te werken maar werken om te leven.
Voor mij is het ook niet leven om te werken maar werken om te leven.
Het maken van facturen en frauderen met hun uren doen ZZP’ers in hun vrije tijdSimon0612 schreef:Hoe krijgen je het voor elkaar om in een categorie ‘Vrijetijdsbesteding’ over werk te gaan praten?