Stijgende energieprijzen en overige inflatie
Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie
Eens. De trouweklantenkorting valt inmiddels tegen. Men zegt dan dat er nooit meer dan anderhalf jaar vooraf ingekocht wordt.
Toch ben ik blij dat ik niet geswitcht ben. Bij Eneco heb ik twee maanden toptarief betaald. Nu weer een wat lager tarief en reeds een termijnbedrag wat met het prijsplafond rekent. Bijna een halvering.DDD schreef:Eens. De trouweklantenkorting valt inmiddels tegen. Men zegt dan dat er nooit meer dan anderhalf jaar vooraf ingekocht wordt.
Door hun adequate en tijdige informatie en een bijzondere goede app ga ik niet voor een paar centen switchen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wij gaan van het gas af. Volgend jaar krijgen wij een warmtepomp.
Dat laatste begrijp ik goed. Wij zitten ook al 15 jaar bij Delta en dat bevalt goed.huisman schreef:Toch ben ik blij dat ik niet geswitcht ben. Bij Eneco heb ik twee maanden toptarief betaald. Nu weer een wat lager tarief en reeds een termijnbedrag wat met het prijsplafond rekent. Bijna een halvering.DDD schreef:Eens. De trouweklantenkorting valt inmiddels tegen. Men zegt dan dat er nooit meer dan anderhalf jaar vooraf ingekocht wordt.
Door hun adequate en tijdige informatie en een bijzondere goede app ga ik niet voor een paar centen switchen.
Bericht ontvangen van Greenchoiche dat de tarieven per 01-02-2023 opnieuw wat naar beneden gaan.
Per 01-01-2023 gaan ze ook al wat naar beneden.
Normaaltarief per 01-01-2023 wordt € 0,87 en per 01-02-2023 wordt dat € 0,75.
Daltarief per 01-01-2023 wordt € 0,71 en per 01-02-2023 wordt dat € 0,60.
Per 01-01-2023 gaan ze ook al wat naar beneden.
Normaaltarief per 01-01-2023 wordt € 0,87 en per 01-02-2023 wordt dat € 0,75.
Daltarief per 01-01-2023 wordt € 0,71 en per 01-02-2023 wordt dat € 0,60.
Ambtenaar schreef:Wij gaan van het gas af. Volgend jaar krijgen wij een warmtepomp.
Mooi. Maar als onderstaande link lees wacht ik op een innovatie die mijn huis beter kan verwarmen. Heb een CV uit 2018 die is zuinig genoeg. Er zal tussen nu en 10 jaar vast een innovatie komen waar ik wel blij van wordt.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... en-ze-deze
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Er zijn niet zoveel smaken.huisman schreef: Mooi. Maar als onderstaande link lees wacht ik op een innovatie die mijn huis beter kan verwarmen. Heb een CV uit 2018 die is zuinig genoeg. Er zal tussen nu en 10 jaar vast een innovatie komen waar ik wel blij van wordt.
Nee, die innovatie zal er niet komen. Simpelweg omdat de infrastructuur leidend zal zijn vanwege de hoge investeringen daar in. Je krijgt dus of een aansluiting op het warmtenet of er komt een all-electric oplossing.
Bij een warmtenet ben je afhankelijk van industriële restwarmte, geo- of aquathermie. Bij een all-electric oplossing zit je aan de warmtepomp vast.
Ik verwacht een all-electric oplossing zonder warmtepomp of met een veel comfortabeler pomp. Er zijn al elektrische CV ketels maar die zijn nog lang niet efficient genoeg. Reken maar dat daar een behoorlijke innovatie slag gemaakt gaat worden.Ambtenaar schreef:Er zijn niet zoveel smaken.huisman schreef: Mooi. Maar als onderstaande link lees wacht ik op een innovatie die mijn huis beter kan verwarmen. Heb een CV uit 2018 die is zuinig genoeg. Er zal tussen nu en 10 jaar vast een innovatie komen waar ik wel blij van wordt.
Nee, die innovatie zal er niet komen. Simpelweg omdat de infrastructuur leidend zal zijn vanwege de hoge investeringen daar in. Je krijgt dus of een aansluiting op het warmtenet of er komt een all-electric oplossing.
Bij een warmtenet ben je afhankelijk van industriële restwarmte, geo- of aquathermie. Bij een all-electric oplossing zit je aan de warmtepomp vast.
Vraag: Is vloerverwarming een must voor verwarmen met een warmtepomp?
-
Over hybride CV ketels hoor ik niet echt goede verhalen. Maargoed, het kan zijn dat toekomstige modellen al een stuk beter zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-
Het kan ook zonder vloerverwarming hoor. Er word vrijwel altijd voor vloerverwarming gekozen omdat deze stooklijnen een stuk lager gestookt hoeven worden. Volgens mij kan het nooit warmer worden dan 40 graden. In radiatoren kan dit oplopen tot 80 graden.huisman schreef: Ik verwacht een all-electric oplossing zonder warmtepomp of met een veel comfortabeler pomp. Er zijn al elektrische CV ketels maar die zijn nog lang niet efficient genoeg. Reken maar dat daar een behoorlijke innovatie slag gemaakt gaat worden.
Het is dus efficienter. Als je normale radiatoren aan zou sluiten op een warmtepomp dan stook je je helemaal blauw. Volgens mij heb je ook speciale radiatoren nodig, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Wie met alle ontwikkelingen van de afgelopen 25 jaar nu nog zomaar durft te stellen dat er geen nieuwe innovaties gaan komen, heeft toch echt wel stevige oogkleppen op. Nog even los van een alternatieve oplossingen is het in elk geval realistisch genoeg om rekening te houden met het feit dat warmtepompen op de middellange termijn een dusdanig technologische ontwikkeling hebben doorgemaakt dat ze qua efficiëntie en comfort niet meer te vergelijken zijn met de modellen van nu.huisman schreef:Ik verwacht een all-electric oplossing zonder warmtepomp of met een veel comfortabeler pomp. Er zijn al elektrische CV ketels maar die zijn nog lang niet efficient genoeg. Reken maar dat daar een behoorlijke innovatie slag gemaakt gaat worden.Ambtenaar schreef:
Dat is wel aan te bevelen.huisman schreef:
Ik heb het over systeeminnovatie. Dat de warmtepomp wellicht nog een stukje efficiënter kan, liet ik gemakshalve buiten beschouwing.TSD schreef: Wie met alle ontwikkelingen van de afgelopen 25 jaar nu nog zomaar durft te stellen dat er geen nieuwe innovaties gaan komen, heeft toch echt wel stevige oogkleppen op.
De radiatoren moeten groter zijn. Wij hebben deze afgelopen verbouwing daarom al vervangen. Onze CV is 20 jaar en doet het nog uitstekend. Alleen moeten we de komende tijd wel oriënteren op wat anders; of nog 1x CV en dan volop inzetten op isolatie of een hybride pomp. Al hoor ik over deze pompen veel mankementen.HersteldHervormd schreef:Het kan ook zonder vloerverwarming hoor. Er word vrijwel altijd voor vloerverwarming gekozen omdat deze stooklijnen een stuk lager gestookt hoeven worden. Volgens mij kan het nooit warmer worden dan 40 graden. In radiatoren kan dit oplopen tot 80 graden.huisman schreef: Ik verwacht een all-electric oplossing zonder warmtepomp of met een veel comfortabeler pomp. Er zijn al elektrische CV ketels maar die zijn nog lang niet efficient genoeg. Reken maar dat daar een behoorlijke innovatie slag gemaakt gaat worden.
Het is dus efficienter. Als je normale radiatoren aan zou sluiten op een warmtepomp dan stook je je helemaal blauw. Volgens mij heb je ook speciale radiatoren nodig, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik hoorde recent dat vrienden infraroodverwarming nemen. Ik vraag mij af of dat behagelijk is.
Ik zou eerst eens de warmtevisie van de gemeente raadplegen. Het zou zonde zijn om te investeren in een installatie als straks de gemeente een warmtenet in jullie wijk gaat aanleggen.merel schreef: De radiatoren moeten groter zijn. Wij hebben deze afgelopen verbouwing daarom al vervangen. Onze CV is 20 jaar en doet het nog uitstekend. Alleen moeten we de komende tijd wel oriënteren op wat anders; of nog 1x CV en dan volop inzetten op isolatie of een hybride pomp. Al hoor ik over deze pompen veel mankementen.