Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Wil iemand het GGlid ajb vertellen. Anders slaapt hij zo slecht
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- FlyingEagle
Bertiel schreef:Wil iemand het GGlid ajb vertellen. Anders slaapt hij zo slecht

-
- Verbannen
Ik weet inmiddels van de hoed én van de rand. Dat is een kwestie van de bron die ik heb het één en ander navragen. Meestal is zo'n bron daar dan ook op voorbereid. Ze kennen me tenslotte langer dan vandaag.Bertiel schreef:Wil iemand het GGlid ajb vertellen. Anders slaapt hij zo slecht

Sommige mensen zullen heel hard lachen.
Al met al weinig zondagsrust, zo te lezen.
N.a.v dit beroep vroeg ik me af of de gemeente van Wageningen nog van plan is te verhuizen naar Bennekom? Het aantal leden daalt daar inmiddels al geruime tijd. Heb ooit gehoord dat Wageningen naar Bennekom zou verhuizen om zo het "Lunterenprobleem" van Ede op te lossen. Maar dat is al weer even geleden?Mistig schreef:Aangenomen GG Capelle-MW: Ds. Van der Heiden
-
- Verbannen
Dat gaat niet door, volgens mij.Silo schreef:N.a.v dit beroep vroeg ik me af of de gemeente van Wageningen nog van plan is te verhuizen naar Bennekom? Het aantal leden daalt daar inmiddels al geruime tijd. Heb ooit gehoord dat Wageningen naar Bennekom zou verhuizen om zo het "Lunterenprobleem" van Ede op te lossen. Maar dat is al weer even geleden?Mistig schreef:Aangenomen GG Capelle-MW: Ds. Van der Heiden
- FlyingEagle
De samenvoeging van een gedeelte van Ede met Wageningen gaat niet door. Of Wageningen nu wel of niet ging verhuizen stond hier los van. Kan best dat dit alsnog doorgaat maar dat weet ik niet.GerefGemeente-lid schreef:Dat gaat niet door, volgens mij.Silo schreef:N.a.v dit beroep vroeg ik me af of de gemeente van Wageningen nog van plan is te verhuizen naar Bennekom? Het aantal leden daalt daar inmiddels al geruime tijd. Heb ooit gehoord dat Wageningen naar Bennekom zou verhuizen om zo het "Lunterenprobleem" van Ede op te lossen. Maar dat is al weer even geleden?Mistig schreef:Aangenomen GG Capelle-MW: Ds. Van der Heiden
Wat was daar de gedachte achter? Dat Lunternaren 5 kilometer verder zouden gaan rijden op zondag dan ze nu hoeven?Silo schreef:N.a.v dit beroep vroeg ik me af of de gemeente van Wageningen nog van plan is te verhuizen naar Bennekom? Het aantal leden daalt daar inmiddels al geruime tijd. Heb ooit gehoord dat Wageningen naar Bennekom zou verhuizen om zo het "Lunterenprobleem" van Ede op te lossen. Maar dat is al weer even geleden?Mistig schreef:Aangenomen GG Capelle-MW: Ds. Van der Heiden
-
Klopt inderdaad. Dat plan is (voorlopig?) van tafel. Zowel Wageningen als de meerderheid van de leden van Ede die naar Bennekom zouden moeten waren niet echt enthousiast.GerefGemeente-lid schreef:Dat gaat niet door, volgens mij.Silo schreef:N.a.v dit beroep vroeg ik me af of de gemeente van Wageningen nog van plan is te verhuizen naar Bennekom? Het aantal leden daalt daar inmiddels al geruime tijd. Heb ooit gehoord dat Wageningen naar Bennekom zou verhuizen om zo het "Lunterenprobleem" van Ede op te lossen. Maar dat is al weer even geleden?Mistig schreef:Aangenomen GG Capelle-MW: Ds. Van der Heiden
Ede gaat opnieuw nadenken over mogelijke oplossingen. (In mijn ogen zijn ze dus terug bij af. Alleen is de gemeente Ede in de tussentijd enkele honderden leden groter.)
-
Volgens mij stond dat er niet los van.FlyingEagle schreef:De samenvoeging van een gedeelte van Ede met Wageningen gaat niet door. Of Wageningen nu wel of niet ging verhuizen stond hier los van. Kan best dat dit alsnog doorgaat maar dat weet ik niet.GerefGemeente-lid schreef:Dat gaat niet door, volgens mij.Silo schreef:N.a.v dit beroep vroeg ik me af of de gemeente van Wageningen nog van plan is te verhuizen naar Bennekom? Het aantal leden daalt daar inmiddels al geruime tijd. Heb ooit gehoord dat Wageningen naar Bennekom zou verhuizen om zo het "Lunterenprobleem" van Ede op te lossen. Maar dat is al weer even geleden?Mistig schreef:Aangenomen GG Capelle-MW: Ds. Van der Heiden
Wageningen heeft ruimte zat en het gebouw is relatief nieuw. Verhuizen naar Bennekom is wel een hele prijzige keus om de afstand naar de kerk gemiddeld genomen misschien met enkele minuten af te laten nemen.
Laatst gewijzigd door MGG op 20 dec 2022, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- FlyingEagle
Prima hoor
-
Job schreef:Wat was daar de gedachte achter? Dat Lunternaren 5 kilometer verder zouden gaan rijden op zondag dan ze nu hoeven?Silo schreef:N.a.v dit beroep vroeg ik me af of de gemeente van Wageningen nog van plan is te verhuizen naar Bennekom? Het aantal leden daalt daar inmiddels al geruime tijd. Heb ooit gehoord dat Wageningen naar Bennekom zou verhuizen om zo het "Lunterenprobleem" van Ede op te lossen. Maar dat is al weer even geleden?Mistig schreef:Aangenomen GG Capelle-MW: Ds. Van der Heiden
Je kan het ledenaantal van Ede op meedere manier terugbrengen/beperken.
-Nieuwe kerk in Lunteren (dat zou direct Barneveld-Zuid tijdelijk wat ontlasten)
- Een deel van de gemeente aan laten sluiten bij Wageningen. De gemeente Wageningen krimpt langzaam en bij de (her)start van Ede kwam een deel van de gemeemte ook uit Wageningen.
(Ik ken deze casus alleen op hoofdlijnen, mogelijk zijn er nog meer opties onderzocht.)
-
- Verbannen
Barneveld-Zuid wil niet i.s.m. Ede een gemeente in Lunteren starten, vanwege figuurlijke liggingsverschillen.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Stemt droef om te lezen.GerefGemeente-lid schreef:Barneveld-Zuid wil niet i.s.m. Ede een gemeente in Lunteren starten, vanwege figuurlijke liggingsverschillen.
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Kun je deze regio niet opsplitsen in wijkgemeenten, met pastorale werkers?Job schreef:Stemt droef om te lezen.GerefGemeente-lid schreef:Barneveld-Zuid wil niet i.s.m. Ede een gemeente in Lunteren starten, vanwege figuurlijke liggingsverschillen.
Ik vind de gemeenten in Barneveld, Veenendaal en Kootwijkerbroek zo groot, is er daar wel sprake van een menselijke maat?