Christen en vuurwerk
Re: RE: Re: Christen en vuurwerk
Waarom te laat? Er is toch geen christelijke bedtijd?Mannetje schreef:0.00 is gewoon te laat. Haasten om die grens te halen betekent dat je eerder naar huis had moeten gaan. Andre Nieuwkoop moet maar wat sneller spelen als zijn publiek niet op tijd thuis kan zijn.GerefGemeente-lid schreef:Ik ook niet. Je hoort dat ouders hun kinderen verplichten om 0.00 uur thuis moeten zijn. Kijk, als je kinderen een hele avond in de drankkeet of in het café zit, dan snap ik dat nog. Maar als je een zangavond van André Nieuwkoop bezoekt, om iets willekeurigs te noemen, en het is per ongeluk 0.13 uur, moet je daar echt geen punt van maken.Bezorgd schreef:Maar die tijdsgrens van 00.00 uur vind ik niet zo heel spannend eerlijk gezegd.
In dit geval is het niet allemaal zo zwart-wit.
Re: Christen en vuurwerk
0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
- Niet meer zo actief -
Ik zelf steek niks af maar ik ben vaker zulke momenten bij vrienden. Of die afsteken weet ik niet.TSD schreef:“kan al wat lastig worden ervaren”pierre27 schreef:Wat schreef ik?TSD schreef:Maar is is toch helemaal geen denken aan om Gods dag, de rustdag in te gaan luiden met vuurwerk?pierre27 schreef: De grens van zaterdag/zondag kan als lastig worden ervaren. Het zorgt bij mij wel voor enige terughoudendheiddat is toch helemaal geen overweging waard?
“enige terughoudendheid”.
Het spijt me Pierre, maar dat heb ik toch niet geïnterpreteerd al een onomwonden afwijzing. Dan zit je toch al in de overweeg-modus?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Er bestaat dan wel de mogelijkheid dat ze vragen 'Pierre, mogen wij even jouw sigaar lenen?'pierre27 schreef:
Ik zelf steek niks af maar ik ben vaker zulke momenten bij vrienden. Of die afsteken weet ik niet.

Nou, dat ligt toch wel aan alle omstandigheden van het geval. De meeste mensen zijn wel op tijd in de kerk als ze om negen uur ontbijten. En er zijn er ook een hoop die dat nog prima om kwart over negen kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan de gezinsgrootte en het aantal badkamers, zelfs in een gezin met vijf kinderen hoef je toch maar zelden vóór half negen uit bed.Mannetje schreef:0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
Reeds 1875 dagen rookvrij:)Zeeuw schreef:Er bestaat dan wel de mogelijkheid dat ze vragen 'Pierre, mogen wij even jouw sigaar lenen?'pierre27 schreef:
Ik zelf steek niks af maar ik ben vaker zulke momenten bij vrienden. Of die afsteken weet ik niet.
Nou... een gezin met vijf kinderen, om half tien in de kerk en dan ook nog samen ontbijten? Ik denk dat half acht op staan reëler is.DDD schreef:Nou, dat ligt toch wel aan alle omstandigheden van het geval. De meeste mensen zijn wel op tijd in de kerk als ze om negen uur ontbijten. En er zijn er ook een hoop die dat nog prima om kwart over negen kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan de gezinsgrootte en het aantal badkamers, zelfs in een gezin met vijf kinderen hoef je toch maar zelden vóór half negen uit bed.Mannetje schreef:0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
Als de kerk dan ook nog niet naast de deur ligt, is dat zelfs nog aanpoten kan ik je uit ervaring vertellen.

7.50 uur weet ik uit ervaring.Terri schreef:Nou... een gezin met vijf kinderen, om half tien in de kerk en dan ook nog samen ontbijten? Ik denk dat half acht op staan reëler is.DDD schreef:Nou, dat ligt toch wel aan alle omstandigheden van het geval. De meeste mensen zijn wel op tijd in de kerk als ze om negen uur ontbijten. En er zijn er ook een hoop die dat nog prima om kwart over negen kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan de gezinsgrootte en het aantal badkamers, zelfs in een gezin met vijf kinderen hoef je toch maar zelden vóór half negen uit bed.Mannetje schreef:0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
Als de kerk dan ook nog niet naast de deur ligt, is dat zelfs nog aanpoten kan ik je uit ervaring vertellen.
Voor half tien is dat wellicht wat laat, maar voor tien uur kan dat prima. Ik heb jarenlange ervaring. 9.05- 9.20 uur eten en 9.38 naar de kerk. Dan hoef je je echt niet te haasten. Ik ging om kwart voor negen uit bed en was altijd de eerste. Dat gaat prima, als niet iedereen in de morgen wil douchen. Als je dicht bij de kerk woont, kan het nog later.Terri schreef:Nou... een gezin met vijf kinderen, om half tien in de kerk en dan ook nog samen ontbijten? Ik denk dat half acht op staan reëler is.DDD schreef:Nou, dat ligt toch wel aan alle omstandigheden van het geval. De meeste mensen zijn wel op tijd in de kerk als ze om negen uur ontbijten. En er zijn er ook een hoop die dat nog prima om kwart over negen kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan de gezinsgrootte en het aantal badkamers, zelfs in een gezin met vijf kinderen hoef je toch maar zelden vóór half negen uit bed.Mannetje schreef:0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
Zeker wel. Wij ontbijten juist op zondag uitgebreid met warm brood en een gekookt eitje. Ik sta rond 7.30 uur op en ga douchen en tafel dekken. Daarna doucht de rest zich. Rond 8.15 uur zit iedereen aan tafel en dan ontbijten wij ruim een half uur. Rond 9.10 uur gaan we naar de kerk.DDD schreef:Nou, dat ligt toch wel aan alle omstandigheden van het geval. De meeste mensen zijn wel op tijd in de kerk als ze om negen uur ontbijten. En er zijn er ook een hoop die dat nog prima om kwart over negen kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan de gezinsgrootte en het aantal badkamers, zelfs in een gezin met vijf kinderen hoef je toch maar zelden vóór half negen uit bed.Mannetje schreef:0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
Een mooi programma Merel, klinkt als een rustige start van de dag des Heeren.merel schreef:Zeker wel. Wij ontbijten juist op zondag uitgebreid met warm brood en een gekookt eitje. Ik sta rond 7.30 uur op en ga douchen en tafel dekken. Daarna doucht de rest zich. Rond 8.15 uur zit iedereen aan tafel en dan ontbijten wij ruim een half uur. Rond 9.10 uur gaan we naar de kerk.DDD schreef:Nou, dat ligt toch wel aan alle omstandigheden van het geval. De meeste mensen zijn wel op tijd in de kerk als ze om negen uur ontbijten. En er zijn er ook een hoop die dat nog prima om kwart over negen kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan de gezinsgrootte en het aantal badkamers, zelfs in een gezin met vijf kinderen hoef je toch maar zelden vóór half negen uit bed.Mannetje schreef:0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
- Maanenschijn
Inderdaad. Om half 8 zit bij ons alles aan tafel. Inclusief lekkere broodjes, een eitje en daarna rustig een beetje aantutten en 9.00 richting de kerk.pierre27 schreef:Een mooi programma Merel, klinkt als een rustige start van de dag des Heeren.merel schreef:Zeker wel. Wij ontbijten juist op zondag uitgebreid met warm brood en een gekookt eitje. Ik sta rond 7.30 uur op en ga douchen en tafel dekken. Daarna doucht de rest zich. Rond 8.15 uur zit iedereen aan tafel en dan ontbijten wij ruim een half uur. Rond 9.10 uur gaan we naar de kerk.DDD schreef:Nou, dat ligt toch wel aan alle omstandigheden van het geval. De meeste mensen zijn wel op tijd in de kerk als ze om negen uur ontbijten. En er zijn er ook een hoop die dat nog prima om kwart over negen kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan de gezinsgrootte en het aantal badkamers, zelfs in een gezin met vijf kinderen hoef je toch maar zelden vóór half negen uit bed.Mannetje schreef:0.00 thuis betekent dat je nog niet meteen in bed ligt. En als de wekker gewoon op tijd staat op zondag zodat een normaal rustige start van de zondag mogelijk is, is de tijd om te slapen weinig als je pas na twaalven thuis komt.
Geen gehaast op zondagmorgen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ieder zo zijn voorkeur. Maar ik zou op zondag niet graag zo vroeg uit bed gaan. Door de weeks ook niet, trouwens.
- J.C. Philpot
Dar klink als exact hetzelfde als hoe het er hier aan toe gaat, behalve dat half 8 hier 8 uur is.Maanenschijn schreef:Inderdaad. Om half 8 zit bij ons alles aan tafel. Inclusief lekkere broodjes, een eitje en daarna rustig een beetje aantutten en 9.00 richting de kerk.
Geen gehaast op zondagmorgen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield